S Fábií S2000 ve Vyškově Orsák stříbrný.

Miroslav Vebr, 10. září 2009, 21:16 Google+

Admiral rally Vyškov 2009 startovala první sobotu v září. Ve stodevítičlenném startovním poli nemohla chybět posádka Orsák rally sport teamu ve složení Jaroslav Orsák – Karel Vajík.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Orsák, Jaroslav

Orsák, Jaroslav | foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Lídr malého mistráku ovšem nepřivezl do dějiště rally Mitsubishi Lancer EVO IX, nýbrž Škodu Fabia S2000. "Dostali jsme nabídku od italského týmu DP autosport, abychom startovali s jejich vozem ve Vyškově. Před vyškovským závodem jsme měli v Bělé pod Bezdězem seznamovací dvacetikilometrový test. Tady jsem si mohl Fabii prvně vyzkoušet. Testovali jsme ovšem na suchém a čistém asfaltu," prozradil k změně vozu Jaroslav Orsák.

Krátké svezení v novém autě posádce moc nepomohlo, neboť klimatické podmínky na Vyškovsku byly poněkud odlišné než při testu. Páteční deštivé počasí stáhlo z polí hlínu a bahno a posádkám to trať rychlostních zkoušek hodně ztížilo. Hlavně první runda erzet se jela na velmi kluzkém povrchu. "Při testu jsme si auto vyzkoušeli a vše bylo v pořádku. Tratě zkoušek v úvodu sprintu ale byly hodně uklouzané a na tomto povrchu jsme neměli s Fabií žádné zkušenosti. Proto jsme zvolili opatrnější tempo, a to se náležitě projevilo i na časech. V podvědomí jsme měli i skutečnost, že tento vůz bude startovat další víkend na Korsice. Proto jsme jeli tak, abychom autu neublížili," vrátil se k prvnímu kolu rychlostních zkoušek „Jarin“.

Jarek Orsák Admiral Rally Vyškov

Podle Jarka hodně opatrná jízda vynesla posádku po třech odjetých erzetách na 4. místo v absolutním pořadí. S přibývajícími kilometry si Jarek na škodovku rychle zvykal. I když na druhou rundu erzet zvolil špatné pneumatiky. "Při prvním servisu jsme špatně zvolili směs pneumatik. Na škodovku jsme obuli měkké gumy, a ty se na zkouškách přehřívaly. Auto tudíž hodně klouzalo. Díky tomu jsme nedokázali zajíždět vyrovnané časy v jednotlivých zkouškách. Před závěrečnými dvěma rychlostními zkouškami jsme udělali v servisu drobné úpravy v nastavení podvozku. K tomu jsme obuli správné pneumatiky a na zbývajících zkouškách jsme mohli zabrat. Přesto jsme jeli stále opatrně," poodhalil tajemství loterie při volbě pneumatik Orsák. Zbývaly dvě zkoušky do konce soutěže a Orsák s Vajíkem byli na 3. místě se ztrátou 1,3 vteřiny na stříbrného Petáka.

Očekávaný útok přišel záhy. Jarek zajel na Vážanské erzetě nejrychlejší čas a soupeřům nadělil více jak čtyři vteřiny. Tato RZ  se jela celkem třikrát a Jarkův čas při posledním průjezdu byl tím nejrychlejším. V absolutním pořadí to znamenalo, že se Orsák s Vajíkem dostali na druhé místo. Peták na třetím místě ztrácel tři vteřiny. Závěrečná zkouška sprintu už na pořadí nic nezměnila. Jarek na ní zajel druhý čas a s přehledem si pohlídal konečné druhé místo. Vedle pohárů a stříbrných věnců si posádka odvezla domů i poháry za 2. místo ve skupině N a stejné umístění patří klukům i ve třídě N4. Svou převahu uplatnil Jarek opět mezi juniory, kde nenašel přemožitele. "Jsme maximálně spokojeni. Před startem jsme chtěli být na bedně, což se nám podařilo. Navíc jsme v soutěži nechali za zády oba hlavní soupeře o mistrovský titul v jednodenních soutěžích - Josefa Petáka i Pavla Valouška. Do našeho rejstříku nám přibyly další cenné zkušenosti s vozem specifikace S2000. Po celý závod jsme jeli rychle, ale hlavně bez rizika a na jistotu. Škodovka má v sobě velký potenciál, ale my jej využili tak na osmdesát procent. Nyní je před námi rally v Příbrami," zakončil ohlédnutí za vyškovským sprintem Jaroslav Orsák.

 Pro úplnost jen doplním statistickou poznámku. V průběžném pořadí rallysprintu i nadále vede Jaroslav Orsák se ziskem 129 bodů. Za sebou má tři pronásledovatele, kteří se vměstnali do pětibodového rozdílu. Peták na 2. místě má bodů 97, třetí Valoušek 93 a čtvrtý Odložilík 92 bodů.

 

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: S Fábií S2000 ve Vyškově Orsák stříbrný.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valašská Rally (CZE)

Konání KOWAX ValMez Rally 2020 není ohroženo

Rally Příbram (CZE)

Příbramská rally v galerii Jakuba Machálka

Valašská Rally (CZE)

Na „Valašku“ je přihlášeno téměř 130 posádek

Hovorka, Jiří

Jiří Hovorka: „Rally byla jasná volba a není cesty zpět.“

Rally Vyškov (CZE)

Přípravy Rally Vyškov vrcholí, pojede se v plánovaném termínu

Mareš, Filip - Bucha, Radovan

Italské nesnáze pánů Mareše a Buchy

reklama

Doporučujeme

rally ypres

Meeke na Rallye Mont-Blanc Morzine zapůsobil

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Italské nesnáze pánů Mareše a Buchy

  2. Příbramská rally v galerii Jakuba Machálka

  3. Petr Gargulák: „Vítězství je pro nás velká vzpruha.“

  4. Na „Valašku“ je přihlášeno téměř 130 posádek

  5. Závodní premiéra Peugeotu 208 Rally 4 zajistila příbramské stříbro

  6. Šance na vítězství pohasla krátce před cílem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud