Vlčákovi došly volty

Jiří Dokulil, 21. srpna 2012, 22:14 Google+

Západočeská Fuchs Oil Rally Agropa uzavřela třetí čtvrtinu letošního Mistrovství ČR ve sprintrally.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
rally kostelec

rally kostelec | foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Místní pořadatelé prosluli svojí pohostinností a zdejší kraj pěknými rychlostními zkouškami, nebylo proto velkým překvapením, když se na startovní rampě sešel obří peloton 116 soutěžních dvojic. Podle plánu mezi nimi nechyběli Martin Vlček a Richard Lasevič, kteří přivezli tradiční štiku v rybníce vozů s pohonem přední nápravy – malý, vzteklý Peugeot 206 Kit Car.  

Pačejovská rally byla pro Martina Vlčka s Richardem Lasevičem menším krokem do neznáma. Členové posádky měli se zdejšími rychlostními zkouškami minimální zkušenosti, o to příjemnější dojmy v nich však zanechaly páteční seznamovací jízdy s tratí. „Martin jel v Pačejově jen jedinkrát před dvěma lety, já jsem tu naposledy startoval v roce 1994. Tehdy to byla rychlá soutěž a s tím jsem také počítal. Byl jsem proto mile překvapen technickými „erzetami“ na úzkém a kvalitním asfaltu. Mám-li to shrnout: nádherné tratě, organizace perfektní, servis skvělý, líbilo se mi to. Dávám pořadatelům za jedna,“ nešetřil superlativy přísný, ale vždy spravedlivý hodnotitel Richard Lasevič.

Příjemné pocity z úrovně soutěže a dobrá nálada v kokpitu vozu vyústily ve vydařený sobotní úvod. Úzké vojenské cestičky první zkoušky bývají kluzké a zrádné za každého počasí, navíc vzhledem k četným odbočkám vyhovují spíše přeplňovaným čtyřkolkám. Výsledná 21. příčka absolutně proto znamenala velice povzbudivý vstup do závodu.



Následující svižné, ale technické úseky dávaly slušnou naději na pěkný výsledek i slabším vozům, a tak se do nich Martin s Richardem opřeli s velkou vervou. Průběžné třetí místo v kategorii „předokolek“ a suverénně vedoucí post ve třídě 6 po druhém testu představovaly výsledek, který dvojice peugeotu přesně potřebovala pro upevnění pozic v šampionátu. O to větší zklamání v kabině zavládlo, když vůz před startem třetího testu odmítl poslušnost a do dalších bojů již nevyjel…  

„Do závodu jsme šli naplno od první vložky, docela se nám dařilo, ale hlavně nás to s Richardem bavilo. Ve druhé vložce se nám asi od desátého kilometru začal propadávat brzdový pedál, vložka byla docela technická a opatrné přibrzďování levačkou způsobilo přehřátí brzd. Na servise jsme se brzdám věnovali natolik, že nezbyl čas na kontrolu ostatního a při přejezdu na třetí vložku přestalo auto dobíjet a my zůstali bez šťávy. Je to škoda, bodový příděl by nám v „mistráku“ pomohl, ale bohužel,“ zhodnotil krátké vystoupení na západě Čech pilot. Pro posádku JT Říha Group Rally Teamu znamenal pačejovský výpadek sestup z vedoucí příčky třídy 6 na průběžně druhé místo tabulky. Jak ale říká spolujezdec Richard Lasevič: „Nic není ztraceno, ztráta je jen šest bodů, a tak budeme nadále bojovat jako lvi.“

Nejbližší příležitost ke stíhací jízdě budou mít na konci září v Jeseníkách, kde startuje předposlední závod letošního sprintového šampionátu. Tým JT Říha Group však mezitím nevynechá ani největší rallyový svátek sezony – zlínskou Barum Czech Rally (ve dnech 31. srpna – 2. září 2012), kde se Martin Vlček s Richardem Lasevičem objeví za volantem tradičního Peugeotu 206 Kit Car.   

Vytisknout

Diskuze: Vlčákovi došly volty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel

Loeb doufá, že ho nepotká podobný defekt jako vloni, s vývojem gum je spokojen

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud