Valašská rally, úvodní sprint sezony nezačala pro syna a otce Horákovy dobře. Na první erzetě Michalovi před autem pobíhala srnka, takže musel dost zpomalit a na pohodě nepřidala ani druhá zkouška závodu, kdy posádka probrzdila u koupaliště a musela couvat. Přesto se Michal s Ivanem rychle sžívali s vozem a v polovině soutěže se pohybovala na 6. místě ve třídě 6. Na prvním průjezdu erzetou okolo přehrady Bystřička ovšem přišel technický problém a s ním i konec v soutěži. „Prasklo nám oko čepu řízení na těhlici LP kola. Naštěstí se to stalo na pomalejším úseku a RZ jsme pomalu dojeli. Být to v kalupu pří prudkém dobrzďování a odbočení, tak nás bouda asi neminula. Nikde jsme nic netrefili, zřejmě únava materiálu,“ odhalil odstoupení Ivan Horák.
Odstoupení hodně mrzelo ale o to více se Michal s tátou těšili na Kopnou, kde si chtěli spravit chuť do rally. Již seznamovací jízdy naznačili, že slušovický sprint nebude lehkou záležitostí a k újmě přišel i tréninkový vůz. „Seznamovačky by probíhaly bez problémů, pokud bychom neurazili boční zrcátko na našem tréninkovém voze při testování RZ Kameňák. Šrám na autě jsme lehce oplakali, ovšem vidina shakedownu a vlastního závodu byla silnější. Na „šejku“ jsme chtěli otestovat nové pneumatiky Pirelli, na které jsme před tímto závodem přešli. Čtyři průjezdy jsme zvládli s přehledem a už jsme se těšili na sobotní ráno,“ popsal dění těsně před závodem Michal Horák.
Po večerním obědě, na který nějak nebyl v průběhu dne čas, se Horákovi vypravili domů. Sobotní cesta do dění rally se nesla v rozebírání jednotlivých erzet a shoda, že se Michal s Ivanem nejvíce těšili na zkoušky s názvem Kameňák a Kopná. V servise přišlo na řadu modelingové převlékání do kombinézy, hecování mezi soupeři a pak už jen hurá na start sprintu. „Začátek závodu se nám vcelku povedl a mohli jsme začít zrychlovat. Na druhé RZ Kopná jsme ale více než bylo zdrávo katovali zatáčku. Odnesla to lyžina pod motorem spolu se stabilizátorem, který se později vytrhl. Naštěstí mechanici v servise vše opravili a my mohli soupeřit s Pospíšilíkem o třetí místo ve třídě 6. I přes problém s interkomem v poslední RZ jsme dokázali udržet svou dosavadní pozici a získat tak třetí místo ve třídě 6 a čtvrté místo mezi 2WD,“ podělil se o dojmy ze závodu Michal Horák. Kromě příjemného závodění, na jehož konci bylo předání pohárů od sličných děvčat a potřesení pravicí od Dalibora Gondíka a Otakara Brouska, posádku potěšil ještě jeden moment.
„V servise mezi sérií rychlostních zkoušek nás velmi mile překvapil přístup pana Komínka, od kterého jsme zakoupili pneumatiky Pirelli. Tímto bychom mu rádi poděkovali za zájem, jak jsme s pneumatikami spokojeni a zda s nimi nemáme nějaký problém,“ vysekl poklonu Ivan Horák. Hlavní slovo v závodním autě má řidič a stejně je tomu i nyní.
„Velký dík patří všem mechanikům od Montrago Racing teamu, za super připravené auto a pohotový servis, a dík patří i našim sponzorům a manažerovi Milanu Korčákovi, který se o nás stará. Příštím závodem by měla být Agrotec Rally Hustopeče, kde pojedeme v rámci testu s Peugeotem 208 R2 v poháru ČR. Následně pak opět s Fabií R2 na Rally Krkonoše, na které se budeme prát s početnou a kvalitní konkurencí v třídě 6,“ avizuje změnu techniky i následnou účast na soutěžích Michal Horák.