Po nevydařené Rally Český Krumlov, kde Patrik s Verčou poměrně slušně havarovali, přišla na řadu rehabilitace. Závodní vůz prošel ozdravnou kůrou a stejně rychle se zotavovala i posádka. Domácí Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2016 by si totiž brněnský jezdec nenechal ujít, a současně bylo potřeba hned sednout do auta. „Po velké havárii na Rally Český Krumlov se na poslední chvíli podařilo zrealizovat náš start v Hustopečích, a to především díky spolupráci všech lidí z teamu Apid racing Mirka Jandíka i mimo něj. Bylo hodně náročné vše skloubit tak, aby se vše opravilo a hlavně aby byly vůbec k dispozici všechny díly. Tímto bychom chtěli poděkovat všem, kteří se podíleli na opravě auta. Děkujeme moc všem mechanikům, Mirkům Jandíkovi a Švecovi, Luďovi, firmě Sadac za pomoc s dodávkou dílů a samozřejmě i Mirovi Březíkovi za karoserii a rychlou pomoc klukům Kostkovým z lakovny, Radkovi Krotkému za opravu převodovky a v neposlední řadě Robertovi a jeho firmě RP Tuning za pomoc při opravě neopravitelných dílů,“ poděkoval zainteresovaným Patrik Rujbr. Seznamovací jízdy proběhly v poklidu a posádka si snažila nepřipouštět myšlenky na Krumlov a cílem bylo co nejlépe napsat rozpis. Jediný otazník visel nad cliem, protože na větší test před závodem nebylo ani pomyšlení. „Auto se našim mechanikům podařilo poprvé nastartovat v brzkých ranních hodinách v den technické přejímky. Po velmi krátkém testu funkčnosti jsme šli na shakedown, kde se bohužel objevily potíže s palivem, které nám přetrvávali až do RZ 3. Tím jsme ztratili poměrně hodně času, ale i tak jsme s výsledkem byli naprosto spokojeni. Důležité pro nás bylo, že se držíme špičky dvoukolek a jedeme svoje tempo. Velký respekt mám i před Verčou, které se omlouvám za strasti způsobené nehodou. Vše perfektně ustála a byla obrovskou psychickou podporou. V Hustopečích to pak zvládala jako vždy a díky tomu jsme také mohli jet opět maximum. Jsem rád, že mám obě Veroniky vedle sebe, jednu v autě a jednu doma (manželku),“ uvedl brněnský jezdec.
Po odjetí šesti pátečních rychlostních zkoušek figurovala posádka Rujbr – Římalová na průběžném 24. místě absolutně, 5. místě mezi dvoukolkami a 2. místě ve třídě 5. Na sobotní část závodu si Patrik s Verčou dali za cíl atakovat přední příčky 2WD, což se jim dařilo a až na jedno zaváhání, kde přišli o světlo a nárazník, vše probíhalo dle představ. Snažili se jet na maximum, ale Patrik už často díky únavě ztrácel koncentraci a to především na okruhu, kde se už několik let jezdí stejně. „Zkusili jsme alespoň na závěr zatáhnout na poslední RZ, ale bohužel jsme na šotolině dojeli jednu Fabii WRC a neviděli jsme ani na dvacet metrů, což vzhledem k tomu že jsme čekali, kde zastaví úplně, bylo hodně nebezpečné a nechali jsme tam moc času,“ prozradila lehké zklamání Verča z závěru rally. Přesto mohli Rujbr s Římalovou jásat a to nejenom z konečného umístění, ale také z dílčích výsledků. Ve třídě si připsali jednu vyhranou erzetu, stejně jako ve dvoukolkách a dalších osm časů na bedně v kategorii 2WD. Co se týká celkového umístění, tady zřejmě panuje dohoda s pořadateli, že pokud Patrik hustopečskou rally dokončí, tak vždy to bude 17. příčka. Sezona 2011, loňská i letošní, jdou spolu jako přes kopírák. Pro úplnost ještě zbývá doplnit výsledek třídy 5, kde Patrik s Verčou obsadili 2. místo a v kategorii dvoukolek jim patří 3. místo.
„Hustopeče pro mě byly trochu osobní zkouška. Základ bylo nepřipouštět si strach z ostrých kilometrů a to se naštěstí povedlo. Od nasazení helmy bylo jasné, že ani jeden nechceme být do počtu a jen se kochat. Patrik mě opět nezklamal a já jsem opravdu šťastná, že mám vedle sebe takového pilota a skvělého člověka, na kterého se můžu naprosto spolehnout. Klobouk musím smeknout před týmem mechaniků, kluci na autě doslova nechali ruce a duši. Díky!“ zhodnotila závod Veronika.