Zajíci se počítají až po honu

Jiří Dokulil, 10. června 2017, 13:30 Google+

Ve znamení 100% spolehlivosti pokračuje letošní sezona Martina Vlčka a Jindřišky Žákové. Ze šesti startů viděli cíl šestkrát a v obou českých seriálech aspirují na umístění v první pětce. Zdaleka ne vždy se situace vyvíjí podle jejich představ, důležitou součástí jejich taktiky je však trpělivost, která se jim v celkovém součtu velice vyplácí. Potvrdily to i oba nedávno odjeté podniky, Rallye Český Krumlov a The Most Rally, kde navzdory prvotním potížím vybojovali důležité body.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rally Český Krumlov (CZE)

Rally Český Krumlov (CZE) | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Do Krumlova jezdí většina posádek s respektem a ani u Martina s Jindřiškou tomu nebývá jinak. Tradiční obavy z deště, které se staly koloritem této soutěže, však letos nečekaně nahradil respekt z částečně obměněných a otočených tratí. „Vždy jsem si myslela, že Krumlov na vodě je náročnější než za sucha, ale po letošní zkušenosti mám pocit, že je to naopak. Za mě je to asi nejtěžší závod u nás,“ skláněla poklonu jihočeským tratím Jindřiška. Její konstatování se v průběhu závodu potvrdilo několikrát – poprvé už v pátek večer na sedmém testu, kde musela posádka Svarmetal Motorsportu řešit nebezpečně vyhlížející krizovku. Jezdecká chyba se naštěstí obešla bez následků na technice, časová ztráta však znamenala pokles ze sedmé na desátou pozici. „Necítil jsem se v autě dobře a noční výlet mimo trať mi na jistotě nepřidal. Byli jsme docela daleko od silnice a nemohli jsme se po louce vyškrábat zpátky,“ komentoval zásadní moment prvního dne „Vlčák“. V průběhu druhé etapy se Martinovi s Jindřiškou dařilo zajíždět solidní časy mezi třetím a osmým místem a trpělivě stoupat výsledkovou listinou vzhůru. V okamžiku, kdy na osmé místo Jaromíra Tarabuse ztráceli pouhé dvě sekundy, však jejich fiestu zradil posilovač řízení a závěrečný útok se proměnil v boj o přežití. Sečteno a podtrženo, posádka Svarmetal Motorsportu opouštěla Český Krumlov jako devátá absolutně, čímž si oproti loňsku pohoršila o tři pozice. V obrovské konkurenci, která na českých tratích prakticky nemá obdoby, se však i tyto body jistě budou na konci sezony hodit. „Servo nám vypovědělo službu na předposlední RZ, a i když se nám ho podařilo před závěrečným testem opravit, ztráta už byla velká. Pro nás se jednalo o nepovedenou soutěž, ale na její kráse to nic nemění,“ zakončil svoje hodnocení českokrumlovské soutěže Vlčák.

img-responsive

Rallye Most (CZE) | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

Zlepšit chuť si Martin s Jindřiškou přijeli do Mostu, kam se peloton účastníků Rallysprint série a Poháru 2+ přesunul vůbec poprvé. Nová soutěž vynikala kvalitními tratěmi, které nabídly úzké cestičky s klikatým profilem, a to vyhovovalo jak posádce, tak i jejich vozu. „Hodně mě překvapilo, jak krásné tratě pořadatelé připravili. Sice jsme kvůli nim museli absolvovat poměrně dlouhé přejezdy, ale vzhledem ke kvalitě „erzet“ to stálo za to,“ hodnotila Jindřiška. „Pořadatelům náleží pochvala za výběr rychlostních zkoušek, minimum retardérů a také za minimum kilometrů strávených na rychlostní zkoušce v areálu okruhu. Charakter tratě mi nápadně připomíná Krumlov, ale s mnohem kvalitnějšími asfalty. Jsem názoru, že při troše snahy by se v tamějších horách mohl klidně pořádat dvoudenní závod,“ přidal se s pochvalou Martin. Udělení startovního čísla 1 bylo pro dvojici Svarmetal Motorsportu zavazující, ne zcela vydařená ranní volba pneumatik však byla jedním z důvodů, proč v souboji o vítězství zpočátku tahali za kratší konec provazu. „Charakter zdejších asfaltů není úplně na tvrdou pneumatiku, takže budeme zkoušet měkčí směs,“ zdůvodnil Martin svoji ztrátu na vedoucího Jaromíra Tarabuse. Po sedmém testu už zaostával o 23,7 sekundy a smiřoval se s druhým místem. Jak je ale na sprintech tradicí, o vítězství může rozhodnout jakýkoliv problém či drobné zaváhání. To tentokrát potkalo Tarabuse, který jízdou po prázdné pneumatice ztratil na předposledním testu tři čtvrtě minuty. Z vítězství se tak mohli radovat Martin Vlček a Jindřiška Žáková. „Na druhou půli jsme obuli měkčí pneumatiky a jelo se nám mnohem lépe než ráno. Už jsme dokázali jet podobné časy s Mirkem, takže z druhé sekce mám dobrý pocit. Objektivně však musím přiznat, že vítězství nám spadlo do klína díky štěstí,“ tvrdil před cílovou rampou pilot.

img-responsive

Rallye Most (CZE) | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

Štěstí nebo spolehlivost? Ať už si vybereme jakýkoliv z těchto pojmů, každopádně se Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou pravidelné dojíždění do cíle vyplácí. V Mistrovství ČR v rally ještě mají drobné rezervy a po třech odjetých závodech jim patří šesté místo, v hodnocení Poháru 2+ však neohroženě kráčí za obhájením loňského celkového vítězství. Nezbývá proto než se těšit na další start této posádky a jejich vozu Ford Fiesta R5, který proběhne v termínu 16. – 17. června na Agrotec Petronas Syntium rally v Hustopečích.

Vytisknout

Diskuze: Zajíci se počítají až po honu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Hayden Paddon s novým spolujezdcem Sebem Marshallem na Sardinii

Rally Sardinia: Po prvním dni ve vedení Paddon

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud