KOWAX ValMez Rally a Sprintrally nabírají finální kontury

Tomáš Plachý, 29. června 2020, 19:32 Google+

Víkend 7. – 9. srpna 2020 přivítá okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice kompletní pole účastníků českého rallysportu. Ve formátu sobota – neděle se odjede podnik SONAX MČR v rally, v sobotu se pak bude závodit o body do MČR v Historické rally a Liqui Moly Rallysprint serii.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Valašská Rally (CZE)

Valašská Rally (CZE) | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Osud byl k pořadatelskému týmu „Valašky“ krutý, když necelé tři týdny před ostrým startem závodu došlo k ukončení všech aktivit směřujících k úvodnímu klání českého šampionátu. Pořadatelský tým měl naštěstí v záloze termín jednodenní Rally Fulnek. 

„Bude tedy Valaška nebo to bude Fulnek? To je otázka, kterou mám stále na talíři. Budeme-li chtít slovíčkařit, tak nebude ani jeden z těchto závodů, pokud vezmeme fakta, odjedou se oba. Dvoudenní pod názvem KOWAX ValMez Rally 2020 a jednodenní jako KOWAX Sprintrally 2020.

Hlavně to je z důvodu, že nechceme jet 39. ročník Valašky a za půl roku jubilejní čtyřicátý, který chceme mít opravdu vymazlený. Fakticky je tak 39. ročník Valašky odsunut na jaro a za aktuální situace jsme ani nechtěli ve městě Fulnek startovat tradici nového závodu. Nemělo by to žádný smysl. Nakonec se z toho vyvinula tato varianta, že můžeme posádkám nabídnout velký i malý mistrák a být tak nápomocni tomu, aby každý ze šampionátů měl aspoň pět závodů,“ komentuje přípravy soutěže šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík. „Zrušení Valašky pět dní před uzávěrkou přihlášek pro nás byla ekonomická katastrofa. Vzhledem k tomu a k současné době mě tak nemile překvapila reakce některých členů Rally komise, že se na naše snažení dívali negativně a byli proti tomuto spojení. Samozřejmě, že by bylo mnohem jednodušší uspořádat prostě jen rallysprint. Celá myšlenka vznikla s čistým úmyslem, jak se s naší nastalou situací vůbec poprat a zároveň zajistit posádkám obou mistráků svezení.“

Valašská soutěž tedy bude započítávána nejen do mezinárodních seriálů ERT – Central Rally Trophy a CEZ Historic rally, ale i do všech tří nejprestižnějších domácích šampionátů. Posádkám tak nebude bráněno přihlásit se do všech seriálů, ve kterých se pravidelně objevují.

„Každá posádka bude moci bodovat do velkého mistrovství, stejně jako do sobotního malého mistrovství. To vždy za předpokladu, že se bude řídit podmínkami Zvláštních ustanovení pro každou soutěž. V případě, že posádka bude chtít startovat v obou domácích šampionátech, došlo na zasedání Rally komise k následující dohodě, že si ke startovnému do závodu MČR připlatí 3500 Kč. Nakonec to tedy bude ještě méně, než jsem prvotně navrhoval já,“ osvětluje Jaromír Tomaštík. „Počítal jsem se šesti tisíci korunami. Bral jsem můj návrh jako vstřícný krok vůči nám, neboť nás koronavirová pandemie v podstatě postihla ze všech pořadatelů nejcitelněji a škody zůstávají na našich bedrech. Dále jsem předpokládal, že obou šampionátů se účastní především ekonomicky silné týmy, které díky dvojímu zápočtu také ušetří spoustu finančních prostředků, a proto pro ně částka ve výši cca padesáti procent běžného startovného bude akceptovatelná. Rally komise však rozhodla jinak. Ale beru to jako elegantní řešení. Jak se k tomu nakonec postaví posádky, ukáže čas, ale neočekávám, že to bude mít zásadní vliv na boje v jednom či druhém seriálu,“ doplňuje.

Podobu trati ředitelství KOWAX Rally a Sprinrally už dříve naznačilo v minulé tiskové informaci, nyní můžeme doplnit, že na základě dohody Rally komise mohou účastníci i fanoušci očekávat následující startovní pořadí. Nejprve se vydají na tratě soudobá auta (podle aktuální výkonnosti, bez ohledu na přihlášku do šampionátu), po nich budou s menší pauzou závodit historické automobily.

„Časový harmonogram mezi prvním a druhým průjezdem máme dostatečně rozvolněný, abychom všem startujícím zajistili odjetí kompletního závodu a nemuseli z důvodů časové tísně (např. nehod) rychlostní zkoušky rušit. To bude moje priorita, stejně jako tradičního ředitele a aktivního spolujezdce Rudolfa Kouřila,“ osvětluje Jaromír Tomaštík.

Jelikož bylo na přípravu naší soutěže přece jen výrazně méně času než obvykle, až v těchto dnech probíhá schvalovací řízení Zvláštních ustanovení (pro KOWAX ValMez Rally na FIA). Proto prosíme potenciální zájemce o start o shovívavost, následně (očekáváme během příštího týdne) platné dokumenty ihned vyvěsíme na našich oficiálních stránkách www.valasskarally.cz.

KOWAX ValMez Rally + Sprintrally 2020, tiskový servis

Vytisknout

Diskuze: KOWAX ValMez Rally a Sprintrally nabírají finální kontury

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Morava (CZE)

Martin Lehký: „Závodění mi dělá hezčí den a hezčí život.“

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally ValMez letos otevře seriál sprintrally

Kohn, Filip

Švédská houpačka pro FilipaKohna a Toma Woodburna

Dohnal, René - Švec, Roman

Šampión ERT René Dohnal se vrací na české tratě

Rally Kopná (CZE)

Michal Kolář: „Do nové sezony s novým vozem.“

cvrček, věroslav

Věroslav Cvrček díl 2. „Zážitky ze Safari rally by byly na celou knihu“

reklama

Doporučujeme

Rally Bohemia (CZE)

Oficiální program 47. Rally Bohemia je v prodeji

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud