Rally Korsika - Review

Jan Němec, 14. října 2008, 15:59 Google+

Boj o titul jezdců i továren v MS je v plném proudu. Po Korsické rally je situace mnohem jasnější.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Loga

Loga | foto: www.wrc.com

Sdílejte článek

Sotva se dojelo Španělsko, už se týmy stěhovaly přes Středozemní moře na ostrov Korsika, kde na ně čekala další a poslední asfaltová soutěž sezóny. Pokud se dá předchozí rally (Španělsko) přirovnat k okruhům, cesty na Korsice jsou spíše rozbité, úzké a neustále zatáčkovité. Nejvíc mohlo celou soutěž zdramatizovat počasí, protože na vodě to začne silně klouzat a soutěž se tak stává nesmírně obtížnou. Letos však nepršelo.

Za tovární Ford opět nastupoval Mikko Hirvonen a Francois Duval. Jejich jediným cílem bylo pořádně zatopit Citroenům, a to zejména Sebastienu Loebovi, kterému se v uplynulých závodech dařilo a odskočil Hirvonenovi už o 12 bodů. A jelikož do konce sezóny zbývaly už pouze soutěže v Japonsku a Velké Británii, musel Ford zkusit vše, pokud chtěl uchovat šanci na vítězství. Podobně neslavně to pro Ford vypadalo i v týmech, protože Dani Sordo (Citroen) zajel tři druhá místa v řadě a pomohl tak svému týmu k vedení o 19 bodů.

Kdo čekal, že Loeb nevyhraje první RZ, spletl se. Nasadil opět své pekelné asfaltové tempo a vyhrával jednu RZ za druhou. Nestačil mu ani Hirvonen, ani nikdo jiný a na konci dne už Seb „seděl“ na náskoku přes 30 sekund. Zajímavější to bylo v boji o druhé místo, o které se přetahovali Duval, Hirvonen a Sordo. Poslední jmenovaný na RZ 3 nedobrzdil do zatáčky a velmi nevybíravě poslal svůj vůz do skály. Jeho Citroen C4 byl těžce poškozen a Dani musel odstoupit. Po konzultaci s komisaři nakonec už nenastoupil ani v superrally. Dalším smolařem byl Urmo Aava, když na RZ 2 poškodil svůj vůz a dorazil pozdě do časové kontroly. Po zbytek dne se pak vytrvale šplhal pořadím nahoru.

Další velmi pěkný boj se odehrával na 4. až 6. místě, kde se doslova o desetinky přetahovali Petter Solberg, Chris Atkinson (oba Subaru) a Jarri Matti Latvala (Stobart Ford). Celý pátek jezdili velmi vyrovnaně a na konci dne se vešli do 4 sekund. A bojovalo se i o 7. místo, které chtěl Toni Gardemeister (Suzuki), Brice Tirabassi (Subaru), Urmo Aava (Citroen) a také Andreas Mikkelsen (Ford). Tento souboj probíhal stylem „každý chvilku tahá pilku“ a na konci dne se jezdci od 7. do 11. místa vešli jen do 11 sekund. Druhý den tak sliboval zajímavé momenty.

Sobota by se dala popsat velmi krátce takto. Loeb si jel suverénně „svoje“, za ním jeli s odstupem Hirvonen s Duvalem a vyměnili si několikrát pozice. Boj o čtvrté místo pokračoval beze změny do RZ 9, kde měl Atkinson defekt a ztratil přes minutu. Solberg s Latvalou ovšem v přetahované pokračovali celý zbytek dne až Latvala Solbergovi přeci jen trochu poodjel.

Pořadné drama přinesla RZ 11, když se do problémů dostal Henning Solberg (Ford) - defekt, Mikkelsen (nechal na trati nárazník) i obě Suzuki. Nejhůře dopadl PG Andersson, když po drobném zaváhání narazil do skály a poté sjel ze srázu, ze kterého už se nevyhrabal. Gardemeister měl zase problémy s tlakem paliva, ale na konec zkoušku dokončil.

V neděli se jely čtyři RZ, takže už bylo v podstatě rozhodnuto. Loeb měl jasný náskok a rozestupy mezi dalšími jezdci již byly v desítkách sekund. A přesto hned na první RZ dne měl Hirvonen defekt a propadl se na pátou pozici – pro Ford to byla v podstatě katastrofa, protože tím by skončily veškeré naděje v celkovém hodnocení. „Naštěstí“ potkal defekt také P. Solberga a Hirvonen se dostal alespoň za Fordy Duvala a Latvaly. Všichni dojeli poslední RZ v plném tempu, ale týmová strategie ještě zamíchala pořadím. Duval a Latvala si nechali dle pokynů nadělit penalizaci a pustili tak Hirvonena před sebe. V celkovém hodnocení tento manévr zachránil Fordu alespoň teoretickou šanci na zisk titulu v jezdcích i značkách. V této souvislosti mě napadá hezké české rčení o tonoucím a stéblu. Loeb i Citroen už si nejspíše svůj náskok pohlídají a v Japonsku budou slavit celkový triumf.

Pořadí na rally Korsika je následující: 1. Loeb, 2. Hirvonen, 3. Duval, 4. Latvala, 5. P.Solberg, 6. Atkinson, 7. Aava, 8. Wilson.

Současně s jezdci kategorie WRC spolu soupeřili také junioři v kategorii JWRC. Nejlépe nakročeno k zisku titulu měl Sebastien Ogier (Citroen). Své vedení v šampionátu si dokázal pohlídat a mohl slavit. Poslední rally v sezóně JWRC vyhrál náš Martin Prokop, kterému se tak podařilo vyhoupnout na celkovou třetí pozici. Více o JWRC v podrobnějším přehledu přineseme později.

Další soutěž – Japonsko, nás čeká za tři týdny. Bude to ještě hodně zajímavé…

Výsledky z rally Korsika najdete zde.

Vytisknout

Diskuze: Rally Korsika - Review

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Skoupil, Jiří

Kam za rally Vysočina 2008

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud