Díky podpoře italského dealera vozů Škoda pak absolvoval i zbytek sezóny Campeonato Italiano Rally, dalšího triumfu se však nedočkal. Jak vidí velezkušený pilot a několikanásobný mistr Itálie český speciál, s nímž startuje, jak je spokojen s letošní sezónou a co ta příští? Piero Longhi pro server rallyzone.cz tyto otázky ochotně zodpověděl.
Italský šampionát nedávno skončil. Můžeš uplynulou sezónu zhodnotit z tvého pohledu?
Do sezóny jsme vstoupili pozdě, protože auto dorazilo až uprostřed roku a pak už pochopitelně nebylo možné bojovat o titul. Navzdory tomu jsme dosáhli několika vynikajících výsledků, hned zpočátku jsme dokonce dosáhli i na vítězství. Naše zbylé letošní výkony byly také slušné, když přihlédneme k tomu, že jsme vůz pořádně ani netestovali.
Většina italských týmů si na počátku této sezóny stěžovala na přílišnou délku kalendáře, někteří dokonce z protestu vynechali první tři soutěže. Souhlasíš s tím, že je v italském šampionátu příliš mnoho podniků? A jak si celou aféru vnímal ty osobně?
K protestu, jaký se odehrál na počátku roku, bylo přistoupeno proto, že naše federace ignorovala názor výrobců, kteří žádali omezení počtu soutěží v důsledku nadměrných nákladů. Souhlasím s tím, aby se šampionát skládal z osmi závodů, z toho čtyři na šotolině a čtyři na asfaltu. Tento názor se z části prosadit podařilo, protože příští rok bude mistrovství zřejmě složeno z pěti závodů na asfaltu a tří na šotolině.
Startoval si s vozem Škoda Fabia S2000. Jak český speciál hodnotíš?
Až do letoška jsem se Super 2000 nikdy nestartoval. Rozdílů, které jsou mezi touto kategorií a vozy skupiny N je mnoho, a proto není možné obě kategorie srovnávat. Super 2000 jsou skutečná závodní auta a já si myslím, že Škoda nyní patří k nejlepším v této kategorii. Auto je nové a narozdíl od Peugeotu a Fiatu má tu výhodu, že je určitě modernější. Má velký potenciál, který není úplně snadné využít.
Bude tvoje spolupráce s italským dealerem Škody pokračovat i příští rok nebo se poohlédneš po jiném voze?
Osobně doufám, že ano, ale o podpoře v příštím italském šampionátu jsme se zástupci dealera Škody mluvili až tento týden. Vzhledem ke společnému letošnímu úsilí, a to včetně řešení ekonomických otázek, doufám, že nám Škoda pomůže vyhrát šampionát v roce 2010.
Nelákají tě "velké" seriály jako Mistrovství Evropy nebo IRC?
Jak mistrovství Evropy, tak IRC jsou dvě skvělá mistrovství. Samozřejmě bych se do nich rád podíval, ale uvědomuji si, že to s ohledem na vysoké náklady není úplně jednoduché. Je ale možné, že se příští rok některých závodů zúčastníme.
Čeští fanoušci rally by tě jistě rádi přivítali na nějaké zdejší soutěži. Nevešel by se ti do harmonogramu na příští rok alespoň jeden start v ČR, například na příští Barum rally ve Zlíně?
Čeští fanoušci jsou velmi vášniví, jak jsem si všiml na nedávné Rally Sanremo, kde bylo na každém kroku vidět české vlajky. Moc rád bych si v České republice zazávodil a Barum rally by byla perfektní příležitost. Ve Zlíně jsme se byli před několika lety podívat a v porovnání s ostatními závody jsme viděli snad nejvíce lidí kolem tratí. Myslím si, že startovat na Barum rally se Škodou musí být fantastické.
Čeho chceš v příští sezóně dosáhnout?
Zatím bychom chtěli jet tím nejlepším možným způsobem v italském šampionátu se Škodou. Pak samozřejmě vyhrát.