Nejrychlejší jezdec shakedownu si bude moci vybrat, tedy bude mít právo si jako první říci, kdy během první etapy bude startovat. Od roku 2012 FIA zavádí jakousi kvalifikaci o startovní pozice do první etapy. Nejrychlejší si bude moci vybrat a nejpomalejší bude muset vzít to, co zbude.
Mezi jezdci se tento návrh FIA setkal s kladnou odezvou. "Myslím si, že je to dobrý nápad, tedy za předpokladu, že budeme mít dopoledne čas, abychom si naše vozy otestovali. Potřebujeme shakedown na testy a je důležité mít tuto možnost, abychom mohli vyzkoušet jednotlivé části na voze," říká Mads Ostberg.
Jak by tento nový shakedown měl vypadat však zůstává nejasné. "Vycházím z toho, že bychom se shakedownem začali v 8 a mohli si jej volně projet. Od 10 hodin by pak začala kvalifikace. Momentálně jezdíme shakedown čtyřikrát jen proto, že to tak je v pravidlech. V následujícím roce bychom měli pořádný důvod shakedown jet," říká Seb Loeb.
Jari-Matti Latvala také chce dostatečný čas na přípravu vozu. "Někteří jezdci - jako třeba já - jezdí sem a tam, protože netestovali. První dvě hodiny potřebujeme, zvláště, když člověk potřebuje na autě něco nastavit." Kimi Räikkönen vidí věci docela pragmaticky: "Nevím přesně, jak budou vypadat pravidla, ale vypadá to tak, že se toho moc měnit nebude. Každý si odjede svoje kolo, zajede svůj nejrychlejší čas a vybere si startovní pozici."