Jari-Matti Latvala už nepojede za Ford žádnou soutěž, proto asi přišel správný čas na ohlédnutí se zpět. Fin se stal továrním jezdcem v sezoně 2008 a hned v druhé soutěži dokázal s Fordem Focus RS WRC zvítězit. Během 5 let získal Latvala s Fordem 7 vítězství. Jenže jezdecký titul mu zůstal, stejně jako konstruktérský pro Ford, vzdálen.
"Jsem zklamaný, že se nám nepodařilo v žádném z těch roků získat ani jezdecký ani konstruktérský titul. Moc jsem chtěl porazit Loeba, ale nikdo to nevyšlo," říká jezdec, který vyhrál zatím pouze na nezpevněném povrchu. Na asfaltu zcela jistě prokázal v posledních dvou sezonách znatelný pokrok, nicméně jezdec si uvědomuje, že dělal až mnoho chyb, které mu znemožnili s Loebem bojovat.
"Naše auto bylo velmi konkurenceschopné, ale chyběla nám spolehlivost. Skoro mám pocit, jako bych se učil až moc pomalu," říká Jari-Matti, který bude od ledna usedat do Pola R WRC a pokračuje: "Pokud ztratím nějaký čas, tak se snažím jet absolutně na hraně a atakovat. Chci ten čas získat zpět. Jenže poté většinou zkončím mimo trať. Nejsem schopný akceptovat casovou ztrátu."
Fin však zatím neví, co očekávat od příští sezony: "Auto neznám. Musím teprve zjistit, jak se vůz chová a to zabere určitě čas. Tým je ale velký, očekávám velkou výzvu."