Firla veze body z Janneru za třetí příčku ve třídě

Karel Špaček, 8. ledna 2013, 10:51 Google+

Pro modré barvy Subaru Czech Duck Racing Teamu začala sezóna 2013 černobíle. Lumír Firla s Michalem Večerkou zvládli extrémně náročnou rakouskou Jänner Rallye na jedničku a dojeli si i se starším vozem Subaru Impreza N11 pro skvělé umístění. Bohužel Petr Kačírek a Marcela Ehlová udělali na osmé rychlostní zkoušce osudovou chybku a museli po havárii odstoupit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
barum rally zlín

barum rally zlín | foto: Urbanová, Martina

Sdílejte článek

O tom, že rakouská Jänner Rallye je vždy extrémně náročnou soutěží, není už dlouhá léta pochyb. Letos její obtížnost umocnilo velmi nevlídné, deštivé a mlhavé počasí, přičemž na tratích se střídaly nejen tradiční sníh a led, ale zejména asfalt a velká spousta bláta. „Musím říct, že jsem nikdy nebyl příznivcem různých ´protikatovacích´ zábran, ale tentokrát bych se za ně dost často přimlouval,“ zamýšlel se v cíli soutěže Vojtěch Štajf, který byl v Rakousku v roli týmového kouče. „Nechtěl jsem m věřit vyprávění jezdců o množství vytahaného materiálu z krajnic, jel jsem se proto na rychlostní zkoušky na vlastní oči přesvědčit. Byl jsem pak opravdu zaskočen, jak moc (a někdy až nesmyslně) si někteří závodníci zkracují trať v zatáčkách, přičemž se pro vyšší startovní čísla opravdu radikálně mění podmínky. Na velké množství bláta na trati v pátek doplácel i náš týmový kolega Lumír Firla, kterému pořadatelé přidělili nepochopitelně vysoké startovní číslo 41. Naštěstí Lumír jel opravdu zodpovědně a postupně se prodíral pořadím vzhůru – do cíle si nakonec přijel pro body za osmou příčku v rámci českého šampionátu a za třetí pozici ve třídě 3. I s ohledem na to, že závodil se starším vozem, zaslouží opravdu velkou poklonu. Ta ale patří i našim mechanikům, pracovali i v nepříznivém počasí na jedničku a ukázalo se, že jsme byli připraveni skutečně na všechny podmínky, což zjevně nebylo samozřejmostí. Vždyť i jeden ze zahraničních špičkových týmů byl počasím zaskočen a neměl pro sobotní etapu dostatek vhodného obutí. Nám se naopak povedlo zabezpečit i složitou situaci, kdy část mechaniků odjela pro havarovaný vůz a druhá skupina měla za úkol večerní servis na voze Lumíra Firly.

Co se týče nehody Petra Kačírka, ta mne mrzí i proto, že nám notně zkomplikovala další logistické plány. Na sever tedy nakonec pojedeme závodit jen s jedním vozem, navíc zranění Marcely Ehlové znamená i to, že musím narychlo hledat náhradní řešení pro post svého spolujezdce. No ale stává se a já jsem hlavně rád, že se Marcele nakonec nic úplně vážného nepřihodilo. První zprávy nás totiž vystrašily, Petrovi se do auta nedalo dovolat a bylo zřejmé, že na místě došlo i k nějakému zranění. Musím ale opravdu ocenit přístup místních záchranářů i pořadatelů. Hlavní lékař soutěže jel naproti sanitce, přebral naší zraněnou a osobně ji doprovodil do freistadtské nemocnice. No a naši mechanici pak pozdě večer vyrazili pro opuštěný havarovaný vůz a po cestě, kdy přemýšleli, jak jej potmě dostanou ven z padesátimetrové rokle, je čekalo příjemné překvapení. Auto již totiž v mezidobí místní hasiči sami vytáhli zpět na cestu, všechny úlomky posbírali a naskládali dovnitř a navíc celou dobou auto hlídali. Tento přístup mne opravdu nadchnul a moc bych si přál, abychom se s něčím podobným při takovýchto mimořádných událostech setkávali vždy.“

 

Smutný z havárie byl pochopitelně zejména Petr Kačírek: „Ukázalo se, že musím ještě zapracovat na rozpisu, v těchto těžkých podmínkách byla jeho nepřesnost klíčová. Nezatočili jsme v mlze včas, a i když jsme opustili vozovku ve velmi malé rychlosti, auto pak cestou z příkré stráně na mokré trávě nekontrolovaně zrychlovalo a do stromu jsme narazili možná v osmdesátce. Velká škoda, že to takhle dopadlo, opravdu jsem se snažil jet opatrně…“ Spolujezdkyně Marcela Ehlová je ale optimistkou a už poněkud pookřála: „Zhmožděniny zatím bolí, ale hlavně že není nic zlámaného a nemám žádné vnitřní zranění. Moc bych chtěla poděkovat všem, kteří mi posílají podpůrné esemesky a jiné vzkazy. Je jich opravdu hodně a pomáhají mi v léčení. Už teď se těším, až se vypravím na další závody!“

 

Příštích startů se nemůže dočkat ani Lumír Firla, kterému se Jänner Rallye skutečně vydařila: „Neměl jsem s vozem Subaru Impreza zkušenosti, a tak jsem se v něm v pátek na těžkých tratích trochu hledal. Postupně jsem ale nacházel jistotu a po přestavění geometrie na sobotní mokro už to bylo lepší, dařilo se nám navíc postupně zrychlovat. Výsledek mne nakonec opravdu potěšil!“ Právě konečné umístění Lumíra Firly a Michala Večerky udělalo velkou radost i Subaru Czech Duck Racing Teamu, který tak měl i přes poškození druhého vozu alespoň nějaký důvod k oslavám. A už teď se těší, že i na severu za pár týdnů takové důvody nastanou rovněž!

Vytisknout

Diskuze: Firla veze body z Janneru za třetí příčku ve třídě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Peterhansel, Stéphane - Cottret, Jean Paul

Rally Dakar 2013: Mini a Peterhansel opět ovládli Dakar

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud