Když se vrátíme do situace o dva roky zpátky, tak právě probíhaly boje mezi oběma Seby v týmu Citroën. Mistr světa Loeb poměrně překvapivě prodloužil svoji smlouvu s Citroënem, ale pod jednou podmínkou. Do smlouvy si zanesl, že bude mít status týmové jedničky.
To se nelíbílo Ogierovi, který se proto rozhodl tým opustit. V té době jednal mimo jiné i se šéfem dnešního M-Sportu (dříve továrního týmu Ford), jenže ten mu nemohl slíbit dlouhodobý program značky Ford v seriálu MS. A tak se Ogier obrátil na Volkswagen, se kterým se nakonec domluvil.
V roce 2013 se Sébastien Ogier vrátil na vrchol, do kategorie WRC. Hned při druhém startu s Polem R WRC získal první místo. A protože na Loeba už letos čekají pouze dvě soutěže, tak je momentálně vedoucí Ogier jasným favoritem na titul.
U Citroënu Seb výrazně zatápěl Sebovi...
"Přál bych si, abychom byli bývali v té době v lepší vyjednávací pozici a uzavřeli s ním [Ogierem] smlouvu. Sebastien je bez debaty tím, kolem kterého se bude v budoucnu vše točit. Na něm není zajímavá pouze samotná rychlost, ale také způsob, jakým kolem sebe dokázal vystavět tým," říká Wilson. Podle zkušeného Brita jsme právě na prahu další dekády Sebastiena. "Ogier bude sportu dominovat stejným způsobem, jako to dokázal Loeb. Má k tomu všechny předpoklady."
U Citroënu ale neházejí ještě "flintu do žita". Tým doufá, že mexické hrubé šotolinové cesty budou znamenat slabší Volkswagen: "Švédsko nekladlo na vozy tak vysoké nároky. Teď jedeme do Mexika. To je velmi specifická soutěž. Uvidíme, jak se bude jedna z nejtěžších šotolinových soutěží vyvíjet," říká Matton.
...a tak odešel k VW, kde zajíždí neuvěřitelné výsledky
Samotný Ogier roli favorita, jak už je u VW zvykem, odmítá: "Mexiko je díky vysokým nadmořským výškám opět velmi specifická soutěž. Proto budeme až v Portugalsku vědět, jak na tom s vozem opravdu jsme. Víc k tomu nemám co říct."