Po opakovaných problémech: Volkswagen vyvíjí novou ruční brzdu. Kde byl problém?

iM2, 15. května 2013, 22:41 Google+

Ruční brzda se zatím zdá jako největší slabina nového Pola R WRC. Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier se s ní potýkali již od začátku sezony, německý tým však přišel již v Argentině s řešením - trojka týmu, Andreas Mikkelsen, testovala nové řešení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Latvala, Jari-Matti

Latvala, Jari-Matti | foto: Volkswagen Motorsport

Sdílejte článek

S Polem R WRC se Volkswagen trefil do černého. Nové auto vyhrálo 3 z 5 úvodních soutěží, Ogier navíc nebyl nikdy horší jak 2. Jediným přemožitelem Ogiera stále zůstává Loeb, který ale z pohledu boje o titul nehraje žádnou roli.

Při podrobnějším zkoumání týmu si všimneme, že také mechanici týmu odvádějí v servisním parku skvělou práci. Nebýt nich, tak by v Portugalsku Volkswagen v poslední etapě přišel o dvojí umístění na stupních vítězů. Také v Argentině si jezdci Latvala s Ogierem na techniku několikrát stěžovali - v centru pozornosti je ruční brzda. 

V počátcích používalo Polo R WRC mechanickou ruční brzdu. Pak přišel do týmu od Citroënu Ogier, který znal z francouzského týmu hydraulickou ruční brzdu, a přál si zlepšení. Volkswagen vyvinul pneumatický systém, který už byl několikrát zkoušen. V Argentině bylo třetí Polo R WRC vybaveno hydraulickým systémem. Latvala s Ogierem chtěli tento systém ve svých autech taky, musejí však vydržet.

"Vím, že tým na tom pracuje, ale systém má ještě nějaké nedostatky, které chceme odstranit, než jej homologujeme. Normálně bychom ji [novou ruční brzdu] měli mít již na další soutěži, ale to slyším již několik měsíců. Je to škoda, když potřebuji použít ruční brzdou v nějaké neočekávané situaci, tak není dobré, když nefunguje správně," cituje lídra MS 'Austosport'.

Situaci si připomeňme na tomto videu:

Také svůj výlet ve druhém dni Argentinské rally připisuje na účet ruční brzdě. Volkswagen chce ale do vozů, které sbírají body do MS za hlavní tým, nasadit nový systém, až bude odzkoušený. "Máme disciplinovaný evoluční proces. Do auta nevestavíme žádný díl, aniž bychom ho měli 100% otestovaný. A to se u tohoto dílu ještě říct nedá," nechal se slyšet šéf týmu Jost Capito.

"Pokud bychom nasadili nový systém, který by nebyl dostatečně otestovaný a v důsledku jeho selhání vypadli ze soutěže, byl by to problém." Se šéfem týmu sdílí názor i technický ředitel týmu, Francois-Xavier Demaison: "Někdo musí to rozhodnutí učinit a já jsem rozhodl, že pro Argentinu ten systém ještě nenasadíme.

Podle jezdců není s ruční brzdou ani tak problém ve vracečkách, jako spíše při neočekávaných situacích, kdy by je mohla zachránit

Nikdo, ani Sébastien Ogier, nebude na tým vyvíjet nátlak ohledně nasazení nové součástky. Máme svůj plán, kterého se držíme. Nevíme, kdy bude systém možné do vozu zabudovat, snad už v Řecku." Volkswagen dnes ukončil několikadenní testování v Řecku (informovali jsme Vás v rubrice "Ve zkratce"), v jehož rámci jezdil s novou ruční brzdou i Ogier s Latvalou. Francouze údajně ani nový systém moc nenadchl, i když zlepšení přinal. Videa z testu najdete zde.

Vytisknout

Diskuze: Po opakovaných problémech: Volkswagen vyvíjí novou ruční brzdu. Kde byl problém?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Ostberg, Mads

Ostberg po sérii tří smolných soutěží: Tohle určitě nebyl plán

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud