Boj o kokpity u Hyudanie

iM2, 9. srpna 2013, 00:16 Google+

Opravdu tovární kokpit je v MS v rally hodně raritní. Hyundai od příštího roku nabídne dva další. Tomu odpovídá vysoký zájem mezi jezdci, ačkoliv nikdo neví, jak konkurenceschopná i20 WRC bude.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai i20 WRC

Hyundai i20 WRC | foto: Facebook (Hyundai i20 WRC)

Sdílejte článek

I když ve Finsku nebyl viděn žádný zástupce týmu Hyundai, tak se v servisním parku o příchodu Hyundaie do WRC mluvilo na všech frontách. Hodně často se mluvilo o tom, kde se do speciálu korejské značky posadí. Kokpity, jak víme, zatím obsazeny nebyly, a tak si dělá spousta jezdců zálusk na to, že by jeden z nich mohl být právě jejich. 

Důležitou roli také bude hrát to, jak se hodlá ve WRC příští rok prezentovat Citroën. Francouzi dříve deklarovali, že chtějí nasadit opět dvě tovární auta (plus jedno pro Al-Qassimiho). Nepadlo však zatím žádné rozhodnutí, kdo a za jakých podmínek bude v oněch kokpitech sedět. Opce, kterou tým má na služby Mikka Hirvonena pro další sezonu, vyprší v půlce září. Do té doby má Fin svázané ruce, jeho manažer, Timo Jouhki, již přiznal, že se snaží navázat kontakt i s Hyudaiem. 

V Alzenau by se rádi zastavili na slovíčko asi i oba současní jezdci M-Sportu, Mads Ostberg a Evgeny Novikov. "M-Sport je skvělým týmem, ale my si necháváme všechny možnosti pro rok 2014 otevřené. Citroën a Hyundai jsou pro nás samozřejmě tématy," řekl Morten Ostberg, který drží budoucnost svého syna ve svých rukou. Ačkoliv M-Sport ve Finsku opět dokázal, že Fiesta RS WRC je rychlým vozem, tak je otázkou, jak bude stíhat tým kolem Malcolma Wilsona tempu VW, Citroënu a Hyundaie příští rok, kdy bude už druhou sezonou bez tovární podpory. 

U wolfsburgského týmu se příští rok pravděpodobně nic nezmění. Sébastien Ogier má své místo podepsáno na několik let a Jari-Matti Latvala může stále spolehat na ochranu šéfa týmu Josta Capita. Brzkou ztrátu, kterou Latvala ve Finsku nabral po nárazu na kámen už v RZ2, přičítá Capito i možné slabosti na straně Pola R WRC. "Nebyla to jen jeho chyba, auto by mělo takovou ránu snést, což se nestalo. Naši konstruktéři událost detailně zanalyzují a budou Polo R WRC dále vyvíjet," říká Jost Capito a dodal pár pochvalných slov na adresu Mikkelsena: "Během celé rally ukázal dobrý výkon a držel tempo s TOP jezdci MS. To je skvělé." Zdá se tak, že Nor je jediným jezdcem, který by mohl, ale pravděpodobně u Hyudaie na námluvy nepůjde.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Boj o kokpity u Hyudanie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Příbram (CZE)

René Dohnal: „Jsem rád, že jsme se do rally vrátili“

Mads Ostberg se může těšit na sezonu ve WRC2 Pro

Ostberg pojede s Citroënem C3 R5 v roce 2019 šampionát WRC 2 Pro

Ilustrační foto

Jezdci WRC si poprvé v historii volili čísla

Rajd Baborow (PL)

Martin Hlavatý: „Loupání banánu na erzetě? Proč ne!“

Mikuláš Rally (CZ)

Marek Vlček – sezóna 2019 s Mitsubishi Lancer EVO IX

Rally Dakar

Lopraisovu posádku vystrašily a přibrzdily nefunkční tlumiče kabiny

reklama
reklama

Doporučujeme

Rally Sweden (SWE)

Stahují se na Švédskem černé mraky? Pořadatel nemá na poplatky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Marek Vlček – sezóna 2019 s Mitsubishi Lancer EVO IX

  2. Martin Hlavatý: „Loupání banánu na erzetě? Proč ne!“

  3. Ostberg pojede s Citroënem C3 R5 v roce 2019 šampionát WRC 2 Pro

  4. René Dohnal: „Jsem rád, že jsme se do rally vrátili“

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud