Hyundai sice už letos oslavil dvě vítězství na šotolině díky Haydenu Paddonovi a Thierymu Neuvilleovi, avšak vždy během prvních průjezdů, když je přilnavost nižší, se jezdcí vozů i20 WRC potýkají s problémy. Při druhých průjezdech, když už je přilnavost vyšší, nemají jezdci s novou i20 WRC takový problém.
Podle Haydena Paddona, který naposledy ve Finsku dojel na pátém místě, těsně za Thierrym Neuvillem, jde o fundamentální problém v designu. "Sledovali jsme data, změnili jsme pružiny a pracovali na nastavení. Ale pořád jsme z toho byli frustrovaní, přilnavost jsme prostě neměli. Na soutěžích jako Argentina nebo v Polsku to nebylo tak zlé.
Tam byly tratě trošku měkčí. Na kraji cesty byl navíc příkop, který jste mohli také využít. Ve Finsku jsme už ale moc dělat nemohli. Zdá se, že je to otázka geometrie, tedy něco, co s tímto autem nemůžeme vyřešit. Zřejmě budeme muset počkat na auto pro rok 2017, abychom to vyřešili," odhaluje jezdec. Jen dodejme, že Hyundai jako jediný letos nasadil nový vůz.