M-Sportu se povedlo to, v čem například Prodrive selhal. I bez tovární podpory se udržel v MS. Tomu však mimo jiné pomohl projekt Fiesta R5. "Projekt Fiesta R5 nám umožnil zůstat v MS na nejvyšší úrovni. Z obchodního hlediska to byl neskutečný úspěch," připouští Malcolm Wilson. "I když teď vstupují na trh Peugeot a Citroën, tak si myslím, že trh je dostatečně velký.
Do poloviny června máme auta vyprodaná. Mimo to vyvíjíme R5+, což je auto R5 s restriktorem z WRC [34 mm]. S ním mohou jezdci startovat v některých národních šampionátech. Také na tento typ máme již 10 objednávek. Myslím, že R5 nám otevřelo spoustu dveří. Je to auto, se kterým se může jezdit jak na národní tak i mezinárodní úrovni a přitom je na kilometr pomalejší než WRC jen o 1 vteřinu.
Cena je však o 40 % nižší. Osobně si myslím, že je to ta správná cesta, na kterou se měl sport vydat. Náklady je třeba neustále snižovat." Tým Wilsona stojí před velkou výzvou - stavbou a ufinancováním WRC pro rok 2015. Dále kromě Fiesty R5+ staví jeho tým i Fiestu 2400, která má 2,4l atmosferický motor, který produkuje asi 325 koní. "To jsou všechno přání našich zákazníků.
M-Sport zvládá bez podpory značky (letos i sponzorů) už dva roky nasazovat tovární tým v MS
Musíme dělat vše, co nás udrží v obchodu. Neustále se tedy poohlížíme po nových možnostech. Velmi rychle se totiž může stát, že auta budou stát v garáži, ale nebudou jezdit. Když budou jezdit, pak bude zapotřebí náhradních dílů - i tento obchod nás samozřejmě zajímá. Zároveň musí být naše auta úspěšná. Pokud bychom nebyli, mělo by to na náš obchod velký dopad."
M-Sport se nebrání ani rallycrossu, pro Kena Blocka teď staví Fiestu, což vzbudilo zájem i u dalších jezdců: "Rallycross je něco, na co se musíme podívat. Máme na mysli jednotné auto, které bychom s Kenem a dalšími jezdci nasazovali." M-Sport bude zákazníky zásobovat i v nižších sériích, i když FIA zvolila pro šampionát JWRC auta od Citroënu.
"Věděli jsme, že takové rozhodnutí příjde. Upřímně řečeno, byli jsme připraveni prodat naše auta do Chile, protože tam je pro ně vypsaný šampionát. Pak se ale objevila možnost spolupráce s DMACKem. Chtěli něco podniknout a nám se naskytla příležitost udělat lepší šampionát než předtím. Nejde o to spolupracovat s FIA, DMACK Challenge vzešel z ničeho a místa byla v mžiku zaplněna."
Při pohledu na finanční výsledky Fordu je jasné, proč už v rally nejsou
Dočká se Wilson v brzké budoucnosti podpory od Fordu? "Na to nemohu odpovědět. Pokud se podíváte na současnou ekonomickou situaci Fordu, tak je jasné, proč už nejsou v rally nebo jiném motorsportu. Musíme počkat, až se zlepší jejich finanční situace."