V říjnu 2012 evropské zastoupení Fordu dalo ve známost šokující zprávu - a sice že odchází z MS v automobilových soutěžích. Důvodem bylo "špatné ekonomické prostředí". Roelant de Waard, vice prezident pro marketing, prodej a servis Fordu v Evropě řekl: "...Rozhodli jsme se, že bude pro značku lepší, když zredukuje svůj program v MS a vrhne svoje zdroje do jiných oblastí.
Dosáhli jsme bodu, kdy Ford Fiesta je při volbě vozu v rally v povědomí soutěžíních jezdců a snad to bude pokračovat i nadále." Ford se rozhodl z MS odejít necelý měsíc poté, co Jari-Matti Latvala vyhrál Rally Wales GB. Od té doby se nikomu s Fordem Fiesta RS WRC nepodařilo soutěž MS vyhrát.
Prodeje Fordu opět rostou, může WRC nahradit fotbal? Nezbývá než doufat.
Ovšem věta pana de Waarda o tom, že je Fiesta v povědomí při volbě vozu, přesně vystihuje situaci. Fiesty jsou nejpočetněji zastoupeným vozem na většině soutěží. Také Fiesta R5 je ohromným úspěchem, auto si již objednalo 70 zákazníků. Konkurence vzniká až teď, téměř rok po jejím uvedení.
Fiesty tvoří 49 % všech aut, které v Portugalsku uvidíme. Celkově jich pojede 42: 6 ve specifikaci WRC, 5 RRC, 2 S2000, 14 R5 a 15 R2. Vloni Fiesty vyhrály tituly na Blízkém východě, v Belgii nebo Jižní Africe.
Ekonomická situace v Evropě se začíná obracet, únorové prodeje Fordu vykázaly růst již devátý měsíc po sobě. Evropský trh by měl letos vzrůst o 2 %. Je to tedy správná příležitost pro Ford, aby se do WRC vrátil? Ford právě ukončil jeho 21 leté sponzorování UEFA (fotbal). Podle dostupných zpráv by to značce mohlo ušetřit až 43 milionů GBP ročně. Stephen Odell, preziden Fordu pro Evropu, Blízký východ a Afriku, říká: "Teď je správný čas pro to, vydat se novým směrem. Představujeme nové produkty v Evropě. V dalších 5 letech příjde 25 nových modelů."
Podle mnohých je už letošní zbarvení privátního M-Sportu dost "Fordovské"
43 milionů GBP je suma, která by stačila na program v MS i ME. Pokud by v MS celý program platila jenom automobilka, pak by se tento rozpočet vyrovnal rozpočtům týmů Volkswagen, Hyundai nebo Citroën. V ME by mohlo všech 20 národních zastoupení, které Ford po Evropě má, nasadit jeden vůz R5.
Rally by tedy mohla sehrát v marketingové kampani Fordu v době modelové ofenzívy opět významnou roli. Promotéři MS a ME by se tedy mohli obrátit na pana Stephena Odella a pokusit se ho přesvědčit o vhodnosti WRC pro Ford.