Pokud jde o náklady za kilometr, je WRC čtvrté nejdražší v porovnání světového motorsportu. Formule 1 je nejdražší, náklady na kilometr v ní jsou 7 800 Eur/km, následují vytrvalostní závody s náklady 1 500 Eur/km a třetí místo patří závodům cestovních vozů - 350 Eur/km. Pro WRC odborníci vypočítali průměrné náklady ve výši 320 Eur/km.
Podle šéfa Citroënu pro motorsport, Yvese Mattona, by ale tato částka měla v budoucnu drasticky spadnout. A nejde přitom jenom o budoucí technická pravidla ale o celý formát MS. "Potřebujeme kompaktní formát. Podle mě bychom mohli začít s technickou přejímkou ve čtvrtek ráno a do neděle večer by mohlo být po všem.
Pokud by tým musel být na místě soutěže jenom dva nebo tři dny, hodně by se ušetřilo." V tomto má Belgičan podporu i od šéfa rally komise, Carlose Barbosy. I ten nepožaduje jen striktní kontrolu nákladů, navrhuje především redukci formátu soutěží na 2 dny. "Musíme to prodiskutovat a podívat se, co je možné za dva a čtyři dny," řekl Barbosa.
Dřív Citroën světovým soutěžím vládl, po nástupu Volkswagenu však přebrali roli lídra Němci a to nejen na trati ale i v oblasti rozpočtu
Diskuze o změnách v MS se tak dostávají do dalšího bodu. Pořád ale platí, že pokud investoři dostanou odpovídající hodnotu, pak jsou ochotni investovat nemalé částky - příkladem je F1. V krátké době by měl Matton předložit návrhy na redukci nákladů i v cestovních vozech.