TMG zatím financuje Yaris WRC ze svého, centrála Toyoty ji pochválila

iM2, 8. července 2014, 00:26 Google+

Toyota by se o svém návratu do WRC měla rozhodnout ještě před koncem tohoto roku. Sportovní divize značky, Toyota Motorsport GmbH, zatím financuje vývoj Yarisu WRC, jehož testy probíhají ve spolupráci s Motorsport Italia, ze svých vlastních zdrojů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pech, Václav - Uhel, Petr

Pech, Václav - Uhel, Petr | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Definitivní rozhodnutí o vstupu do WRC však padne v hlavní centrále Toyoty v Japonsku, konkrétně v oddělení marketingu a prodeje. Klíčovou roli v rozhodnutí Toyoty sehrají pochopitelně nová technická pravidla, která se momentálně vytvářejí a má se za to, že v platnost vstoupí v roce 2017. Dosavadní vývoj probíhá z kapsy TMG, centrála v Japonsku je pochválila za odvedenou práci.

"Zájem v rámci Toyota Motor Corporation je velký. Mluvíme zde o konci roku jako o datu, kdy se dozvíme, jestli budeme pokračovat nebo ne," řekl rakouským médiím Rob Leupen, obchodní ředitel TMG pro rozvoj. TMG, dříve známá jako Toyota Team Europe, působilo ve WRC v 70., 80. a 90. letech - výsledkem jsou čtyři jezdecké a tři konstruktérské tituly. Velkým malérem skončil rok 1995, kdy byl tým díky nelegálním plovákům v palivové nádrži z MS vyloučen.

TMG také stálo za projektem F1, který běžel v letech 2002-2009. Ten však skončil bez jediného vítězství, tedy neúspěchem. Momentálně je německá divize značky odpovědná za program v sérii Le Mans s vozem TS040 LMP1. V šampionátu se týmu velmi daří, když vyhrál dva úvodní závody a je na čele, avšak útok na vítězství v samotném Le Mans opět nevyšel. Toyota se pokusila v Le Mans uspět již 16 krát, ani jednou neuspěla (5 krát to bylo v režii TMG). 

"Oddělení prodeje a marketingu musí zvážit to, co momentálně děláme. Z našeho úhlu pohledu by šlo zvládat oboje [WRC i Le Mans]. Máme historii v rally i v Le Mans. Rozumíme moderním technologiím, auta zvládáme stavět v našich prostorech, v rally bychom byli schopni dělat to samé. Podle nás jde dělat oboje," říká Leupen.

Podle něj, i kdyby z Japonska svolení nepřišlo, tak by vývojové práce mohly vyústit ve stavbu vozu pro WRC2, který by šel na prodej klientům: "Za docela rozumné peníze můžeme vytvořit dobrý zisk." Současný program v Le Mans je potvrzen do roku 2015, avšak dle Leupena se prodloužení očekává. 

Podle Leupena letošní prohra v Le Mans po dvou vítězstvích možná vyustí v extra rozpočet na třetí auto pro Le Mans. Hlavní rival, Audi, byl právě díky třem vozům na startu schopen závod opět vyhrát, i když byl jejich speciál pomalejší. Toyota přišla o jeden vůz při nehodě, o druhý pak po technických problémech. 

Vytisknout

Diskuze: TMG zatím financuje Yaris WRC ze svého, centrála Toyoty ji pochválila

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valašská Rally (CZE)

Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

Kohn, Filip

Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally - fotogalerie Kuby Machálka

Valašská Rally (CZE)

Valaška láká do ValMezu už na sobotu

Březík, Adam - Krajča, Ondřej

Samohýl Škoda Team přezbrojil na Škodu Fabia RS Rally2

Rallysprint Halenkovice (CZE)

Rallysprint Halenkovice

reklama

Doporučujeme

Ford Fiesta R5

Diváci si na Rally Bohemia přijdou na své

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

  2. Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud