Nová smlouva Ogiera s VW těsně před podpisem

iM2, 17. září 2014, 23:06 Google+

Sébastien Ogier bude velice pravděpodobně pokračovat u Volkswagenu i nadále. Nicméně ambiciózní Francouz a sportovní šéf VW, Jost Capito, mají mít ohledně budoucnosti rozdílné názory.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Sébastiena Ogiera už hodně otravují neustálé dotazy ohledně jeho budoucnosti a možné změny týmu. "Už bych to téma rád ukončil. Je toho teď dost," řekl Sébastien Ogier. Francouzovi také vadí jeden z návrhů FIA rally komise, který říká, že by vedoucí muž v budoucnu mohl čistit trať nejen během prvního dne, ale i během druhého. "Doufám, že pravidla budou v souladu se sportovní stránkou věci a nebude z toho nějaká poblázněná show. Pokud by měla být nevýhoda pro nejlepší příliš velká, tak by to nemělo se sportem moc společného," míní Seb Ogier, který nevidí žádný problém v tom, že společně s Volkswagenem šampionátu jasně dominují. 

"V motorsportu jsou vždy týmy, které dominují. Navíc souboj s mými týmovými kolegy je pořádně těsný." Ogier společně s dalšími jezdci VW předložil FIA jiný návrh, který je z jeho pohledu lepší: "První den se startovním pořadím dle aktuálního stavu MS, druhý den s opačným pořadím než je v MS a pro neděli bychom vzali otočené průběžné pořadí rally z konce soboty. Bylo by to fair, důsledné a lehké k pochopení." 

Jedná se o jakýsi kompromisní návrh, který bude pravděpodobně založen také na důkladných debatách se sportovním šéfem VW, Jostem Capitem. I když by se týmový lídr mohl cítit poškozen, tak Capito ví, že po šesti dvojitých vítězstvích jeho týmu musí přijít ústupek. "Jsme jednotni v tom, že se se startovním pořadím musí něco stát. Proto Rally komise a WRC komise vypracovaly celkový koncept a předložily jej Světové radě. Týká se jak startovního pořadí, tak i změny formátu finále." 

Poslední dobou se hodně uvažovalo o takzvaném shootoutu jako vyvrcholení celé soutěže. Teď to vypadá, že tento nápad u FIA, společnosti WRC Protomoter a ani u týmů (které tvoří jen menší část Komise) podporu nedostane. I zde mají totiž jezdci v čele se Sebem Ogierem jiný názor. Naopak by tuto myšlenku s největší pravděpodobností podpořili šéfové týmů, pro které by to mohlo znamenat větší atraktivitu a dramatičnost sportu.

Smlouva Ogiera těsně před podpisem?
I přes rozdílné názory ohledně dalšího formátu soutěží MS to vypadá, že Sébastien Ogier a Volkswagen brzy podepíší novou smlouvu. Zvěsti o možném spojení Francouze s korejským Hyundai nepotvrdila ani jedna strana a brzy bychom se naopak měli dočkat podpisu u Volkswagenu. 

"Jde už jen o pár detailů a je to jen otázkou správného načasování. I v budoucnu budu sedět v Polu WRC a jsem za to rád," řekl Ogier. Navíc je třeba si uvědomit, že u Hyundai má Thierry Neuville podepsáný i pro rok 2015 post jedničky. Hyundai Motorsport by si Ogiera určitě dovolit mohl, ale u VW mají také slušný rozpočet. Návrat Ogiera do Citroënu je po jejich dřívějším rozchodu, který mimo jiného stál dle různých zvěstí místo tehdejšího sportovního šéfa PSA Oliviera Quesnela, nepravděpodobný. A M-Sport by si Ogiera dovolit zcela jistě nemohl.

Vytisknout

Diskuze: Nová smlouva Ogiera s VW těsně před podpisem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Meeke, Kris

Meeke: Cítím, že jsem stále silnější

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud