Už v Německu se může rozhodnout o osudu šampionátu. Mezi týmy má Volkswagen již 305 bodů, tedy o 175 víc než konkurenční Citroën. Pokud by po Německu rozdíl zůstal na minimálně 172 bodech, tým obhájí svůj loňský triumf. Také Ogier momentálně vede před Ostbergem o 121 bodů, pokud to po Německu bude minimálně 112, pak bude titul v Německu (respektive ve Francii).
I bez toho má však Volkswagen velkou motivaci, aby napravil loňské zaváhání na své domácí soutěží: "S Rallye Deutschland máme ještě z loňska otevřený účet. Zrovna v domácí soutěži se nepostavit na podium, to není hezká vzpomínka. Známe naše silné stránky, víme ale, že ve sportu se úspěch nedá naplánovat a to zvláště v motorsportu," uvědomuje si Jost Capito, šéf továrního VW.
Tým bude spoléhat především na Sébastiena Ogiera, který patří na asfaltu mezi nejrychlejší: "Při domácí soutěži je tým pod větším tlakem než při ostatních rally. To může být ale i výhoda, protože může být ještě více koncentrovaný," říká Francouz, který se před startem snaží ještě trošku snížit očekávání.
Vydrží Ogierovi úsměv i v Německu?
"Ve startovním poli máme opravdové asfaltové specialisty - především Thierryho Neuvillea, který zde vloni bojoval o vítězství. Počítám s tím, že Hyundai bude velmi silný. Pozor si budu dávat i na Krise Meekea. Ve Finsku byl neskutečně rychlý a také na asfaltu umí."