Výkonnostní rozdíl mezi vozy R5 a RRC je až moc velký. Kdekoliv se objevily vozy vycházející z čistokrevných závodních aut WRC, měli to jezdci s R5 těžké. "Mnohem více než na podvozku se to [rozdíl] projeví na motoru. Fakt, že RRC mají menší restriktor než R5 je jen malý detail. Vozy R5 musí fungovat se spoustou sériových dílů.
Točivý moment je zcela v jiných mezích. K tomu je navíc u RRC točivý moment přenášen na kola srkze šestistupňovou převodovku namísto pětistupňové u R5," popisuje technik M-Sportu, který pracuje na různých specifikacích Fiesty. Výsledkem je, že finančně dobře zabezpečení jezdci stále sázejí na RRC namísto R5. Tomu by ale mělo být v ME v roce 2015 konec.
Návrh promotéra ERC, společnosti Eurosport Events, sice auta RRC na start připouští, avšak pouze mimo soutěž. Jenže tím by FIA ještě zvětšila odstup ERC od WRC. "Toto rozhodnutí by mělo přitáhnout další soukromé jezdce do ERC a snížit náklady. Ještě to není jisté, ale vycházíme z toho, že FIA na svém zasedání 3. prosince takto rozhodne," říká zástupce promotéra Jean-Bapiste Ley.
Pokud by zákaz platil i letos, tak by ERC bylo ochuzeno o skvělé souboje o vítězství mezi Pechem a Kubicou na Jänneru nebo Sarrazinem a Bouffierem na Korsice
Naproti tomu působí návrh na další omezení resktiktorů pro RRC. Protiargumentem však je, že v sezoně 2014 jsme ve WRC2 zaznamenali více vítězství vozů R5 než RRC. A to nehledě na úspěch Karla Kruudy s klasickým Fordem Fiesta S2000. Ve WRC2 bychom tedy i nadále měli vídat auta všech tří kategorií.