Rallye Deutschland: VW slaví v Německu hattrick, Kopecký dominoval ve WRC2

iM2, 21. srpna 2015, 19:23 Aktualizováno 23.8.2015, 17:39 Google+

AKTUALIZACE PO RZ21; Rallye Deutschland klasicky představuje první asfaltovou soutěž roku (nepočítáme-li Rally Monte Carlo). Soutěž tvoří měřené testy mezi vinicemi ale také zkoušky ve vojenském prostoru Baumholder. Velkou motivaci uspět zde má Volkswagen, který i přes svoje triumfální tažení šampionátem v Německu, na své domácí soutěži, ještě nikdy nevyhrál.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 23.08. 18:14) Napište svůj názor
Volkswagen Motorsport

Volkswagen Motorsport | foto: Volkswagen Motorsport

Sdílejte článek

Průběh třetí etapy:

Ráno se začínalo na téměr 20 kilometrové RZ18. Nejrychlejší čas zde zajel Elfyn Evans s Fordem (přiznal menší krizovku), který opět dokázal, že na asfaltu je hodně rychlý. Welšan poodskočil Ostbergovi (6. čas na RZ). Druhý byl Latvala a třetí Sordo (upevnil si čtvrté místo před Neuvillem). Dvojitý defekt na této zkoušce vyřadil ze soutěže Martina Prokopa.

Na RZ19 se do čela dostal Latvala před Sordem a Evansem. TOP3 obsadila tedy stejná trojice jako na předchozím testu. Pro Fina to bylo emotivní vítězství, protože právě na tomto testu vloni po nehodě přišel o možné vítězství v Německu. Problémy s brzdami (zadními) hlásil v cíli Ostberg. Posádky se poté vydaly do servisu.

V RZ20 se poprvé a dnes naposledy prosadil Sébastien Ogier. Záda mu kryl Mikkelsen, třetí byl Meeke. Na Citroënu Ostberga už zřejmě vše fungovalo bezchybně, protože zajel 4. čas. 

RZ21 byla Power Stage. Pro vítězství si dojel Latvala, avšak Jari-Matti zažil krizovku, když škrtl o zeď. Naštěstí šlo jenom o škrtnutí a Fin soutěž dokončil. Za body z Power Stage zůstali Tänak a Kubica, kteří shodně obsadili 4. místo.

Výsledky Power Stage:
1) Jari-Matti Latvala + 3 body
2) Kris Meeke +2 body
3) Dani Sordo +1 bod

Pro vítězství ve WRC2 si s velkým náskokem dojel Jan Kopecký s Fabii R5. Dnes již nikam nemusel spěchat a v pohodě si hlídal svůj více než 4 minutový náskok. 

Výsledky po RZ21:

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. S. Ogier - J. Ingrassia
Volkswagen Polo R WRC
3:35:49,5 - - -
2. J.-M. Latvala - M. Anttila
Volkswagen Polo R WRC
  +23,0
3. A. Mikkelsen - O. Floene
Volkswagen Polo R WRC
  +1:56,6
4. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 WRC
  +2:09,3
5. T. Neuville - N. Gilsoul
Hyundai i20 WRC
  +2:33,8
6. E. Evans - D. Barritt
Ford Fiesta RS WRC
  +2:52,1
7. M. Ostberg - J. Andersson
Citroën DS3 WRC
  +3:12,5
8. O. Tänak - R. Molder
Ford Fiesta RS WRC
  +4:26,6
9. H. Paddon - J. Kennard
Hyundai i20 WRC
  +4:46,8
10. S. Lefebvre - S. Prévot
Citroën DS3 WRC
  +4:54,3

 

Průběh druhé etapy:
Dnes na posádky v Německu čekalo hned 9 měřených úseků. V dopolední sekci 5 a v odpolední pak 4. Hned ráno začal na RZ9 nejrychleji Sébastien Ogier, druhý čas zajel s minimální ztrátou (+0,7s) překvapivě Elfyn Evans. Třetí byl pak Jari-Matti Latvala. 

Na RZ10 dosáhl nejrychlejšího času Latvala, Ogier byl druhý a Mikkelsen třetí. Rozdíl mezi Latvalou a Ogierem v průběžném pořadí byl 9 vteřin. Thierry Neuville zajel pátý a Dani Sordo až devátý čas. Belgičan se tedy v průběžném pořadí posunul před Španěla o 1,8 s. Ve stopce po RZ náš Martin Prokop řekl, že má na autě zlomenou poloosu. Se zajímavým problémem musel bojovat Ott Tänak - Estonci se uvolnila onboard kamera a spadla pod jeho nohy.

RZ11 vyhrál Sébastien Ogier před dvojicí i20 WRC v pořadí Sordo (+0,4s) a Neuville (+0,7s). Jednalo se ale o ani ne 3 km test Arena Panzerplatte 1. RZ12 byla druhým průjezdem té stejné zkoušky, odstupy tedy byly rovněž malé. Vyhrál Ogier, druhý byl průběžně desátý Stéphane Lefebvre na Citroënu DS3 WRC. Třetí čas zajeli shodně Sordo a Andreas Mikkelsen. 

Pak ale na posádky čekala královská 45,6 km dlouhá RZ Panzerplatte Long. Na ní zajel nejrychlejší čas Sébastien Ogier, o citelných 6,8s porazil Latvalu a odskočil mu na rozdíl 18,5s. Třetí byl Meeke (přejel odbočku), který ztratil 19,8s. Díky pátému času na této zkoušce se zpět na čtvrté průběžné místo vrátil Dani Sordo, za svá záda odsunul Thierryho Neuvillea. Sympatický šestý čas zajel Mads Ostberg, který v sobotu obecně v porovnání s pátkem zrychlil, což jej posunulo před Paddona. Kolo vylomil Robert Kubica. Posilovač řízení odešel Abbringovi.

Po zastávce v servisní zoně začal nejrychleji na RZ14 Latvala, z náskoku Ogiera ukrojil 1,3s. Třetí byl Meeke a čtvrtý Tänak. Situace v TOP10 se neměnila, nejtužší souboj byl mezi dvěma Seveřany - Tänakem a Ostbergem o 7. místo. Jezdec Fordu v první zatáčce zkoušky zavadil kolem o kámen, na pneumatice měl díru, avšak obešlo se to bez defektu. Problémy s převodovkou hlásil ve zkoušce 5. Sordo. Defekt měl Prokop (13. místo).

RZ15 byla krátká Panzerplatte. Vyhrál ji Latvala před Neuvillem. Třetí čas zajeli shodně Ogier, Meeke a Sordo (tři vozy tří značek v jedné desetině). 

RZ16 byla druhým průjezdem kultovní zkoušky Panzerplatte. I tentokrát si zapsal nejrychlejší čas Ogier na Polu R WRC. Druhý Latvala už ztratil poměrně dost (+15,3s). Třetí byl Kris Meeke na DS3 WRC (+16s). V průběžném pořadí došlo na této zkoušce na jednu změnu v TOP10. Mads Ostberg si polepšil na úkor Otta Tänaka na sedmou příčku. Estonec během zkoušky vyjel na chvíli z trati, v cíli ztrácel 1:36 min.

Dnešní dlouhý den zakončila RZ17, na které byl nejrychlejší opět Ogier. Pan takřka neomylný byl o 1,5s rychlejší než Latvala (byl těsně před cílem širší v jedné ze zatáček) a 4,4s rychlejší než Meeke. Zítra na nás čekají čtyři testy. Dobojováno ale zdaleka není - Sorda a Neuvilla dělí jen 9,5s a Evanse s Ostbergem jen 3,2s.

Ve WRC2 stále vede Kopecký. Tovární jezdec Škoda Auto už má náskok přes 4 minuty na druhého Camiliho s Fordem. Až do RZ16 držel druhé místo Craig Breen s Peugeotem, ale pak vyjel mimo trať a ztratil téměř 4 minuty. Dnes opět vyhrávala zkoušky jenom tovární Škodovka - vítězství si mezi sebe rozdělili Kopecký a Lappi.

Výsledky po RZ17:

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. S. Ogier - J. Ingrassia
Volkswagen Polo R WRC
2:55:42,5 - - -
2. J.-M. Latvala - M. Anttila
Volkswagen Polo R WRC
  +33,8
3. A. Mikkelsen - O. Floene
Volkswagen Polo R WRC
  +1:47,5
4. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 WRC
  +2:14,3
5. T. Neuville - N. Gilsoul
Hyundai i20 WRC
  +2:23,8
6. E. Evans - D. Barritt
Ford Fiesta RS WRC
  +2:53,5
7. M. Ostberg - J. Andersson
Citroën DS3 WRC
  +2:56,7
8. O. Tänak - R. Molder
Ford Fiesta RS WRC
  +4:10,7
9. H. Paddon - J. Kennard
Hyundai i20 WRC
  +4:34,6
10. S. Lefebvre - S. Prévot
Citroën DS3 WRC
  +4:43,3

 

Průběh první etapy:
Soutěž nezačala dobře pro Roberta Kubicu. Polák musel u svého Fordu Fiesta RS WRC měnit před startem motor, za což dostal penalizaci 5 minut. RZ1 opanovaly tovární vozy týmu Volkswagen. Nejrychlejší byl Ogier (trefil jeden z balíků slámy), druhý Latvala a třetí Mikkelsen. S poškozeným vozem do cíle zkoušky dojel Tänak (14. čas), který příznal, že byl mimo trať. Volkswagenům byl nejblíže Meeke s Citroënem, který jen nevěřícně v cíli kroutil hlavou nad časy VW. Za ním se seřadily Hyundai.

RZ2 přinesla naprosto stejné výsledky na prvních čtyřech místech jako RZ1. Pátý čas zajel Elfyn Evans, který přiznal, že se mu vstup do soutěže nepovedl dle představ, ale teď už to šlo dobře.

Ogier našel přemožitele až na RZ3, tu vyhrál Jari-Matti Latvala, čímž se dostal do průběžného vedení. Tato dvojice začala pomalu ujíždět zbytku pole. Meeke byl opět 4. za trojicí VW, ale do cíle dovezl poškozenou DS3 WRC. Severní Ir přiznal, že mu uklouzla zadní část auta a trefil obrubník. Za ním byla dvojice Hyundai, která průběžně přeskočila Evanse s Fordem, který přišel o ruční brzdu, což byl docela velký handicap. 

RZ4 byla poslední měřenou zkouškou před zastávkou v servise. Z nejrychlejšího času se radoval Sébastien Ogier před Latvalou. Třetí byli Meeke a Mikkelsen se shodným časem. Problém s diferenciálem měl Kevin Abbring se čtvrtým vozem i20 WRC. 

Po servisu jsme opět zapisovali hattrick Volkswagenu v pořadí Ogier-Latvala-Mikkelsen. Za nimi byl opět Meeke, král zbytku světa v této části soutěže. Sympatický 6. čas zaznamenal mladík Stéphane Lefebvre s třetím Citroënem DS3 WRC, v cíli řekl, že své auto miluje. Tänak díky pátému nejrychlejšímu času poskočil na 9. průběžnou příčku před Ostberga, který se na asfaltu trápí. V testu 10. Paddon hořekoval nad šotolinovými úseky. Novozélanďan neví, co mu auto nastavené na asfalt udělá.

RZ6 znamenala konec nadějí na dobré umístění pro Krise Meekea. Tovární jezdec Citroënu byl mimo trať a do cíle dojel s poškozeným vozem. Jeho čtvrtou příčku tak zaujal Dani Sordo, který svádí po celý den velmi těsný souboj o pozici s týmovým kolegou Thierry Neuvillem (stejně jako v roce 2013 a 2014). Vítězství si opět připsal Ogier, který začal budovat lehký náskok na čele soutěže.

V RZ7 zavítal do vinic Robert Kubica. Tam poškodil přední okno, a tak jej posádka na trati měřeného testu vykopla. Problém s ližinou zaznamenal Martin Prokop (průběžně po pátku 12.), také předek jeho Fordu není úplně v pořádku. Meekovi po 4-5 kilometrech testu praskla část podvozku, zřejmě v důsledku chyby na předchozím úseku a ztratil další 4 minuty. Zkoušku o výrazných 4,7s vyhrál Ogier před Latvalou. Neuville sice trefil zídku, ale konečně se prokousal před Sorda na 4. místo. Zídku trefil také Mikkelsen. 

Dnešní den uzavíral test číslo 8, který opět přinesl nejrychlejší čas Ogierovi. Latvala ale tentokrát zaostal jen o 0,1s. Skvělý 3. čas pomohl Danimu Sordovi zpět před svého týmovýho kolegu Neuvillea. Za Hyundai číhají tovární jezdci Fordu (Tänak si pochvaloval odpolední tempo, které bylo výrazně lepší než dopoledne. Estonec však na asfaltu už hodně dlouho nejel), za nimi není daleko Paddon, který přiznal, že se chtěl zlepšit víc. 

Ve WRC2 havaroval už na trati RZ2 Esapekka Lappi s tovární Škoda Fabia R5. Na RZ4 odstoupil také Bryan Bouffier s Peugeotem 208 T16. Po pátku je na čele hodnocení Jan Kopecký s další Fabii R5 před Craigem Breenem s Peugeotem. Českému továrnímu jezdci Škody se povedl husarský kousek, když vyhrál všechny měřené testy dne. Až do technického problému se mu snažil sekundovat Armin Kremer s další Fabii R5.

Výsledky po RZ8:

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. S. Ogier - J. Ingrassia
Volkswagen Polo R WRC
1:19:13,5 - - -
2. J.-M. Latvala - M. Anttila
Volkswagen Polo R WRC
  +9,5
3. A. Mikkelsen - O. Floene
Volkswagen Polo R WRC
  +34,9
4. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 WRC
  +1:06,8
5. T. Neuville - N. Gilsoul
Hyundai i20 WRC
  +1:08,7
6. E. Evans - D. Barritt
Ford Fiesta RS WRC
  +1:22,1
7. O. Tänak - R. Molder
Ford Fiesta RS WRC
  +1:27,8
8. H. Paddon - J. Kennard
Hyundai i20 WRC
  +1:31,4
9. M. Ostberg - J. Andersson
Citroën DS3 WRC
  +1:35,4
10. S. Lefebvre - S. Prévot
Citroën DS3 WRC
  +2:27,3
Vytisknout

Diskuze: Rallye Deutschland: VW slaví v Německu hattrick, Kopecký dominoval ve WRC2

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 23.08.2015 18:14 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Pavel Valoušek: „Čeká mne závodění s kočárkem.“

Traiva RallyCup - září

Radek Jatel: „Plním si své sny.“

Rally Vyškov (CZE)

Premiérový start Ševčíka s Mirage Proto ve Vyškově

Traiva RallyCup - září

Traiva v září - galerie Kuby Machálka

Rally Vyškov (CZE)

Minařík Racing ve Vyškově se čtyřmi vozy

Čendova RZetka

V. Čendova RZtka: foto Jan Merta

reklama

Doporučujeme

Wilson, Malcolm

Wilson pozoruje trh s jezdci: Pošilhává po jezdcích Hyundai

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Radek Jatel: „Plním si své sny.“

  2. Premiérový start Ševčíka s Mirage Proto ve Vyškově

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud