Estonec by měl tvořit dvojici nového týmu společně s Finem Jarim Ketomaa. O možném angažmá DMACKu ve WRC se mluví již delší dobu, teď to vypadá, že bude nasazovat tým se dvěma vozy Ford Fiesta RS WRC. Neměl by ale startovat do všech 14 soutěží.
Tänakův odchod z M-Sportu, který ale zatím nebyl oficiálně potvrzen ani M-Sportem ani DMACKem, by měl jen prvním krokem v řadě změn, které M-Sport přes zimu čekají. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, britskému Autosportu potvrdil, že by měl být během několika dní v pozici, aby mohl oznámit svoji jezdeckou sestavu pro příští rok. Testy u M-Sportu na lednovou Rally Monte Carlo by měly začít už příští týden.
Od konce sezony byl Malcoml Wilson poměrně kritický na adresu výkonů Tänaka, když estonským mediím nedávno řekl: "[Jeho výkony] byly méně než uspokojivé z pohledu výsledků. Dvě nehody v posledních dvou soutěžích ho nestaví do silné pozice na to, aby byl zařazen jako součást našeho hlavního týmu pro příští sezonu."
Wilson přiznává, že mu stále dělá obavy koncentrace Otta Tänaka: "Vždy je důležité mít jezdce, který je uvolněný. Ott měl letos k dipsozici svého vlastního trenéra, ale stále je potřeba odvést další práci, aby byl spolehlivý a přestal dělat hloupé chyby."
"Velkou věcí je koncentrace - podívejte se na úroveň koncentrace, kterou má Sébastien Ogier. Letos udělal jednu jedinou chybu. Udělat jen jednu chybu při rychlosti, kterou předvádí, to chce absolutní soustředění. V jeho mysli není kromě řízení auta nic jiného. Chce projet jednu zkoušku za druhou."
M-Sport uvažoval o následování Citroënu
M-Sport se přibližuje finalizaci plánů na sezonu 2016. Malcolm Wilson přiznává, že chvíli také zvažoval stejnou strategii, jako Citroën. Tedy absolvovat v roce 2016 jen částečný program a nechat v šampionátu jen Volkswagen s Hyundai.
Přitom původně to neměl v úmyslu, jenže rozšíření kalendáře o soutěž v Číně a také rozhodnutí Citroënu mu nasadilo brouka do hlavy: "Rozumím tomu, proč Citroën dělá to, co dělá," říká Brit.
"Už dříve jsem říkal, že mi kalendář dělá obavy - je velmi plný v době, kdy potřebujeme pracovat na autě pro sezonu 2017. Aktuálně by bylo chybou tvrdit, že jsme se rozhodli neúčastnit se MS v roce 2016. Cílem je nastoupit do všech 14 soutěží."
"Zatím jsme se ale jako společnost nerozhodli. Byli bychom ale blázni, kdybychom se nepozastavili nad cestou, pro kterou se rozhodl Citroën," zakončil Malcolm. Přihlášky do MS roku 2016 (pro tovární tým) i na soutěž Monte Carlo musí být podány do 18. prosince.