Výsledky Rally Mexiko sice byly vyhlášeny jako oficiální, ale následně se objevila u výsledků tato poznámka: "Komisaři budou dále zkoumat převodovku vozu číslo 1". Nikdo z M-Sportu se na toto téma nevyjádřil.
FIA serveru "Motorsport.com" potvrdila, že převodovka byla zapečetěna a odeslána na zkoumání do Ženevy. Tam ji prozkoumá technik FIA, Jerome Toquet. Ten poté podá zprávu technickým komisařům z Mexika a ti se rozhodnou, co bude dál následovat.
Očekává se, že rozhodnutí padne před Tour de Corse. Jeden ze zdrojů serveru "Motorsport.com" řekl: "Jerome bude sledovat tolerance a může se také podívat na další převodovky. Následné zkoumání může ukazovat na to, že po závodu nebylo dost času a nebo také že se FIA setkala s velkým odporem ze strany týmu. A to si vyžádá další zkoumání."
"Pokud jde o trest, pokud by bylo zjištěno, že tým porušil pravidla, tak může jít o časovou penalizaci nebo až vyloučení." Moc lehké komponenty nejsou ve WRC novinkou. M-Sport již zažil, že jeho Focusy WRC měly zadní okénka o 0,5 mm užší, než být měla, což vedlo k 5 minutové penalizaci.
Richard Burns byl v roce 2002 vyloučen z Rally Argentina, když jeho auto vážilo o 50 gramů méně než mělo. Pokud by byl Ogier vyloučen, tak by ztratil svoje 8 bodové vedení v šampionátu a propadl se na průběžné třetí místo za Jariho-Mattiho Latvalu a týmového kolegu Otta Tänaka.