Jari-Matti Latvala byl překvapivým lídrem WRC poté, co vyhrál ve Švédsku a na Monte Carlu dojel fantasticky druhý (jeho nejlepší výsledek z Monte Carla), v Mexiku ale dojel s poměrně velkou ztrátou na Krise Meekea až na šestém místě. Fin věří, že problémy Toyota se dají přičítat specifické vysoké nadmořské výšce, nicméně vydatný testovací program by měl zajistit, že tým bude příští měsíc Korsice v lepší kondici.
"Před Korsikou máme čtyři dny testů, pak máme pět dnů [testů] na Argentinu a šest na Portugalsko. Toto množství testů je velmi dobrou věcí v našem programu. Na Korsice budeme mít asfaltovou specifikaci brzd, takže by měly být o hodně lepší a já věřím, že všechno ostatní bude před Argentinou vyřešeno. Nezapomínejte, že Mexiko je kvůli teplotám a nadmořské výšce pravděpodobně nejhorší na přehřívání," řekl Jari-Matti Latvala pro Autosport.
"Jsem koncentrovaný, tým vloni ve Finsku odjel spoustu testovacích kilometrů a v těchto podmínkách nebude přehřívání problémem, protože je zde chladněji a proudění vzduchu je vyšší. Není problémem udělat v těchto podmínkách auto spolehlivým." Jen připomeňme, že Toyota se letos do WRC vrátila s týmem, za kterým stojí legenda WRC, Tommi Mäkinen, po 17 letech mimo MS v rally.
Že měly Toyoty v Mexiku opravdu problémy dokazuje i fakt, že když pomineme na vítězství Juhy Hänninena na úvodní divácké superspeciálce v Mexiko City, tak v dalším průběhu soutěže nedokázal ani Latvala ani Hänninen na žádném z měřených úseků zajet jediný čas v TOP3. V Mexiku braly Toyoty nakonec body za šesté (Jari-Matti) a sedmé (Juho) místa, avšak na vítěze soutěže, Krise Meekea s Citroënem C3 WRC, ztratily hodně přes čtyři minuty (Jari-Matti), respektive pět minut (Juho).
Latvala však připouští, že velká část tohoto deficitu šla na vrub stále mladého a učícího se týmu. "První den byla na motoru nějaká poškození jdoucí na vrub vysokým teplotám, takže jsme už nemohli vše vrátit zpět - nejeli jsme na normálním levelu, nemohli jsme vše maximalizovat. Další věcí jsou brzdy - nemáme jich [výkonu] dostatek. Disky byly až moc horké, na autě není dostatečné chlazení. Když se podíváte na ostatní [auta], tak můžete vidět více brzdových [průduchů]. Je to [nedostatek] zkušeností z naší strany," zakončil Fin.