Jari-Matti Latvala zatím během své již dlouhé kariéry ve WRC titul ještě nezískal. Fin byl zatím jen třikrát druhý a dvakrát třetí v hodnocení jezdců. U Volkswagenu byl většinu času ve stínu Sébastiena Ogiera, ovšem u Toyoty je jasnou jedničkou. Jeho bývalý šéf od VW, Jost Capito, doufá, že si Latvala jednou pro titul přeci jen dojede.
„Byla by to škoda, kdyby ukončil kariéru bez zisku mistrovského titulu. To by mi zlomilo srdce,“ řekl Capito pro ‚Autosport‘. Latvala za 4 roky u Volkswagenu dokázal vyjet 9 vítězství. Josta uchvátila především jeho vášeň pro rally. „Je to skvělý typ [člověka]. Ví vše a žije a dýchá pro rally každou vteřinu.“
Oddanost Latvaly pro rally dokazuje Jost na příkladu soutěže, která se týkala historie rallysportu, mezi žurnalisty a jezdcem: „On [Jari-Matti] vyhrál. Věděl lépe než jakýkoliv žurnalista, kdo vyhrál kterou rally atp. Už od narození je zapálený pro rally.“ Po náhlém odchodu Volkswagenu z rally zakotvil Latvala u Toyoty – podle Capita bylo pro Japonce velmi důležité, aby pro svůj projekt získali někoho jako je Latvala.
Jen s Hänninenem a Lappim by Toyota titul nevyhrála: „Potřebujete nějaké porovnání, když Latvala přišel, přesně věděl, jak na tom bylo Polo WRC 2017. Všichni [ostatní] jezdci do té doby nejeli v jiném konkurenčním autě, takže nevěděli, jak na tom Toyota je. Jari-Matti ano. Proto bylo pro Toyotu správné, že jej získala – má velké zkušenosti z konkurenceschopných vozů nedávné minulosti.“