K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Citroën vysvětluje, proč se rozhodl vyhodit Meekea uprostřed sezony

-haj, 28. května 2018, 19:50 Google+

Šéf týmu Citroën ve WRC, Pierre Budar, dle svých slov cítil, že Meeke byl nezvladatelný, a tak neměl jinou možnost než se Severního Ira zbavit.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 29.05. 05:13) Napište svůj názor
Kris Meeke u Citroënu dojezdil

Kris Meeke u Citroënu dojezdil | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Budar pro britský Autosport řekl, že propuštění Krise Meekea a jeho navigátora, Paula Nagla, udělal ve snaze otočit zatím ne zrovna úspěšnou sezonu pro jeho tým. Jeho cílem je postarat se o blahobyt posádek. Meeke, který je v průběžném pořadí šampionátu osmý, na minulé soutěži v Portugalsku tvrdě havaroval. Velikost této nehody byla pro Budara rozhodující v jeho úsudku. 

"Protože je to nebezpečný sport, tak musíte být schopní zvládat to nebezpečí. Když popřemýšlíte o Portugalsku, tak jste v situaci, kdy je auto perfektní pro jezdce - zde můžeme odkázat na to, co Kris říkal během rally. Rozpis byl podle všeho perfektní, byl to ten stejný, který byl používán na stejné vložce v minulých letech. Myslím, že to bylo minimálně potřetí, kdy tuto zkoušku jeli se stejným rozpisem bez žádných modifikací," říká Pierre Budar. 

img-responsive

U Citroënu slavil Meeke i úspěchy | foto: Red Bull

"Navíc nemáte žádný tlak, protože protivníci otevírají trať a vaše pozice v průběžném hodnocení vám nedovoluje nic dosáhnout. Když toto všechno zohledním, tak jste v pozici, kdy jste na trati v bezpečí. Víte výsledek - to znamená, že to není pod kontrolou. Nad situací už nemáme kontrolu. Když ztratíte kontrolu, tak bychom se mohli divit, co by bylo přišlo jako další," pokračuje šéf týmu Citroën.

Na otázku, které další nehody zkompromitovaly kariéru Meekea, Budar odpověděl: "Předpokládám, že víte lépe než já výsledky všech rally od roku 2014, kdy Kris začal jezdit za Citroën. Když se jen podíváme na tento a minulý rok, tak najdeme několik příkladů velkých nehod Krise, když nebyl pod žádným tlakem a kdy nebyl žádný důvod jít do tak velkého rizika, že by vyjel z cesty." Zároveň Budar dodal, že si nemyslí, že by za některými z nehod stála nepředvídatelnost chování Citroënu C3 WRC. "OK, můžete to také brát tak, že auto nebude až tak špatné, když s ním byl schopen vyhrát."

img-responsive

Jednou z hloupých chyb Meekea byla například ta z letošního Mexika | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

"Vyhrál ve Španělsku na smíšeném asfaltovém a šotolinovém povrchu a byl schopen také vyhrát v Mexiku, kde měl velké štěstí. Letos v Mexiku byl na druhém místě bez jakéhokoliv tlaku - měl hodně času a nebyl zde prostě žádný důvod, proč letos udělal tu chybu [v neděli dopoledne auto položil na bok]. Nemůžete jen mluvit o tom, že za všechno může auto - můžeme najít případy, kdy měl možnost zvládnout auto bez nějakého tlaku. Za těchto podmínek musíte být schopni zvládnout auto, i když není perfektní. Jako jezdec musíte uvažovat, jak auto dostat bezpečně zpět [do servisu], když není důvod riskovat."

Dle Budara bylo rozhodnutí učiněno po interních diskuzích z pondělí na úterý. Do rozhodnutí promluvili také šéf koncernu PSA, Carlos Tavares, a CEO Citroënu, Linda Jackson. Meeke se o tomto rozhodnutí dozvěděl od Budara telefonicky v úterý odpoledne, krátce před oficiálním oznámením. "Můžete očekávat, že jsme si to pořádně promysleli. Měl jsem Krise na telefonu krátce předtím, než byla zaslána tisková zpráva. Rozumím tomu, že pro něj musí být těžké akceptovat toto rozhodnutí a rozumím tomu, že je naštvaný. Musím říci, že si po lidské stránce Krise a Paula opravdu vážím. Jsou to opravdu příjemní kluci. Vím, že v tisku teď můžeme vidět některé velmi zajímavé věci, ale musím říci, že je pro mě smutné se s nimi vyrovnávat - po lidské stránce si kluků opravdu vážím."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Citroën vysvětluje, proč se rozhodl vyhodit Meekea uprostřed sezony

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 29.05.2018 05:13 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ostberg se může těšit na dalších pět soutěží s Citroënem

Ostberg se stává továrním jezdcem Citroënu pro zbytek sezony

Rally Hustopeče (CZE)

PEUGEOT RALLY CUP - souboje na ostří nože, Talaš vybojoval zlato

Rally Hustopeče (CZE)

Hustopeče v galerii Lucky Vondřičkové

Rally Hustopeče (CZE)

Bratov Lapdavských v Hustopečiach poriadne vytrápilo ich Subaru

Rally Hustopeče (CZE)

RUFA SPORT a Grzyb udržali prvú priečku aj po Rally Hustopeče

Sébastien Ogier se v M-Sportu cítí dobře

Ogier: Z M-Sportu bych odešel jen v případě velmi dobré nabídky. Může se stát, že v roce 2019 už nebudu jezdit

reklama
reklama

Doporučujeme

Rally Bohemia (CZE)

Rally Bohemia na Ještědu vybízí k zajímavému výletu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. AGROTEC PETRONAS rally 2018 na ČT Sport

  2. Návrat Rally Bohemia do Sosnové slibuje velkou show

  3. PEUGEOT RALLY CUP v Hustopečích bez Firly a Kamence

  4. Hustopeče v galerii Jana Duška

  5. MSR: Do Hustopečí pro dvojité body

  6. Hustopeče v galerii Jakuba Machálka

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud