lll. Agrotec Iveco rally před startem

Adam Eliáš, 18. dubna 2007, 22:30 Google+

Již tento pátek pokračuje letos nově vypsané Mistrovství České republiky 2007 v rally svým druhým podnikem. Touto soutěží je lll. Agrotec Iveco rally Hustopeče 2007. Zkusíme vám přiblížit co na nás v letošním ročníku čeká.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kopecký, Jan

Kopecký, Jan | foto: CRT Kopecký

Sdílejte článek

lll. AGROTEC IVECO rally 2007 se pojede již za týden ve dnech 20. a 21. dubna a bude součástí nově vypsaného šestidílného mistrovství republiky v rally. O jezdcích jsme se zmínili již v předchozím článku o této soutěži. Představíme si trochu podrobněji rychlostní zkoušky a divácká místa.

První RZ je naplánovaná na pátek.  Je dlouhá 8,70 km a první jezdec startuje ve 21:40.  Pořadatelem  vyznačená divácká místa jsou v obci Kurdějovice (A) a druhé nad Hustopečemi (B).

Divácké místo A: Nachází se na návsi v Kurdějovicích.

Úsek vede 200 m po široké cestě, pravá zatáčka okolo domu do úzka a 50 m, poté silné brzdy. Odbočení vlevo na úzký můstek a za ním opět vlevo na široko. Po 80 metrech retardér levá - pravá a odjezd do kopce.

Jsou zde určeny tři divácké sektory, z každého je jiný pohled.

Divácké místo B: Nad obcí Hustopeče na hlavní silnici.

- 150 metrů do kopce, horizont přes levou a brzda do vazby levá – pravá vlásenka z kopce. 50 metrů a brzda v levé odbočení, vpravo do úzka.

Vozidla vyjíždí z pravé zatáčky, brzdí a v levé zatáčce odbočují prudce vpravo na úzkou místní komunikaci.

RZ 2, Hutopečská je druhou a zároveň poslední páteční rychlostní zkouškou. Je dlouhá 10,60 km. Start prvního vozu je ve 21:57. Tento test se pojede celkem třikrát a to jako RZ 2 a v sobotu jako RZ 4 a RZ 7. První etapa končí ve 23:15 v Zaječí.

RZ 2, 4, 7 (Hustopeče, Starovice)

Divácké místo C  se nachází v Hustopečích, na silnici směrem na Mikulov.

Po sjezdu z mírného technického klesání následuje brzdění na úzkém asfaltu, levá na široký asfalt a po 120 metrech pravá široká do levé úzké.

Vozidlo je nejdříve vidět na velkoplošné obrazovce. Záběr je z vracáku 700 metrů zpět po trati. Následně vyjede ze široka mezi garážemi, pokračuje směrem od diváků a odbočí z hlavní silnice vpravo. Za odbočením je měřen mezičas, který bude přenášen na obrazovku.

Divácké místo D  se nachází v obci Starovice.

Z těžké pravé následuje vazba rychlá levá - pravá v mírném klesání a brzda do levé na křižovatce s odjezdem do mírného stoupání.

Vozidla přijíždí zleva, jsou vidět v klesání od těžké pravé. Po dobrždění odbočují vlevo a odjíždí směrem od diváků.

Sobota začíná rychlostní zkouškou číslo 3, která se zároveň jede jako šestka a devítka. Délka testu je 13,29 km. Start do RZ je v 9:37. Pořadatelem jsou zde vytyčena tři divácká místa.

RZ 3, 6, 9 (Němčičky, Bořetice, Pavlovice)

Divácké místo E se nachází jižně od obce Němčičky

Na úzkém povrchu pravá do rychlé levé přes mírný horizont, brzda, retardér kolem ostrůvku (pravá-levá) a z kopce dolů.

Vozidla přijíždí zprava levou zatáčkou přes horizont, brzdí, následuje ostrá pravá, dále levá a sjezd dolů k dalšímu retardéru, do kterého brzdí (už v dálce) a odbočují vlevo.

Divácké místo F se nachází u obce Bořetice

Klesání na úzkém povrchu, střídání rychlá levá, rychlá pravá, brzda na uskákaném asfaltu a prudké odbočení vpravo opět na úzké.

Vozidla přijíždí zatáčkovitým klesáním zprava, dobržďují, odbočují vpravo o odjíždí směrem od místa.

Divácké místo G nad obcí Velké Pavlovice, přístup výhradně pěšky z obce

Na konci stoupání brzda, pravá, 50 metrů levá, 30 metrů pravá a do kopce na úzké silnici mezi stromy.

V místě jsou dvě stanoviště, zajímavý je pohled z nákladové rampy (vozidla přijíždí na konec stoupání, brzdí do pravé, projíždí přímo pod rampou a odbočují vlevo).

Poslední z nepředstavených rychlostních zkoušek je pětka. Start do RZ 5 je v 10:31 a je nejdelší zkouškou soutěže (14,98).

RZ 5, 8, 10 (Hustopeče, Kurdějov, Křepice, Nikolčice, Diváky)

Divácké místo H:  ve stejném místě jako divácké místo B ( tedy nad obcí Hustopeče na hlavní silnici)

Sjezd na úzkém uskákaném asfaltu, v levé brzda do další levé, výjezd na hlavní do pravé, 50 m a levá vlásenka.

V místě jsou dvě stanoviště.
Stanoviště 1 na hlavní silnici – vozidla vyjedou přes mírnou nerovnost zleva do pravé zatáčka a stoupají do kopce do levé.
Stanoviště 2 na svahu nad silnicí – vozidla vyjíždí zprava z levé úzké zatáčky přes nerovnost do levé na hlavní silnici a následuje pravá, stoupání 50 metrů a levá vlásenka za diváky.

Vozidla přijíždí zprava levou zatáčkou přes horizont, brzdí, následuje ostrá pravá, dále levá a sjezd dolů k dalším retardéru, do kterého dobržďují (už v dálce) a odbočují vlevo.

Divácké místo I se nachází v obci Kurdějov

Klesání na širokém, brzda, nájezd na úzký mostek přes terénní nerovnost, ostrá úzká levá, 80 metrů, brzda, odbočení ostře doleva na úzký mostek a ihned za ním ostře doprava na široko.

V místě jsou tři stanoviště s různými výhledy.

Divácké místo J nad obcí Křepice, přístup výhradně pěšky z obce

Rychlá levá, brzda a úzké odbočení vpravo přes horizont na úzkou šotolinu.

V místě jsou dvě stanoviště, jedno umístěné tak, že vozidla přijíždí zprava kolem plotu a před diváky odbočují vpravo na šotolinu. Druhé je umístěno před lesem, vozidla přijíždějí proti, odbočují vpravo na šotolinu.

Divácké místo K v obci Nikolčice

Klesání na úzkém, brzda a odbočení na široko doprava, levá na širokém a pravá vlásenka.

V místě jsou dvě stanoviště, jedno umístěné tak, že vozidla přijíždějí proti, odbočují vpravo na široký asfalt. Druhé na svahu za obcí nad vlásenkou, vozidla přijíždí zprava, projíždí vlásenku a točí doleva.

Divácké místo L v obci Diváky

V tomto diváckém místě bude komentovaná divácká zóna, takže divák bude mít aktuální přehled o dění na celé trati. Hlasatel bude rovněž oznamovat cílové časy této RZ.

Z kopce dolů, brzda na širokém, v pravé široké odbočení, vpravo na úzko, přes horizont dobrzdí do levé ostré, 50 metrů přírodní retardér okolo ostrůvku, 80 metrů retardér v křižovatce, 100 metrů cíl RZ.

V místě jsou tři stanoviště.
Stanoviště 1 – u kostela – vozidla projíždí za diváky kolem kostela a následně po vyjetí z vracáku přijíždí zprava , brzdí do přírodního retardéru ( pravá do pravé ) okolo ostrůvku a akcelerují k dalšímu retardéru.
Stanoviště 2 – uprostřed návsi (pozor omezená kapacita). Vozidla přijíždí přes horizont, brzdí do pravého vracáku, pokračují před stanoviště 1, po vyjetí z retardéru zrychlí a zpomalí před dalším retardérem v křižovatce a akcelerují do cíle.
Stanoviště 3 – na komunikaci směr Boleradice. Vozidla přijíždí proti do přírodního retardéru, odbočují vpravo, akcelerují a brzdí do dalšího retardéru.

To by bylo vše k diváckým místům. Soutěž pokračuje RZ 6 ve 12:15, sedmička startuje ve 12:42. RZ 8 ve 13:09, RZ 9 ve 14:53, RZ 10 v 15:21.  Kompletní harmonogram je ke stažení na oficiálních stránkách rally. www.agrotecautoklub.cz
Vytisknout

Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally - fotogalerie Kuby Machálka

Valaška láká do ValMezu už na sobotu