Z prozatímních poznatků Štěpána Vojtěcha je patrné, že soutěž nabídne velmi rychlou podívanou.
„Irská rallye je hodně specifická tím, že asfalty jsou extrémně uskákané a většinou prorostlé trávou. Takže je k vidění vlastně většinou jenom asfaltová kolej. Je to velmi rychlé.
Přirovnal bych to k nejrychlejším a nejhlubším místům třeba na Malontech, s tím, že je všude strašně vytahaného bláta. Momentů, kdy se to opře do gumy, je strašně málo. Jsem na to hodně zvědavý, “ popisuje podmínky v Irsku Štěpán.
„Zažili jsme závody, kde není prostor pro chybu, tady v Irsku to ale platí hned dvojnásob. V momentě, kdy člověk opomene v rozpisu nějaký nepříjemný horizont, který auto rozhodí, není žádný prostor s tím v té vysoké rychlosti bojovat,“ dodává. Slova o náročnosti závodu potvrzuje i Martin Prokop, který se závodu účastní stejně jako Štěpán Vojtěch s produkčním mitsubishi.
„Ta soutěž je o poznání náročnější, ale i pro nás více nezvyklá než jsem očekával.“ O tom, kdo by mohl zvítězit v absolutním pořadí a přiblížit se tak celkovému triumfu, se oba čeští piloti ve svých prognózách vyjadřují obezřetně. Štěpán Vojtěch více věří Finovi, prozatímnímu lídrovi průběžného pořadí, Marcusi Gronholmovi.
„Mohl by snad mít teoreticky výhodu první den, kdy je na programu dlouhá úvodní etapa. Tím, že se na trať vydá jako první v pořadí, tak podmínky pro něj by měly být nejbližší těm, které mu nahlásí před startem špióni. Je to velká loterie, při které se velmi těžce volí taktika. Bude to hlavně o chybách, kdo jich udělá nejméně, vzejde tady z toho klání jako vítěz,“ uzavírá.
Druhý z českých jezdců je v soudech taktéž opatrný, triumf ale přeje spíše francouzskému šampionovi:
„Netroufám si odhadnout, ale více fandím Citroenu Sebastiena Loeba,“ prozradil svého favorita Martin Prokop Irská rallye odstartuje dnešní superspeciálkou „Stormont“. Ta se jede v podvečerních hodinách na necelé dva kilometry dlouhém okruhu v severoirském Belfastu. Závodníky zavede mimo jiné i do přímé blízkosti budovy místního parlamentu. S přesunem na světové soutěži, který zde posádky právě v souvislosti s touto superspeciálkou na teamy čeká, nemá Štěpán Vojtěch ty nejlepší vzpomínky z květnové anabáze v Argentině.
„Tím, že se posádky budou přesunovat letecky a auta pojedou po zemi, tak to bude asi podobná obstrukce. Je to vždy velké riziko, které pořadatel musí pečlivě zvážit. Na druhou stranu je to ale trend, kdy se rallye snaží přibližovat více divákům. Každopádně je to pro všechny stejné,“ přemítá Štěpán.
OMV Bixxol Rally Team