Josef Semerád: Konec dobrý, všechno dobré!

Tomáš Urban, 21. listopadu 2007, 14:19 Google+

Posádka Sherlog Racing týmu, ověnčená titulem absolutních mistrů v rallysprintech z roku 2006, vicemistrů z roku 2005 a mistrů v kategorii produkčních vozů z roku 2004, vstoupila do letošní sezóny s nemalými ambicemi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Semerád, Josef

Semerád, Josef | foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Špičkové Mitsubishi Lancer EVO 9 připravené v dílnách Charouz Racing Systemu bylo zrepasované a připravené na první soutěž roku, na rakouskou Jänner rally. Posádka oceněná prioritou FIA B a s podepsanou reprezentační smlouvou nemohla mít jiné ambice než boj o příčky nejvyšší. Kluzký povrch rychlostních zkoušek navíc velmi dobře sedí Josefu Semerádovi, a tak se na sníh v Rakousku spolu se spolujezdcem Bohoušem Ceplechou velmi těšili. Bohužel, nečekaně teplé zimní počasí absence jakékoliv sněhové pokrývky zcela změnila charakter oblíbené soutěže. Jízda na hraně navíc v druhé etapě přinesla chybu, a modrobílé Mitsubishi Sherlog Racing týmu skončilo po kontaktu se skálou v příkopu a na střeše. Ochotní diváci dokázali potlučeného Lancera EVO 9 otočit zpět na kola, ale poškození vozu bylo tak velké, že posádka odevzdala jízdní výkaz a ze soutěže odstoupila.

Druhou soutěží Global Asisstance Mezinárodního Mistrovství České republiky v rally byla klatovská Mogul Šumava rally, která byla stejně jako Jänner rally zařazena do poháru Winter cup. Bohužel počasí si nedalo říci ani v případě rally Šumava, a sněhovou rally tak připomínal jen název zimního poháru. O zrádnosti husté mlhy nad kopcem Koráb se přesvědčilo hned několik špičkových posádek startujících na rally Šumava. Jednou z nich byla bohužel i posádka Sherlog Racing týmu, která se dlouhé minuty nemohla dostat z hlubokého příkopu. Nakonec se tak za vydatné pomoci přihlížejících diváků povedlo, ale vteřiny nehybnému Mitsubishi běžely velmi rychle. Časová ztráta byla tak velká, že posádka pro sobotní etapu zvolila taktiku dojetí, což málem ještě zkazil defekt na jedné z rychlostních zkoušek. V cíli Mogul Šumava rally byla cítit úleva z dokončené soutěže, ne však spokojenost s dosaženým výsledkem v podobě 13. místa absolutně.

Hlavní snažení Sherlog Racing týmu bylo v roce 2007 směřováno na dvoudenní soutěže Mediasport Mistrovství České republiky v rally. První soutěží tohoto šampionátu byla Valašská rally v krásné kopcovité krajině kolem Valašského Meziříčí. Josef Semerád si před začátkem soutěže postěžoval na dlouhou závodnickou pauzu, kterou způsobil kalendář soutěží pro rok 2007. Týdny soutěžáckého půstu, ztráta koncentrace, či prostě a jednoduše jezdecká chyba, byly příčinou kolostřešní kombinace na jedné z nočních rychlostních zkoušek první etapy. Ošklivě vyhlížející havárie se naštěstí obešla bez újmy na zdraví posádky, jinak tomu ale bohužel bylo v případě čerstvě zrepasovaného mitsubishi Lancer EVO 9. Mechanici opět vezli zle potlučené auto domů na vleku a bodové konto posádky Sherlog Racing týmu zelo po první soutěži MČR prázdnotou.

Takhle si začátek sezony mistři z roku 2006 nepředstavovali ani v nejhorším snu. První příležitostí zapomenout na nešťastně rozjetou sezónou byla soutěž v kraji Věstonické Venuše a dobrého vína. Josef Semerád má Agrotec rally Hustopeče velmi rád a právě zde se loni poprvé postavil na stupínek nejvyšší se svým zbrusu novým EVO 9. Bohužel, týmové Mitsubishi nebylo po předchozí havárii ještě ve stavu, kdy by se s s ním mohlo závodit, a tak Sherlog Racing tým sáhl po pronajatém Lanceru EVO 9 od Vladimíra Barvíka, který byl současně konkurentem v boji o titul. Josef Semerád se s pronajatým vozem postupně seznamoval, a i když do pohody s jízdou vlastním autem leccos chybělo, tak modrobílé Mitsubishi postupně stoupalo výsledkovou listinou, až nakonec zakotvilo na čtvrtém místě absolutně za dvěma vozy WRC a Vladimírem Barvíkem. Karta se konečně začala pomalu a váhavě obracet k lepšímu.

Zřejmě nejtěžší soutěží sezóny 2007 byla Bohemia rally se startem v hlavním městě českých automobilů, v Mladé Boleslavi. Josef Semerád s Bohoušem Ceplechou se zde opět postavili na start ve vlastním špičkovém Mitsubishi Lancer EVO 9. Náročná soutěž s krásnými a technickými rychlostními zkouškami posádce Sherlog Racing týmu seděla a Josef Semerád si jízdu užíval. Umístění v první desítce absolutního pořadí bylo dobrou výchozí pozici před závěrečnými dlouhými rychlostními zkouškami. Bohužel na jedné z posledních rychlostních zkoušek prvního dne došlo k proražení olejového chladiče a ke ztrátě olejové náplně, což v zápětí vyústilo v poškození celého agregátu soutěžního Mitsubishi. Posádka byla nucena ze soutěže odstoupit a myšlenky o prokleté sezóně se opět honily hlavou celému týmu.

Jen v klidu dojet na bodech na nadcházející soutěži by si většinou přály jiné posádky startující v MČR po podobně smolných soutěžích. Pepa s Bohoušem ale do náročné a pěkné soutěže v okolí města Pelhřimov vykročili pravou nohou a výsledkem byl vteřinový souboj o první místo absolutního pořadí s Karlem Trojanem. Posádka Sherlog Racing týmu nakonec vystoupila na druhé místo absolutního pořadí a po dlouhé době si na své konto připsala tučný bodový příděl, který ji rázem vrátil do hry o boj o titul. Právě takovýto impuls byl pro celý tým tím, na co dobrou polovinu roku čekali. Do dalších soutěží mistrovství republiky se již startovalo s o mnoho lepší náladou a snad i to bylo důvodem k lepším výsledkům, které měly následovat.

Vyškovská soutěž letos postoupila do dvoudenního Mistrovství České republiky a i zde se chystala posádka Sherlog Racing týmu bojovat o příčky nejvyšší. Počasí před soutěží ztížilo již tak velmi obtížné podmínky na tratích rychlostních zkoušek, to ale byla voda na mlýn Pepy Semeráda, který si v kluzkém povrchu trati libuje. Poprvé na této soutěži Sherlog Racing tým využil kompletního profesionálního zázemí Charouz Racing systému, který nejen přichystal auto na soutěž, ale staral se o něj i v průběhu celé soutěže. Kvalitní výkon posádky i mechaniků týmu byl odměněn čtvrtým místem absolutně a prvním mezi produkčními vozy.

V loňském roce se pořadatelé Würth rally Vsetín potýkali s brzkou a hlavně neplánovanou sněhovou nadílkou, která hodně zamotala hlavy startujícím soutěžákům. Před startem letošního podniku vsetínské soutěže Josef Semerád žertoval, že má připravené zimní pneumatiky, protože ve Vsetíně jeden nikdy neví… Netušil, že i letos v polovině října napadne ve Vsetíně sníh. Největší a nutno podotknout nedobrovolná změna před vsetínskou rally se odehrála dva týdny před startem soutěže. Stálý spolujezdec Pepy Semeráda Bohouš Ceplecha byl těžce zraněn při rally Jeseníky, kdy do soutěžního vozu juniora Martina Semeráda narazil opilý řidič civilního auta a Martin s Bohoušem skončili v nemocnici. Na místo spolujezdce byl tak přizván kamarád Sherlog Racing týmu Roman Niemetz, který běžně naviguje Petra Hozáka. Krátce po startu soutěže nově sestavené posádce pořádně zatrnulo, když se jejich Mitsubishi na chvíli ocitlo mimo silnici. Na vozu však nezůstaly žádné šrámy a ani časová ztráta nebyla tak hrozná, aby se nedalo dál bojovat. Těžké podmínky, náročné na vhodné obutí, hrály Pepovi a Romanovi do karet a jejich stíhací jízda byla zakončena druhým místem absolutně, pouhé 1,5 vteřiny od vítězství.

Již v průběhu poslední soutěže ve Vsetíně bylo zřejmé, že poslední plánovaná soutěž Mediasport Mistrovství České republiky v rally, kterou měla být již jednou odložená Labská rally, se ani na druhý pokus nepojede. Radost v cíli vsetínské soutěže tak mohla být dvojnásobná. Jednak se podařilo vybojovat výborné druhé místo absolutně a nechat za sebou i vozy kategorie WRC, ale hlavně se podařilo splnit cíl, ve který již v průběhu sezóny málokdo doufal. Posádce Sherlog Racing týmu se podařilo vybojovat Mistrovský titul mezi produkčními vozy a titul vicemistrů republiky v absolutní klasifikaci. Velké poděkování patří Romanu Niemetzovi za to, jak skvěle se zhostil role náhradního spolujezdce a za to, že pomohl Josefu Semerádovi a Bohuslavu Ceplechovi k zisku mistrovského titulu. V letošním roce je to už takový Romanův osud, kdy sám jako spolujezdec navigoval dva jezdce, kteří vybojovali mistrovský titul, ale on sám ani jeden titul nezískal.

Velký díky je třeba vyslovit všem partnerům týmu Sherlog Racing, bez jejichž podpory a zájmu o tým by nebylo možné soutěžit na špičkové úrovni. Skvělou práci odváděli po celý rok také mechanici týmu, kteří dokázali vždy špičkově připravit soutěžní Mitsubishi Lancer EVO 9.

Jako na velké horské dráze, kdy úspěch střídá neúspěch a smůla, si mohli připadat všichni členové Sherlog Racing týmu. Zisk mistrovského titulu ještě doplnilo vítězství v poháru výrobce soutěžních pneumatik Matador, který vypsal pohár pro nejúspěšnější posádku obouvající pneumatiky této značky. Nakonec se tedy skoro vše obrátilo v dobré a nyní je co oslavovat. Záměrně píši skoro vše, protože jeden z nejdůležitějších členů týmu, spolujezdec Bohuslav Ceplecha bohužel titul oslavil na lůžku coby rekonvalescent po nehodě v Jeseníkách.

Jak ale jistě všichni příznivci rally ví, tak Sherlog Racing tým nesoutěží jen s produkčním Mitsubishi Lancer EVO 9, ale také s dieselovými Fábiemi RS a v neposlední řadě také tým reprezentují dva junioři. Martin Semerád se letos zapojil do poháru mládeže, kde sbíral svoje první soutěžácké zkušenosti po boku zkušeného mitfáry Bohouše Ceplechy. Letos poprvé dostali šanci usednout za volant soutěžního vozu i mladíci, kterým dosud nebylo 18 let. Tento nový systém výchovy soutěžáckého potěru si zcela jistě zaslouží uznání a obdiv. Martin Semerád se spolu se svým Volkswagenem Polo 1,4 ve skupině N1 sžíval s tratěmi rychlostních zkoušek a učil se dovednostem soutěžního jezdce. Jedenkrát se mu podařilo mezi juniory vystoupat na stupínek nejvyšší, a to na soutěži v Prachaticích. Druhou juniorskou posádku Sherlog Racing týmu tvořilo duo Mandíkových, kde zkušená navigátorka a maminka Michaela Mandíková navigovala Vláďu Mandíka juniora. Společně získávali zkušenosti se Škodou Felicia ve skupině N1.

Mezi juniory jsme jako poslední zmínili duo Mandíkových, a mezi posádkami Sherlog Racing týmu startující s dieselovými Fábiemi RS s nimi musíme začít. Vladimíru Maníkovi a jeho ženě Míše se podařilo získat titul mistrů v kategorii dieselových vozů. Další posádkou s naftovou Fábií RS byl Jarda Paděla a Honza Ryšánek, kteří v tomto roce také sbírali soutěžácké zkušenosti.

Celé shrnutí uplynulé sezóny 2007 by se dalo napsat velmi krátce výstižně slovy: Konec dobrý všechno dobré. V roce 2008 je znovu oč soutěžit a bílomodrá soutěžní auta s logem Sherlog budou znovu bojovat o vteřiny na tratích rychlostních zkoušek. Soutěžní program Sherlog Racing týmu na sezónu 2008 bude zveřejněn v nejbližších dnech, a již nyní můžeme naznačit, že je připraveno jedno příjemné překvapení.

TZ Josef Semerád
FOTO: Tomáš Urban,  tommica.ic.cz

Vytisknout

Diskuze: Josef Semerád: Konec dobrý, všechno dobré!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Solowow, Michal

Kalendář IRC roku 2008 - Barum Rally nechybí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud