Monte Carlo 2008 a japonský Samuraj

Tomáš Urban, 22. ledna 2008, 15:38 Google+

Posádky Suzuki WRT se chystají na zahajující ponik WRC. Bude zajímavé sledovat, jak velký pokrok v Suzuki udělali. Poslední start s tímto vozem nebyl zrovna uspokojivý.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Suzuki WRT

Suzuki WRT | foto: Suzuki WRT

Sdílejte článek

Šéf Suzuki „Monster“ Tajima prohlásil, že tým udělal obrovský pokrok. Rok 2008 bude pro Japonskou továrnu velmi důležitý. Letos absolvuje tovární auto Suzuki SX4 WRC kompletní sezónu, která bude následovat po výborných letech v JWRC. Značka získala v JWRC dvakrát titul mistra světa juniorů.

V loňské sezóně tým absolvoval dva „testovací“ podniky WRC, na Korsice a ve Velké Británii. Na základě poznatků z těchto soutěží tým zapracoval na nastavení tlumičů a diferenciálů, což by mělo přinést uspokojivější chování vozu. Větší změny zaznamenal design obou speciálů, kdy auta jsou nově oděna do bílo – žlutých barev. Na designu spolupracovali také oba piloti. Toni Gardemeister a Per Gunnar Andersson.

„Čas a rychlostní zkoušky prověří, jak velký pokrok se udělal,“ říká Tajima a dodává: „Výsledky jsou velmi důležité, ale musíme počkat na první kilometry rychlostních zkoušek. Prozatím jsme neměli porovnání s konkurencí. Mohou nastat určité komplikace, ale s jezdcem kalibru Toni Gardemeistera je brzy odstraníme,“.

P-G Anderson zažije tento víkend debut v kategorii WRC ve světovém šampionátu. Švéd absolvoval se speciálem Suzuki SX4 WRC přes 500 testovacích kilometrů, takže nebude až tak hozen do vody. Leccos se během testů naučil.

„Už se nemohu dočkat startu, ale zůstávám nohama pevně na zemi. Chci se především učit, získávat další zkušenosti. Hlavně dojet, to je pro mne prioritou,“ říká P-G Andersson a dále dodává: „Skok ze speciálu S1600 do WRC je obrovský. Ve WRC se vše děje o hodně rychleji. Bude velmi důležité napsat správně rozpis. V Monte je hodně zatáček, které se musí přečíst hodně dopředu, protože navazují tak, že do nich není vidět. Objevili jsme i takové, které jsme s vozem S1600 ani nepovažovali za zatáčku. Ve WRC je i sebemenší zatočení cesty zatáčkou, jelikož tam jede člověk o poznání rychleji,“ končí své povídání P-G Anderson.


Vytisknout

Diskuze: Monte Carlo 2008 a japonský Samuraj

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Rally Monte Carlo (MCO)

Historie Rally Monte Carlo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud