Už včera byla na programu první RZ, ta byla ale pojata jako divácká superspeciálka, a tak se naplno začalo bojovat až dnes. Jakožto lídr průběžného pořadí se Sebastien Loeb dostal do role čističe tratě, tak že se nebylo čemu divit, když v RZ2 skončil až desátý. Se stejným vozem, ale k velkému překvapení, si dojel Urmo Aava pro prvenství v této RZ. Za ním se seřadila hned trojice Fordů ve složení Galli, Mikkelsen a Hirvonen, který se ujal vedení. Naopak jeho kolega Latvala skončil až čtrnáctý a s půl minutovou ztrátou to vypadalo na nějaké problémy finského pilota.
Stylem "buď a nebo" se zřejmě rozhodl jet Aava. Po tom, co vyhrál RZ2, se mu hned v zápětí podařilo urazit kolo svého Citroenu a první etapa pro něj skončila. Naopak Latvala se vypnul k výbornému výkonu a vyhrál RZ s náskokem více než 15s. Za ním byla čtveřice pilotů srovnána do dvou sekund v pořadí Sordo, Galli, H. Solberg, Hirvonen a Loeb. V čele se stále držel Hirvonen následován Sordem a Latvalou.
RZ4 byla poslední zkouškou před dopoledním servisem a nejlépe si v ni vedl Gigi Galli, i když jen těsně porazil Latvalu a H. Solberga. Přes šestou příčku držel vedení Hirvonen následován Latvalou a Gallim. Na prvních třech místech tedy tři Fordy. Naopak Sordo s Citroenem se propadl z třetího místa na šesté za Loeba, který kvůli své pozici na trati toho asi moc dělat nemohl.
O tom, že předešlá výhra nebyla dílem náhody, přesvědčil Galli a připsal si další vítězství v RZ5. Nicméně opět těsně za ním byly tři Fordy s Latvalou, Hirvonenem a H. Solbergem. Na průběžném pořadí se nic nezměnilo, jen Loeb se Sordem si prohodili pozice. Trochu za očekáváním se "až" na sedmém místě nacházel Petter Solberg se Subaru. Bylo zřejmé, že nová Impreza bude potřebovat chvíli na pořádnou adaptaci a nastavení, ale když dokázal hned při premiéře v Řecku vybojovat druhé místo, tak proč by to nešlo i zde v Turecku, kde je téměř shodné prostředí…
U Subaru jsme skončili a u Subaru budeme i pokračovat. Poté, co musel Chris Atkinson odstoupit v Řecku kvůli poruše elektroniky, zde se pro změnu ukázalo jako špatné zavěšení vozu. RZ6 se stala kompletní kořistí Fordu, vyhrál stále zrychlující Latvala a druhý dojel Hirvonen. Za nimi byla opět dvojice stejných vozů, s Citroeny jedoucí Loeb a Sordo. Průběžná tři místa byla stále stejná.
Z hlediska délky byla RZ7 nejkratší, přinesla však plno změn. Tou největší byly asi problémy Latvaly a Sorda. Latvalu potkal defekt, nicméně ztratil "pouze" 15s. Dani Sordo poškodil o kameny zavěšení svého vozu, ale s minutovou ztrátou mohl pokračovat dál. I přes svou pozici vyhrál zkoušku Loeb následován Hirvonenem a Gallim. V čele byl tedy Hirvonen, Latvala spadl na druhé místo a díky vítězství byl Loeb už třetí, odsunul tak Galliho na bramborovou pozici.
Klid před bouří. Tak by se dala označit předposlední RZ8. Očekávala se jízda na jistotu a všichni se upínali už na poslední RZ. Nicméně další prvenství si do sbírky připsal Galli, a protože Loeb skončil až šestý, vrátil se tak zpět na průběžně třetí místo. Ve vedení byla stále dvojice Hirvonen a Latvala.
To hlavní a nejdůležitější však přišlo na úplný závěr dne první etapy. Loeb opět vyjížděl na trať jako první, tudíž všichni ostatní znali Loebův čas a mohli si tak takticky počkat, nechat Loeba poskočit na první místo, což mu zítra zaručí opět roli čističe tratě, a dojet za ním s nepatrnou ztrátou. O tom kdo na tohle hraje nejvíc ukázali jezdci Fordu. Jak Hirvonen, tak i Latvala jeli celou RZ na plný plyn, těsně před koncem však zastavili a po uplynutí předem vypočítaného času projeli cílem. Výsledek je takový, že Loeb vede o sekundu před H. Solbergem a o další setinu zpátky je Latvala, necelé tři sekundy pak ztrácí Galli a sedmisekundové manko má Hirvonen. Následující jezdci už jsou zpátky s větším odstupem. P. Solberg je šestý, Wilson sedmý a bodovanou osmičku uzavírá Sordo.
Celý den jsme byli svědky vyrovnaných časů a férových soubojů, nejvíc se ale bude diskutovat nad událostí v poslední RZ. Sice se hodí říct, že nikdo žádna pravidla neporušil a vše se odehrálo tak, jak to FIA povoluje, každý fanoušek by ale chtěl vidět souboje na trati a nikoliv taktické vyčkávání před fotobuňkou. Teď můžeme čekat, jak se bude podobná situace na konci zítřejší etapy vyvíjet.