Na posádky čekala trojice rychlostních zkoušek jedoucí se dvakrát a na závěr divácká speciálka. První test vyhrál Latvala před Hirvonenem a dvojicí jezdců s továrními Citroeny. Na dvojce však zabral Hirvonen, dostal se před týmového kolegu a dostal se do čela průběžného pořadí, kde se drží i po skončení etapy.
Celkově po první etapě tedy vede Hirvonen před Loebem. Náskok Fina činí 27,8 vteřiny. Loes však inkasoval 30 sekund penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Třetí místo patří po problémech Latvaly Dani Sordovi. Čtvrtý je Latvala, který měl na RZ6 lehký výlet mimo trať. Páté místo okupuje se ztrátou minuty a sedmadvaceti vteřin Francois Duval. Belgičan jede na šotolinové soutěži po delší době a tak se dá očekávat ža jeho výkony porostou s ujetými kilometry.
Většina jezdců si v průběhu etapy stěžovala na trať která prý hodně klouže. Doplatili na to Atkinson s Prevotem, kteří dělali na rychlostní zkoušce číslo čtyři kotrmelec a dál již nepokračují. Není jisté ani zda nastoupí v rámci superrally. Dál nejede ani Henning Solberg. Ten startuje na Zélandu za tým Munchi´s. Henning se od začátku potýkal s technickými problémy. Ty nakonec vyústili v odstoupení v servisu, když jeho mechanici nestačili vůz opravit ve stanoveném čase.
Skvělé výkony zatím na těžké rally předvádí náš Martin Prokop. en zde startuje v rámci šampionátu produkčních vozů. V první rychlostní zkoušce zajela posádka Prokop –Tománek pátý čas mezi enky, od té doby se však neustále zlepšovala a výsledkem je druhé místo se ztrátou necelých deset vteřin na Baldacciho, který vede hodnocení produkčních aut.
Kompletní výsledky po první etapě naleznete zde
Komerční sdělení