Jak ve Španělsku tak na Korsice oba piloti vždy tři dny testovali. Dvanáctý podnik v kalendáři z patnácti, který se opět pojede v regionu Tarragona jižně od Barcelony, se charakteristikou trati podobá spíše okruhovému závodu než klasické rally.
Zdejší asfalt je rovný, ale velmi agresivní. Za deště však bývá velmi kluzký, zvláště když jezdi cutují zatáčky a na trať tak dostanou nečistoty z krajnice. Zvláště náročný tak bývá zpravidla druhý průjezd rychlostními testy. Pro dokonalé zmapování vytahaných nečistot jsou využiti asfaltoví špioni, kteří jedou ještě před posádkami. Vše opraví v rozpise a dodají posádce.
Mikko Hirvonen na trati Rally Deutschland
Mikko Hirvonen zde dosáhl skvělého čtvrtého místa se soukromým Focusem WRC v roce 2005 má předem jasný cíl: „Musíme porazit Sebastiena Loeba. Aby se nám to povedlo, nesmíme udělat sebemenší chybu. Charakter zkoušek zde připomíná okruhové závodění. Musíme dbát na perfektní průjezd zatáčkami a přesně odhadnout brzdné body,“ zdůrazňuje finský pilot a dodává: „Při zkracování zatáček se musíme soustředit na to, aby v inkriminovaných místech nebylo nic, co by mohlo poškodit auto nebo způsobit defekt,“
Jeho týmový kolega Belgičan Duval zde v roce 2005 skončil druhý, a zaznamenal tak svůj nejlepší výsledek ke tratím v Katalánsku říká: „Je pravdou, že mám raději užší asfaltové silničky. Nic to však nemění na našem cíli, kterým je získat pódiové umístění,“ říká Belgičan a dodává: „Aktuální verze Fordu Focus WRC je oproti vozu 2007, se kterým jsem jezdil, výrazným krokem vpřed. Pokud se budu pohybovat na úrovni Sorda, tak budu bojovat o vítězství,“
Oba jezdci tři dny testovali i nové pneumatiky Pirelli. Duval k tomu říká: „Nové pneumatiky jsou velmi kvalitní. Při testech jsme měli jedno ráno vlhkou trať, ale gumy na vlhko seděly v kombinaci s autem velmi dobře. Neměl jsem možnost jet s tímto autem a gumami pirelli na mokru a proto doufám v suchou trať,“ uzavírá Duval