Martin Hudec absolutním vítězem K4 poháru

Tomáš Urban, 21. listopadu 2008, 07:00 Google+

Třebíčský závodník Martin Hudec s navigátorem Bobem Černochem potvrdili při posledním podniku na téměř domácí Rallye Vysočina v okolí Telče výborný úspěch

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hudec, Martin

Hudec, Martin | foto: Navrkal, Jiří

Sdílejte článek

Stali se absolutními vítězi K4 poháru v rallye 2008. Přitom usměvavý jezdec do světa automobilových soutěžáků zatím spíše jen nakukuje. Dosud se věnoval hlavně motocyklovému enduru a má na kontě i starty v Šestidenní.

Na nových tratích v okolí Telče se mu ale od samého začátku dařilo. Po prvních třech erzetách a první etapě dokonce absolutně vedl a za sebou držel zkušeného Vojtěcha Štajfa s navigátorem Jiřím Černochem, mimochodem bratrem svého navigátora Boba. Výborné umístění mu umožnil hlavně přestup do novějšího závodnického náčiní - Mitsubishi Lancer EVO VIII.

„Závod probíhal docela svižně, ani jsme to nečekali a byli jsme od první vložky na první příčce v průběžném pořadí. Hlavně na vodě se moc dobře necítím, ale v autě aspoň člověk nezmokne, jako na motorce. Nové auto fungovalo skvěle, ujel jsem v něm před závodem jen pět km a šli jsme do nich…..,“ hodnotí Martin úspěšnou tečku za sezónou.

Líbily se mu i nové tratě pro něj  téměř domácí soutěže v okolí Telče, kde  měla rallye také centrum :  „Myslel jsem si, že to budou jenom vypalováky, ale byl jsem mile překvapen, jak to bylo technické. Byla to neustále akce a nebyly žádné zbytečné přejezdy. Byl jsem taky dost nervozní. Už před dvěma lety jsem byl přihlášen na Vysočinu s Hondou Civic, ale tenkrát jsem si vyhodil rameno na tréninku na motorce a do závodu jsem nemohl nastoupit. Nedokázal jsem si představit, jak to všechno bude - doma, déšť, nový auto, zase déšť….,“ zamýšlí se dále Martin Hudec a pokračuje : „Co se tratí týká, tak Opatov znám skvěle, protože mám vedle v dědině chalupu a znám z Opatova hodně lidí a kamarádů. Ostatní dva testy jsem naopak neznal vůbec. Domácí start je trochu výhoda, ale na druhou stranu nervy z domácí soutěže byly značné.“



Posádka jela premiérově s Mitsubishi Lancer EVO VIII po Tomáši Kurkovi, připravovanou dalším místním závodníkem i úpravcem  a stavitelem závodních vozů Davidem Komárkem, zatímco dosud jezdila se starší EVO šestkou. „Tohle byla vlastně testovací jízda, kde jsme chtěli vyzkoušet auto a jestli si ho necháme. Myslím, že test proběhl perfektně a příští rok nás uvidíte s tímto vozem. Auto má správný komponenty a vypadá to, že se nám s ním bude jezdit moc pěkně.,“ doplňuje jezdce jeho navigátor Bob Černoch. Doplňme, že na Vysočině nakonec Hudec s Černochem skončili druzí za Štajfem a „samozřejmě“ jako nejrychlejší v rámci K4 poháru.

„Ze začátku roku jsme se šli jenom svézt, zlínský ANVEL nám nabídl k pronájmu svoji EVO šestku, s níž jsme jeli všechny závody kromě posledního na Vysočině. Když jsme viděli, že se pohybujeme v předních řadách, tak jsme se rozhodli jet všechny závody a zkusit zabojovat v absolutním pořadí, akorát výlet do Krkonoš jsme si odpustili. Měl jsem totiž v tom termínu státnice ve škole.

Závod od závodu byla lepší atmosféra a vždy přibyl někdo nový, s kým jsme se mohli bít o vteřinky. Většina závodů se jela na mokru, což nemám vůbec rád, a byla to pro mě dost muka. Třeba v Prachaticích jsem se za svůj výsledek úplně styděl, ale v Jeseníkách to na vodě bylo už o dost lepší. Pak byl Vsetín, kde na nás chtěl hodně zatlačit Marcel Svačina a pronajal si Super1600, aby po výpadku v Jeseníkách dohnal manko. Jenže když se daří, tak se daří - a i tady měl problémy a byl nucen jet chvíli bez brzd ".

"Tím nám to dost ulehčil, ale stejně nebylo nic jistého. Auto nám fungovalo skvěle, pravidelně dojíždělo, ale furt jsme se nebyli schopni prosadit víc a začal jsem se tedy poohlížet po něčem rychlejším. Díky krajanovi Davidovi Komárkovi jsem oslovil Tomáše Kurku a dohodli jsme na Vysočinu na půjčení jeho auta a jsem strašně rád, že jsme to na té RZ2 nerozbili. Tady nám už stačilo jenom dojet a dojeli jsme. Byla to krásná sezóna, souboje s Marcelem, bratry Kramlovými, Tomášem Růžičkou, prostě krásné,“ téměř se rozplývá Martin Hudec.



Co se týká letošní motocyklové sezóny Martina, jel český mistrák v Enduru, který obsahoval podle jeho slov CELÉ TŘI závody. Byly to ale taky krásné souboje a vybojoval třetí příčku ve třídě. Litoval jen, že nebylo vypsáno a připraveno více závodů. „Kdyby nebylo pár volných enduro podniků, tak by jsem se na motorce skoro nesvezl. V této době mi už nezbývá tolik času na trénink a to je na motorce strašně znát. Jsem strašně rád, že jsem se letos dokázal prosadit na stupně vítězů,“ říká Hudec.

Nyní na konci roku jde ale jistě především o plány do budoucna. S novým autem lze jistě čekat i nové plány... A tak to taky je. „Příští rok by jsme chtěli jet s novým autem všechny sprinty a na začátek si asi dáme Valašku ( pozn.: úvodní podnik „velkého“ MMČR), navíc pojedu i některé závody na motorce, ale pokud se to bude krýt s rallye, tak dám přednost rallye. Domlouváme se také s Romanem Michalíkem ( další zkušený jezdec endura, který přestoupil za závodní volant) a Jardou Pešlem, že pojedeme celou sezónu. Určitě nepojedeme K4 pohár, ten jsme letos jeli z důvodu, že jsem neměl mezinárodní licenci, ale teď už bych na ní mohl mít nárok a jak jsem řekl, jdeme do sprintů s naší EVO VIII." říká Hudec.

No a pak je tu ještě enduro. Nechci motorky úplně odsunout, protože je to velmi dobré na fyzičku a parádní odreagování. A taky bych se v roce 2010 chtěl podívat na Šestidenní do Mexika a pokud bude zdraví, tak jet i o rok později v Povážské Bystrici 2011. Tady jsou moc krásné závody.

Jenže tady by si hlavně vedení českého endura mělo uvědomit, že tento sport svými rozhodnutími úplně pohřbívá. Příští rok už má být v enduru úplně jiný systém a už nebude všechny závody zajištovat jedna agentura. Snad to bude krok dopředu, ale za takovéto situace se nedá mluvit o sportu, ale spíš o házení klacků pod nohy. Nikdo nám nic nedává, udělají se tři závody za rok a pak nám ještě zakážou jet na Šestidenní za svoje prachy ! Vždycky se strašně rozčílím, když si na to vzpomenu,“ otevřeně hovoří Martin Hudec.

Na závěr ještě přidává poděkování svým partnerům : „Děkuji všem našim sponzorům - společnosti KRIMISTOP, METEOR Martin Rigó, mojí přítelkyni, která se hodně podílela na koupi našeho nového vozu, a vůbec všem našim fanouškům, kteří nám vždy fandili….“  


Martin Hudec
27.6.1980, bytem v Třebíči

účastník Mezinárodní Šestidenní v Povážské Bystrici 2005 a Taupo - Nový
Zéland 2006

2. místo Enduro družstva 2004

3. místo ÚAMK MITAS CUP 2005 a 2006, třída Open

1. místo PČR Enduro 2006 - třída E3, motocykl BETA 525

3. místo PČR Enduro 2008 - třída E1, motocykl SUZUKI 250 4T

Absolutní vítěz K4 poháru v rallye 2008


TZ / MH racing

Pavel Jelínek, media servis
Vytisknout

Diskuze: Martin Hudec absolutním vítězem K4 poháru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Loeb, Sébastien

Loebův velký den s F1 + video

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud