aby v okolí královského města bojoval o prvenství v kategorii historických vozů a byl opět velkým lákadlem a zpestřením startovního pole.
Cestu do Trondheimu volíme vždy s ohledem na možnou spoluúčast našich obchodních partnerů a tak je pro ně příjemným zpestřením prohlídka jednoho z největších fjordů na světě Geiranger a samozřejmě Trollích cest v kraji More og Romsdal. Příjemným zážitkem je prohlídka samotného královského města Trondheimu a přilehlého okolí
. Rally Trondelag konaná v pátek a sobotu z 18 na 19. června za účasti více než 80 posádek z Norska, Švédska a Dánska se jede na deseti rychlostních zkouškách o celkové délce ca. 90 km po šotolinových cestách, vedoucích přes mnoho farmářských usedlostí a lesních cest. Celková délka rally byla 380 km. Při cestě na páteční technickou přejímku jsme dorazili z poruchou převodovky, kdy přestaly řadit jednička, trojka a čtyřka. Naši mechanici Zdeněk a Jaromír však odvedli skvělou práci, když na parkovišti demontovali motor a převod, který rozlouskli, opravili a opět vsadili do vozu. Tato činnost jim zabrala přesně 7hodin a šéf mechanik přilehlého autoservisu je okamžitě angažoval do svých služeb. V Norsku jsou o tomto čase bílé noci, takže pracovat za světla není ani okolo půl druhé žádným problémem. K sobotnímu startu z rampy na náměstí vikinga Trygvasona se postavila Tatra 603 posádky Stanislav Hajdušek a Odvar Karl Karlsen přesně v deset hodin, aby se vydala na 37 km přejezd km první rychlostní zkoušce dlouhé něco přes 13 km. První rychlostka byla poznamenaná několika haváriemi, které však byly bez následků pro posádku a končily většinou v lese.
Naše Tatra vyjíždí jako poslední vůz startovního pole a šotolinová silnice je již hodně rozbitá. Je nutné jet v kolejích a nenechat Tatru rozkolébat, jinak v tak úzkých silnicích již není místo na případné velké korektury. Po čtyřech rychlostkách v okolí Stjordalu odjíždíme do Trondheimu na pátou RZ, která se jede v přístavu na asfaltu v nepříjemné blízkosti moře. To co nás uklidňuje je přítomnost potápěčů, nic méně pro klid duše si dávám hodinky dolů.
Velká fronta před rychlostkou nevěstí nic dobrého a tak se po chvíli dovídáme, že jeden z vozů Subaru Impreza v plné rychlosti naráží bokem do lodního kontejneru na kterém samozřejmě stojící diváky sklepává dolů jako hrušky. Naštěstí jen dvě zlomené nohy jsou výsledkem této hrůzostrašné havárie. Dvaceti minutová přestávka na náměstí u sochy prvního Vikinga, který vkročil do místa dnešního Trondheimu byla příjemná a mohli jsme si dát zaslouženou svačinku a šálek horké kávy. Zdeněk s Jardou prohlíží auto a další mechanici čistí skla a doplňují palivo. Tatra šlape jako hodinky a oproti předešlým rokům se na jednotlivých rychlostních zkouškách lepšíme o více než minutu. To ty nové pneu Matador!!! Do posledních dvou zkoušek vyrážíme za mírného deště, kdy z 80 posádek je na trati již slabá padesátka. Ostatní mají poruchu nebo havarovali. Jedeme již opatrněji a také mokrý asfalt v jedné části RZ je více než zrádný a nemáme na něj gumy. Na dvou místech zvolil pořadatel tzv. šikanu neboť tento úsek pokud by jej posádka nezvládla by byl asi poslední v jejich životě. Prudká skála dolů a propast tak 80m, hrůza pomyslet. Poslední desátá zkouška na okruhu v přístavu v Trondheimu, kde se lepšíme o více jak 5 vteřin je již závěrečnou a čeká nás již slavnostní průjezd cílem a pokropení pseudo šampaňským, které je něco mezi jablečným vínem a okysličeným moštem.
Slavnostní vyhlášení vítězů narušil hurónský řev České výpravy po vstřelení vítězného gólu holanďanům a pak si Stanislav Hajdušek a Odvar K. Karlsen došli pro poháry vítězů v kategorii 16, tedy historických vozů. Tatra 603 B5 obsadila v celkovém pořadí 45 příčku ze 46 vozů, které soutěž dokončily. Broušené sklo Bohemia předali pánové Hajdušek a Karlsen nejúspěšnější dívčí posádce a získali od pana Loyda Jacobsena , ředitele soutěže pozvání na příští ročník 2005
Tatra 603 Team