K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Konstruktér Fordu Fiesta WRC: S příchodem Ogiera přišel i tlak

iM2, 18. ledna 2017, 22:44 Google+

Chris Williams je u M-Sportu zodpovědný za vývoj nové Fiesty WRC. V interview uveřejněném na německém serveru rallye-magazin.de prozrazuje, že cílem týmu je být se Sébastienem Ogierem opět mistry světa a tomu odpovídá také tlak, pod kterým tým teď je.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový vůz M-Sportu, připravený v dílnách pro Sébastiena Ogiera

Nový vůz M-Sportu, připravený v dílnách pro Sébastiena Ogiera | foto: Red Bull

Sdílejte článek

Otázka: Kdy začala práce na nové Fiestě WRC?
Chris Williams: Máme lidi, kteří pracují na konceptu od poloviny roku 2015. Jako u každého nového auta jde nejdříve o to, nastudovat si pravidla a rozhodnout, na kterém místě najdeme nové myšlenky nebo budeme moci udělat změny. To bylo z části náročné, protože pravidla nebyla ještě pevně daná.

O: Jak moc volnosti nová pravidla dávají?
CW: Definitivně o mnoho více možností udělat něco jinak a to člověk může vidět už na aerodynamice. Každý tým pracoval v utajení a vyvinul přitom rozdílné věci, ačkoliv se některé oblasti na autech podobají. Člověk musí najít balanc mezi vztlakem, přítlakem, výrdží a robustností. My jsme toho dosáhli. Tady se musí každý rozhodnout, do jak velkého rizika chce jít, když se rozhoduje mezi rychlostí a výdrží. 

img-responsive

M-Spor umí postavit rychlá auta vždy se změnou pravidel - v roce 2011 bojoval o titul | foto: Ford Motor Company

O: Kolik je toho na nové Fiestě úplně nového?
CW: Jednoduchá odpověď: Mnoho. Skoro každý díl auta byl pro tento projekt optimalizován. Chtěli jsme postavit co možná nejlepší rally auto a měli jsme pro to vše, co jsme potřebovali. Kdybychom si vzali kupříkladu přenos hnací síly, tak jsme vzali starý díl z Fiesty S2000 a dále jej vyvinuli pro použití ve World Rally Car [minulé specifikace]. Letos byl přenos hnací síly nově zkonstruován a optimalizován jen pro nasazení v nové Fiestě WRC. 

O: Šlo ve vývoji vše podle plánu?
CW: Byla to náročná práce. Máme malý, ale silný tým lidí, kteří v zákulisí pracují 24 hodin denně. Samozřejmě, že je v novém autě neustále několik oblastí, na které by se člověk ještě podíval blíže, kdyby to čas dovolil. Ale věřím, že u ostatních je to stejně. Dali jsme do toho vše, co jsme mohli. Momentálně je těžké říci, jak konkurenceschopné to auto bude, ale to se brzy dozvíme. Každopádně jsme ve srovnání s předchozím autem udělali velký krok dopředu.

img-responsive

Ogier na Monte Carlu v posledních letech zářil, bude v tom letos pokračovat? | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

O: Jaké to je, mít za volantem čtyřnásobného mistra světa?
CW: Přináší to na nás velký tlak, na druhou stranu nám to ale nabízí ohromnou šanci. Naše motivace se ale každopádně hodně zvýšila a každý se těší na to, aby mohl v sezoně odvést to nejlepší. Věřím, že můžeme skutečně říci, že to všechno na konci roku nám přineslo postrčení a postarali se o to ihned Sébastien a Julien. Sedli do auta a řekli: "Ano, to je World Rally Car 2017". To byl tedy velmi dobrý start.

O: Jaká bude atmosféra v týmu před Rally Monte Carlo?
CW: Nemyslím si, že budeme před startem spát. Než přijde první mezičas, bude to pro nás úzkostný moment. Uvidíme, jestli to bude přímý souboj, nebo budou mít rozhodující vliv [povětrnostní] podmínky. V našich rukou máme největší šanci za mnoho let. Máme nejlepšího jezdce, kterého jsme mohli dostat a teď to leží na nás. Je to jednoduché: Musíme podat výsledky. Tlak tu tedy je!

Google+ Vytisknout

Diskuze: Konstruktér Fordu Fiesta WRC: S příchodem Ogiera přišel i tlak

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Hustopeče (CZE)

Bratov Lapdavských v Hustopečiach poriadne vytrápilo ich Subaru

Rally Hustopeče (CZE)

RUFA SPORT a Grzyb udržali prvú priečku aj po Rally Hustopeče

Sébastien Ogier se v M-Sportu cítí dobře

Ogier: Z M-Sportu bych odešel jen v případě velmi dobré nabídky. Může se stát, že v roce 2019 už nebudu jezdit

Rally Hustopeče (CZE)

VH Autoracing s Vladom Hanušom v Hustopečích šiesti a ôsmi

Rally Hustopeče (CZE)

KL Racing v Hustopečiach s dvoma odstúpeniami, ale aj tretím a piatym miestom

Rally Hustopeče (CZE)

Z HUSTOPEČSKÉHO WATERLOO SI MAREŠ ODVÁŽÍ ČTVRTÉ MÍSTO

reklama
reklama

Doporučujeme

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien

Rally Monte Carlo: Ogier vyhrál shakedown, zazářil Mikkelsen se Škodou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. AGROTEC PETRONAS rally 2018 na ČT Sport

  2. Návrat Rally Bohemia do Sosnové slibuje velkou show

  3. PEUGEOT RALLY CUP v Hustopečích bez Firly a Kamence

  4. Hustopečská premiéra Abarthu 124 Rally

  5. MSR: Do Hustopečí pro dvojité body

  6. Hustopeče v galerii Jana Duška

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud