Za extrémních teplot pod bodem mrazu začala jihlavská posádka rozvážně, bez ambicí sekundovat rychlých severským jezdcům."Začali jsme trochu volněji, chtěli jsme si více ošahat trať a zdejší podmínky. Osobně jsem nebyl připraven jít do toho od začátku na sto procent. Proti severským jezdcům to byl markantní rozdíl," přiznal Martin Prokop.
Přesto se český jezdec držel předních příček a sekundoval Portugalci Araujovi. Před pátým testem je dělily pouhé dvě sekundy. Na páté zkoušce však jezdce Jipocar Racingu zdržel na trati Nor Gröndal s Imprezou WRC.
"Nor zapadl a diváci ho vrátili na trať před námi. Očekával jsem, že nám ujede, ale měl technický problém s převodovkou, tak jsme za ním absolvovali několik kilometrů v oblacích ledové tříště. Bylo to hodně nepříjemné. Naštěstí nás při průjezdu dostihového areálu pustil před sebe. Přesto jsme ztratili asi dvacet až třicet vteřin," vysvětloval Martin. "Budeme se snažit tuto ztrátu žádostí na sportovní komisaře snížit, ale kladné řešení spíše neočekávám," dodal.
Podmínky na tratích se po prvních průjezdech výrazně změnily. Led a sníh nahradila tvrdá šotolina. Tomu mechanici Jipocar Racingu přizpůsobili nastavení diferenciálů a na odpoledních časech to bylo znát. Martina však více trápil jiný problém: "Na šotolině vypadávaly hřebíky a auto klouzalo po cestě. Neustále jsme laborovali s pneumatikami, měnili přední za zadní. Lancer je bohužel hodně těžký, nicméně to bylo pro všechny stejné."
Druhá etapa Norské rally obsahuje osm rychlostních zkoušek, převážně v okolí Lillehammeru. "Zítra se pojede hodně severně, navíc do kopců, na tratích bude hodně sněhu. Bude to zcela o něčem jiném," uzavřel Martin Prokop.