M-Sport ještě samozřejmě nevyjel s vozem, se kterým bude příští rok závodit. První prototyp vychází z letošního vozu, jehož karosérie je výrazně rozšířená. Mechanické komponenty jsou však již nové. M-Sport se v úvodních testech zaměřil na zavěšení, pohon, přenos síly a samotný motor auta.
"Je to první prototyp, ale tempo je neuvěřitelné," říká Malcolm Wilson, který si nenechal ujít příležitost jako první usednout do vozu nové generace. Auto poprvé vyjelo na testovácí trati v těsné blízkosti sídla M-Sportu v Greystoke Forest v Cumbria. Po zhruba 150 kilometrech předal šéf M-Sportu auto Martinu Prokopovi, který pokračoval ve sbírání kilometrů.
Dále už bude v testování pokračovat Matthew Wilson, testovací jezdec M-Sportu, který ale hlavně vede program Bentley na vytrvalostních tratích (o nasazování vozů se stará také M-Sport). Ten zřejmě bude provádět největší část testovacích prací, protože jediným potvrzeným pro rok 2017 je Eric Camilli, jehož čeká druhá polovina sezony WRC.
Auto se sice již teď výrazně odlišuje od stávajícího modelu, avšak aerodynamika bude dolaďována teprve v následujících měsích. Navíc bude nové WRC postaveno na bázi nové Fiesty. Ta sice bude oficiálně představena až na autosalonu v Ženevě (v březnu), nicméně v rally specifikaci vyjede už na lednové Rally Monte Carlo.
"Společně s našemi kolegy od Fordu budeme ještě pilovat aerodynamiku. Avšak všechny mechanické komponenty dokážeme otestovat již na současném testovacím voze. První kilometry potvrdily moje přesvědčení, že postavíme vítězný vůz," dodal sebevědomě Wilson.