Tým se poprvé objeví na Rally Sweden - zde se tedy poprvé objeví auto specifikace 2017 mimo tovární tým a to i přesto, že FIA vyžaduje, aby start zastřešoval tovární tým. To je šance pro Madse Ostberga, který v předešlých třech letech získal vždy více bodů pro svůj tým (Citroën / M-Sport Ford) než jeho týmový kolega, a Martina Prokopa, který v předešlých 5 letech získal 40 TOP10 výsledků v MS.
Jak 29 letý Ostberg tak 34 letý Prokop již mají na svém kontě přes 100 soutěží v MS: "Jezdil jsem za tovární týmy, tato změna byla velká výzva. Čekalo nás hodně práce, ale je skvělé být u zrodu nového týmu. Náš program ještě není 100 % jistý," říká Ostberg. Ve Švédsku pojede Ostberg, z osobních důvodů pak vynechá Mexiko (v době soutěže se mu má narodit syn). Proto se má za to, že v Mexiku začne sezonu Prokop. Ve zbývajících soutěžích by tým měl nasadit dvě auta.
"Detaily ještě nejsou doladěny, ale na soutěžích, které pojedeme, chceme mít dvě auta. Když pojedeme se dvěma vozy, tak Martin bude převážně sedět v tom druhém. Jenom jedno auto budeme mít pro Švédsko a také zřejmě pro Mexiko, pro zbytek už budeme mít dvě auta.
Auta pojedou ve stejném týmu, ale jestli budou mít stejné zbarvení, to nevím. Máme některé společné sponzory a některé osobní. Jipocar bude obě auta připravovat poblíž Brna v České republice [zřejmě tím byla myšlena Jihlava] ve své dílně. Jde o společný tým s Adaptou, ale primárně o nový tým. Snažíme se získat nové lidi z oblasti rally a dát dohromady naše zkušenosti. Někteří členové týmu budou z Martinova týmu, avšak v týmu nebude nikdo z M-Sportu," prozrazuje Mads.
"Specifikace aut bude stejná jako ta, kterou bude používat Dovenby. Malcolm Wilson nám slíbil, že budeme mít celý rok tu nejlepší specifikaci, takže z kontraktu vyplývá, že bychom měli mít celý rok určitě stejná auta jako ta z Dovenby. Pojedeme tedy s vozy roku 2017. Mým hlavním zájmem je samozřejmě být na nejvyšší úrovni a WRC závody budu dělat pouze na nejvyšší úrovni. Tým bude používat pneumatiky Michelin. Díváme se do dvouleté perspektivy. Smlouva s mými sponzory je dvouletým programem."
Martin Holmes se pak jezdce zeptal, jestli na soutěžích budou nějak pomáhat M-Sportu. "Naší myšlenkou je, dělat si to všechno ve vlastní režii s naším personálem. Program si tedy budeme řídit sami a bude mít svoje vlastní testy. Tovární tým si bude dělat svoje vlastní věci, my budeme mít svoje vlastní inženýry a kompletně náš tým, který bude nasazovat auta. Díly [náhradní] a tak dále budeme dostávat od M-Sportu, ale příprava auta by měla být samostatná a my si jí budeme dělat sami. Quirin Müller z Jipocaru bude manažerem týmu. Jipocar Team vedl dlouhou dobu. V otázce vedení týmu je hodně schopný, takže si myslím, že bude všechno organizovat."
Měl Mads Ostberg šanci zůstat v Dovenby, tedy v továrním týmu M-Sportu? "Myslím, že se na tuto otázku musíte zeptat Malcolma Wilsona. Ale upřímně - nikdy jsme o tom nemluvili. Úvahy o tomto týmu začaly poměrně brzy, přesné datum už nevím, ale řekl bych zhruba v půlce roku. Náš plán jsme měli poměrně brzy a myslím, že Malcolm pochopil, co chci. Byl jsem si celkem jistý tím, že chci dělat to, co teď děláme."
Jaké je auto ve specifikaci 2017? "Jezdil jsem s ním na asfaltu a šotolině, na sněhu ještě ne. Pocit jsem měl velmi dobrý, ale moc jsem toho ještě nenajel. Vlastně to nebyl ani test, jen jsem se svezl. Ale je to velmi zajímavé, protože je auto výrazně rychlejší. Mohu říci, že je velmi rychlé. Až začneme testovat před Švédskem, tak budu moci o autě říct víc. Martin už s ním také jezdil.
Ve srovnání s autem pro rok 2016 je zde masivní rozdíl - hlavně v síle a geometrii. Je to zcela jiné auto. Kdybych zkoušel novou Fiestu bez toho, aniž bych věděl, že sedím ve Fordu, tak bych nikdy neřekl, že jde o Ford. Tahle Fiesta je kompletně odlišná od těch předchozích. Zatím nevíme, jak je auto spolehlivé. Ale vzhledem k nové aerodynamice to bude na některých místech, třeba na Sardinii, kde jsou hluboké koleje a velké kameny, velmi obtížné.
Když dojde k poškození aerodynamiky, tak to bude mít velký vliv na řízení. Centrální diferenciál pro mě nebude nový. Mechanický přední a zadní, to se dost podobá tomu, co jsme měli v 2,0l WRC na konci roku 2010. Vloni jsem se toho hodně naučil, započali jsme velký program s cílem zlepšit se na asfaltu. Pracujeme na závodní linii, brzdných bodech, způsobu projíždění zatáček a nebo třeba rychlosti v zatáčkách. Pro mě šlo o velkou věc.
Bude trvat minimálně rok, než si tím projdu. Proto teď potřebuji sedět tak často v autě a tolik trénovat. Na novou sezonu se velmi těším. Je to [soukromý tým] něco, o čem jsme dlouho přemýšleli a snili o tom. V minulosti jsem v našich malých týmech sbíral hodně úspěchů. Toho chci dosáhnout znovu.
Je jasné, že teď jde o něco jiného, protože stavíme nový tým s jiným jezdcem z WRC, který také má svůj vlastní dobrý tým. Bude velmi zajímavé pracovat na vývoji auta a snažit se ho posunout dopředu. Hodně se na to těším a to jsem opravdu chtěl. Jsem moc rád, že mám sponzory, kteří to umožní a snad nás čeká opravdu zajímavý rok."