Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery NejlevnejsiPneu.cz a Otomoto.cz, měl před sebou po Rallye Vysočina velmi těžký úkol. Musel do dvou týdnů opravit jeden z týmových vozů Mitsubishi Lancer poškozený havárií. Nepodařilo se, ale pomocnou ruku podali bratři Mičánkové, kteří nabídli svůj Mitsubishi Lancer EVO VII. V minulých letech tento vůz úspěšně proháněl Karel Trojan. Díky tomu mohl na Jih Moravy vyrazit i Sláva Ducháček, který se již pomalu chystal obléknout kombinézu mechanika, namísto jezdce.
Úvod soutěže, netradičně zahajované noční etapou s cílem hluboko po půlnoci, byl ztížen nepříjemným deštěm. Na druhou stranu byly posádky ušetřeny protivného prachu, který všem znepříjemňoval život v minulém roce. Prolog na brněnském výstavišti vyšel slušně Karlu Trněnému, jehož opět navigoval Václav Pritzl. Jejich devítkový Lancer zajel osmý čas a to bylo do začátku slušné.
„V Hustopečích jsem nikdy nezávodil, takže vše pro mne bylo nové. Karel tu jel před dvěma lety, ale brzy skončil, takže zkušeností s tratěmi mezi vinicemi neměl o moc víc než já,“ řekl Václav Pritzl a pokračoval: „Začátek byl dobrý, ale do druhé vložky jsme si špatně obuli, když jsme dopředu nasadili suché pneu a ono začalo pršet. Později jsme přidali i hodiny a museli jsme znovu startovat motor, ale to horší přišlo později. Poslední dvě erzety jsme absolvovali s poškozeným zadním diferenciálem. To znamenalo velkou ztrátu. Klesli jsme o několik míst a nabrali velkou časovou ztrátu. V neděli jsme se snažili něco dohnat, ale víc to už nešlo".
"Při tréninku jsme se docela báli, aby na rozbitých cestách závodní technika moc netrpěla, ale nakonec to při soutěži nebylo tak zlé. Noční etapa nám nevadila a jediný problém byl, když se Karlovi v sobotu naprášilo do očí a ty pak slzely. Musím pochválit pořadatele za to, že soutěž měla spád, nikam se moc nepřejíždělo, nikde se dlouho nečekalo a víc se závodilo,“ uzavřel Václav, právem spokojený s několika časy v nejrychlejší desítce a zejména s pátým nejrychlejším časem na závěrečné erzetě. Ani to však nepomohlo sehrané posádce k posunu výše, než na třináctou pozici v cíli. Ta také znamenala zisk prvních bodů v letošní, doposud hodně smolné sezoně.
Velmi krátkou soutěž absolvovali Sláva Ducháček s Petrem Dufkem. Ve chvíli, kdy bylo jasné, že poškozený vůz z Telče se opravit nepodaří, se již smiřovali s myšlenkou, že mezi vinicemi se bude závodit bez nich. Nakonec se vůz podařilo zajistit. Bohužel jejich jízda trvala jen tři rychlostní zkoušky. „Bylo to hodně krátké svezení. Do auta jsme zabudovali naše agregáty včetně brzdových kotoučů a destiček. Kvůli počasí a časovému presu jsem se za volant dostal až čtvrt hodiny před startem a to stačilo jen na nastavení sedačky a světel. Už na výstavišti se mi zdálo, že auto hůř brzdí. Navíc začala vypadávat trojka a čtyřka, které jsem musel držet. Na další vložce se potíže s brzdami opakovaly. Pedál byl tvrdý a při silnějším šlápnutí se blokovala přední kola. Za mokra to bylo velice nepříjemné a hrozilo, že pošleme půjčené auto někam do lesa a to jsme nechtěli,“ popsal důvody svého odstoupení Sláva Ducháček, pro něhož byly Hustopeče první nedokončenou soutěží od loňské Horácké rallye.
Týmový manažer Radek Majer zažil v průběhu soutěže nejprve pocity zklamání z Ducháčkova odstoupení a poruchy diferenciálu u Trněného auta, aby se mu na závěr nálada zlepšila díky rychlosti, jakou se Karel Trněný prezentoval v sobotní etapě.
„Jelikož byl jeden vůz nabouraný po sprintu v Telči, museli jsme pro Slávu Ducháčka zajistit náhradu. Přestože jsme půjčenou sedmičku vybavili agregáty a komponenty z našeho auta a to včetně brzd, výjimkou byl jen motor, tak se ukázalo, že vůz dostatečně nebrzdil a ve třetí erzetě přestal řadit trojku a čtyřku. Sláva proto musel odstoupit. Do připravené výměny převodovky jsme se již nepouštěli. Brzdy rozhodly. Přesto bych rád tímto poděkoval bratrům Mičánkovým, kteří nám ochotně pomohli zajistit start druhé posádce, za zapůjčení auta. Auto s Karlem za volantem zajelo na úvodní speciálce osmý čas a to ukazovalo na velmi dobře rozjetý závod, nicméně špatná volba pneu do první rundy a následná porucha zadního diferenciálu znamenala pokles hluboko do hloubi pole. Druhý den nasadil Karel vyšší tempo a prokousával se pořadím vzhůru, ale odstupy z pátku už nedaly možnost razantního postupu vpřed. Z pohledu týmu odvedli Karel s Václavem dobrou práci a je vidět, že umí jet i rychle,“ uzavírá Radek Majer.
Celý tým se již těší na malou Barumku v podobě rallysprintu Kopná, kde budou startovat Sláva Ducháček, navigovaný výjimečně Vladimírem Tichým a Radek Majer s Davidem Svatošem. Obě dvojice pojedou opět s týmovými vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.