Posádka Svarmetal Motorsportu startovala na Agrotec Petronas Syntium rally Hustopeče po roční pauze, způsobené snahou ušetřit „pegyho“ od bolístek ze šotolinových úseků. „Naposledy jsem zde startoval v roce 2012. Několikeré průjezdy šotolinových pasáží se tehdy na voze podepisovaly tak, že jsme jen sčítali škody a odpadlé nárazníky. Proto jsme se rozhodli loňský ročník vynechat. Fabia je ale čtyřkolka a letos jsme sem přijeli s nadějí, že si se zdejšími tratěmi dokáže poradit o poznání lépe než peugeot,“ doufal před startem pilot.
A nemýlil se. Vyjádříme-li dění na trati trochu expresivněji, tak trojlístku Vlček, Lasevič, Fabia S2000 jihomoravské víno mimořádně chutnalo. Páteční kličkování mezi vinohrady zakončili čtvrtým místem a mohlo to být dokonce ještě lepší, nebýt nečekaných problémů v závěru dne. „Na okno jsme si před poslední „erzetou“ nastříkali z ostřikovače nějaký olej a skoro nic jsme z auta neviděli. Při hledání, kudy vede trať, jsme dvakrát byli venku a zhasl nám motor,“ prozradil při nájezdu do večerního servisu spolujezdec Richard Lasevič. Zmíněné problémy stály posádku fabie přibližně 20 sekund a ve výsledcích znamenaly propad za Jana Jelínka. Sobotní etapa však byla dostatečně dlouhá na to, aby Martin s Richardem vývoj v boji o bronz zkusili zvrátit…
Martin zkoumá co to má za kapalinu na okně
„Vlčákův“ plán získat třetí místo začal nabírat reálnější podobu po třetí sobotní „erzetě“. Na té totiž z náskoku Jana Jelínka ubylo třináct sekund (také zásluhou jeho chyby v odbočení) a síly obou soupeřů se vyrovnaly. Rozhodovat měla závěrečná trojice „erzet“ s celkovou délkou více než 40 km. Na těch se ukázal v lepším světle Vlček, který na prostředním úseku dokonce zajel druhý čas a jedinou „erzetu“ před cílem se probojoval na bronzový post.
Zmíněný stav nezměnila ani závěrečná „polookruhovka“ u Starovic, která byla po požáru imprezy Sebastiana Frycze pro přední posádky zrušena. Martin Vlček s Richardem Lasevičem si tak na závěrečný ceremoniál přišli pro nekonečnou řadu pohárů za třetí místa v Evropské rally trofeji, v Mezinárodním mistrovství ČR v rally a v Mistrovství zóny - střední Evropa. „Loni se mi podařilo vyhrát Valašskou rally, ale tehdy se nesešla tak silná konkurence. Třetí místo z Hustopečí proto považuji za svůj životní výsledek. Pokud jde o můj výkon, neustále se snažíme posunovat hranici a pořád nevím, kam až to půjde. V Hustopečích to bylo obzvlášť složité, protože na vložkách se často střídal rytmus a povrch, což kladlo na jezdce obrovské nároky. Přeprogramovat v těchto úsecích hlavu není žádná sranda. Vítězství v souboji s Honzou Jelínkem si vážíme, protože jsme do něj dali velké nasazení a byli jsme nuceni závodit až do konce,“ shrnul své účinkování „Vlčák“, který se díky hustopečskému výsledku probojoval na páté místo průběžné tabulky Mezinárodního mistrovství ČR v rally.
Richard Lasevič hledal pro odůvodnění jejich úspěšné stíhací jízdy vědečtější vysvětlení. „Matematicky se to dalo předpokládat, když při součtu umístění jednotlivých dnů za Krumlov (10+11) a Šumavu (6+11) a první den Hustopečí (4) vyjde 42, to podělíme šesti závodními dny a vyjde 7. Od toho odečteme číslovku čtyři (auto má přece čtyři kola) a vyjde nám umístění na třetím fleku. To je přece jednoduchá matematika,“ řekl s úsměvem.
Pro zajímavost dodejme, že dvojice Svarmetal Motorsportu je aktuálně jedinou posádkou, která se drží v první pětce obou českých seriálů (rally i sprintrally). Kolotoč automobilových soutěží se však točí dál a Martin s Richardem se již těší na blížící se Rally Bohemia, která se uskuteční v termínu 11. – 13. července.