Bodová kořist Citroënu

Josef Janoušek, 30. června 2009, 20:53 Google+

Až poslední rychlostní zkouška nové soutěže mistrovství světa WRC, Rally Polsko, přinesla úspěch a druhé místo posádce Dani Soró - Marc Martí. Sébastien Loeb a Daniel Elena mocně útočili a dojeli nakonec na 7. místě, čímž přispěli k udržení vedení Citroënu v pořadí Poháru konstruktérů mistrovství světa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
WRC

WRC | foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin

Sdílejte článek

Nedělní vyvrcholení podniku se odehrávalo na rozdíl od pátku a soboty na suchých tratích a hned první ranní test na RZ 14 dokončil Dani Sordó se ztrátou 25 sekund na vedoucího jezdce. "Bylo mi jasné, že musím jet s maximální koncentrací, když chci dojet až do cíle. Už jsem nejel tak riskantně, můj úkol byl jasný - získat body pro Citroën."

Loeb: Pařez pod pískem

Do této situace se Citroën dostal už v první den soutěže, kdy trať opustil C4 WRC Sébastiena Loeba. "Měli jsme v cestě pařez a trefili jsme ho. Byl ukrytý pod pískem. Není ani vidět na videu. Prostě to byla smůla. Ve Francii máme pravidlo, že nic neskončí u dvou příhod za sebou, ale až u tří. Tahle havárie už je třetí událostí v řadě." Díky pravidlu SupeRally se obhájci titulu vrátili zpět do soutěže, i když s penalizací dvaceti minut.

Citroen Rally Poland 2009

Quesnel: Velmi náročný víkend

Zatímco Sordó si v poslední etapě držel své tempo, Loeb se nezadržitelně přibližoval k osmici nejlepších, zvláště když byl Ogier nucený zastavit na RZ 18. Ještě před tím na RZ 17 Conrad Rautenbach uvolnil cestu pro pětinásobného mistra světa, aby se dostal potřebným bodovaným pozicím. Tedy k něčemu, v co po páteční havárii málokdo doufal. Výsledek pak umocnilo odstoupení Jari-Matti Latvaly na super speciálce, což umožnilo Sordovi dojet druhý a Loebovi na sedmém místě. "Požádali jsme Evgenije Novikova a Conrada Rautenbacha, aby nechali Sébastiena předjet a umožnili týmu Citroën Total WRT získat za dané situace maximum možných bodů," vysvětlit Olivier Quesnel, Citroën Racing ředitel. "Byli jsme hodně zklamáni, když musel odstoupit Sébastien Ogier po tak výborných výkonech. Byl to velmi náročný víkend pro celý Citroën, nicméně získali jsme tolik bodů, kolik bylo možné. Podařilo se nám udržet vedení v Poháru konstruktérů o 17 bodů a Sébastien Loeb je nyní jediný bod za Mikko Hirvonenem."

Sordó: Podařilo se!

Dani Sordó se po druhém místě v Polsku cítil opravdu dobře. "Sébův problém hned první den mě postavil do obtížné situace, protože to pro mě znamenalo dojet přinejmenším na třetí pozici, abych přinesl týmu potřebné body pro udržení vedení. Podařilo se, i když oba piloti Fordu jeli naplno. Upřímně jsem později litoval Jari-Mattiho. Sám dobře vím, jaká je to smůla, když člověk musí odstoupit na poslední rychlostní zkoušce."

„Samozřejmě nemohu být spokojený s umístěním na 7. pozici, ale aspoň se podařilo z celého víkendu něco zužitkovat," říkal Sébastien Loeb. "Ještě se ukáže, že body, které jsme tu získali díky dobrému managementu, se budou hodit na konci sezony. Jsem teď mnohem víc motivovaný na další kolo než kdykoli před tím."

Citroen Xsara WRC

Nejrychlejší časy:

1. etapa – RZ 1 : Petter Solberg (Citroën Xsara) – RZ 2 a 3 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 4 a 5 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 6 : Hirvonen – RZ 7 : Latvala.

2. etapa - RZ 8 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 9 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 10: Loeb – RZ 11 : Hirvonen – RZ 12 a 13 : Loeb

3. etapa – RZ 14 : Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 15 a 16 : Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 17 : Loeb – RZ 18 : P. Solberg.


Nejlepší časy celkem:

Loeb, 5 - Hirvonen, 4 – Latvala, 3 – H. Solberg a P. Solberg 2 - Sordo, 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1 : P. Solberg – RZ 2 : Loeb – RZ 3 až 18 : Hirvonen.

Konečné pořadí:

1. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) 3:07:27,5 hod.
2. Sordó/Martí Citroën (Citroën C4) +1:10,3 min.
3. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus) +2:05,7
4. P. Solberg/Mills (Citroën Xsara) +2:24,3
5. Wilson/Martin (Ford Focus) +4:17,5
6. Holowczyc/Kurzeja (Ford Focus) +4:33,9
7. Loeb/Elena Citroën (C4) +19:15,1
8. Rautenbach/Barritt (Citroën C4) +19:20,6
9. Novikov/Moscatt (Citroën C4) +19:26,2
10. Bebenek/Bebenek (Mitsubishi Lancer) +23:08,7

Mistrovství světa FIA – piloti:

1 Mikko Hirvonen 58
2 Sébastien Loeb 57
3 Dani Sordó 39
4 Jari-Matti Latvala 35
5 Henning Solberg 27
6 Petter Solberg 25
7 Matthew Wilson 19
8 Federico Villagra 14
9 Sébastien Ogier 13
10 Mads Ostberg 7
11 Conrad Rautenbach 18
12 Khalid Al Qassimi 6
13 Chris Atkinson 4
14 Evgeny Novikov 4
15 Krzysztof Holowczyc 3
16 Nasser Al Attiyah 1
17 Urmo Aava 1
18 L. Athanassoulas 1

Pohár konstruktérů

1 Citroën Total WRT 106
2 BP Ford Abu Dhabi 89
3 Stobart VK M-Sport 60
4 Citroën Junior Team 29
5 Munchi's Ford 18

Vytisknout

Diskuze: Bodová kořist Citroënu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Hustopeče (CZE)

Hustopeče nadále v tradičním formátu

Valašská Rally (CZE)

Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

Kohn, Filip

Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally - fotogalerie Kuby Machálka

Valašská Rally (CZE)

Valaška láká do ValMezu už na sobotu

Březík, Adam - Krajča, Ondřej

Samohýl Škoda Team přezbrojil na Škodu Fabia RS Rally2

reklama

Doporučujeme

Peták, Josef

Rally show 2009 je za dveřmi

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud