SHERON Valašská rally patří k těm nejobtížnějším

Tomáš Urban, 23. února 2010, 09:36 Google+

Svátek motoristického sportu na Valašsku – SHERON Valašská rally letos opět přinese fanouškům závodních vozů špičkové sportovní zážitky. Rozhovor s Miroslavem Hošákem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pantálek, Milan

Pantálek, Milan | foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Tento prestižní podnik, jehož výsledky se započítávají do Mediasport Mezinárodního  Mistrovství České republiky v rally 2010, se ve Valašském Meziříčí a jeho okolí uskuteční v termínu 26. – 27. března za účasti nejlepších tuzemských jezdců. SHERON Valašská rally 2010, tedy devětadvacátý ročník populární valašky, slibuje 12 rychlostních zkoušek na 6 úsecích. Jezdci absolvují více než 500 soutěžních kilometrů. I tentokrát je hostitelem a partnerem rally město Valašské Meziříčí. 
 

SHERON Valašská rally je tradičním svátkem motoristického sportu nejen na Valašsku. Představte prosím letošní ročník. Na co se můžeme těšit?

„SHERON Valašská rally je zařazená do seriálu Mediasport Mezinárodního Mistrovství České republiky v rally 2010, a proto bude mít i letos kvalitní jezdecké obsazení. Očekáváme také dobrou atmosféru, kterou pravidelně zajišťuje značný počet věrných diváků.“


Dobrá  atmosféra SHERON Valašské rally patří k tradičním folklóru této prestižní soutěže. Jak se budete snažit letošní rally fanouškům ještě více zatraktivnit?

„Věříme v atraktivní souboje našich předních jezdců i nových strojů. Zejména se jedná o skupinu Super 2000, která představí novinku Ford  Fiesta a samozřejmě také vozy Škoda Fabia. To jsou nové kategorie, které se představí na SHERON Valašské rally premiérově.“


Jaká  jména patří k lákadlům letošního závodu?

„Určitě přivítáme Romana Krestu, Václava Pecha  a také Pavla Valouška, který se stal továrním jezdcem Škoda týmu. Dalším zpestřením bude účast Škody Fabie S2000, kterou řídí Antonín Tlusťák z nedalekých Zádveřic. Nebude chybět ani Vojtěch Štajf se subaru. Očekáváme i další zvučná jména.“


Z místních jezdců, černých koní rally, kteří vždycky přitáhnou pozornost, jste letos pozvali koho?

„Nebude chybět Roman Michalík, populární postava Valašské rally. Chystáme i další překvapení, ale ty zatím nemohu potvrdit.“


SHERON Valašská rally je již několik let součástí seriálu Mezinárodního Mistrovství České republiky v rally. Jak náročné pro vás pořadatele je populární „valašku“ v prestižní soutěži udržet?

„Podmínkou je připravit kvalitní rally, a to se nám daří. Je za tím mnoho bezesných nocí. Štáb ředitelství rally má 45 členů a na zajištění se podílí více než tisíc lidí.“ 


Je těžké  získat dobrovolníky, kteří vám pomáhají  zajistit tratě při rally?

„Není to jednoduché, ale my máme naštěstí kvalitní tým vedoucích rychlostních zkoušek, kteří dokáží sehnat i věrné pořadatele.“


Dolehla na valašku finanční krize? Projevilo se to nějak na letošním ročníku?

„Bohužel dolehla. V letošním roce nám odstoupil generální sponzor. Podařilo se nám sehnat nové partnery. Ale jsme nuceni omezit doprovodný program SHERON Valašské rally, k němuž vždy patřily hudební akce. Pracujeme ale na tom, aby nevypadly z programu úplně. V tomto ohledu spolupracujeme s městem a zřejmě využijeme aktivit Střediska volného času „Domeček“.“


Náměstí  Valašského Meziříčí zůstává  centrem SHERON Valašské rally, více aktivit ale přesunete mimo střed města. Proč?

„Uvažovali jsme o tom již dříve a Autocentrum Lukáš nám vyhovuje svým zázemím, umožňuje především zajistit kvalitní servisní areál. Nechceme také příliš zatěžovat centrum Meziříčí hlučným přejezdem soutěžních vozů. Na náměstí bude tedy rally startovat v 17 hodin v pátek. Na náměstí se pak ještě budou konat kontrolní přeskupení soutěžních vozů. V pátek po 19 hodině a v sobotu ve 14 hodin. Náměstí bude také centrem vyhlášení výsledků a předání cen v sobotu krátce po 17 hodině. Ostatní starty se budou odehrávat v Autocentru Lukáš.“


Zaznamenala trať  valašky výraznější změny oproti loňskému ročníku?

„Na žádost jezdců se nebude konat rychlostní zkouška v Juřince. I když je to pěkný okruh, na žádost jezdců rally bude zkouška vynechána. Jezdci se obávají odletů drobných kamínků, které by jim mohly rozbít čelní sklo. Dál se jedná spíše o dílčí úpravy. Nejvzdálenější rychlostní zkoušku od  centra rally absolvují jezdci u Oder.“


Jak hodnotí samotní jezdci kvalitu SHERON Valašské rally? V čem tkví jedinečnost této soutěže, valašská krajina jistě není jediným pozitivem…

„Převládají kladná hodnocení. Jezdci se na Valašsko rádi vrací, a dokonce zde i někteří rádi tráví dovolenou. Jedná se o úvodní seriál mistrovství republiky, zajímavé tratě zpestřují zbytky sněhu. Svou náročností patří Valašská rally k těm nejobtížnějším v celém seriálu. Pro jezdce je náročný především kopcovitý terén.“


Před čím byste důrazně varoval diváky rally, aby nebyl letošní  závod poznamenán žádnými komplikacemi?                                

„Vydáváme bezpečnostní karty, kde se diváci dozvědí jasná pravidla, jak se chovat na trati a kde je bezpečné při rychlostní zkouškách stát. My vytipujeme divácká místa, ostatní místa jsou pro fanoušky zakázána. Demokracii nelze chápat tak, že se mohou fanoušci postavit tam, kam chtějí. Nezodpovědní diváci mohou ohrozit nejen sebe, ale také celý průběh rally. V krajním případě při nekázni fanoušků může být rychlostní zkouška zrušena. Na tato pravidla budeme tvrdě dbát. Spolupracujeme také s policií, ale divácká místa zajistí pořadatelé.“


Zůstává  rally stále populárním motoristickým sportem, netrápí vás úbytek fanoušků?

„Rally patří k nejpopulárnějším. Valašku podle našich odhadů navštíví až 120 tisíc diváků. To je ohromné číslo. Takový zájem pozvedá i ekonomický přínos rally pro místní region.“


Co vám naopak každoročně působí starosti?

„Trápí nás aktivity některých místních prodejců, kteří podél tratí prodávají alkohol. Občas se potom pořadatelé potýkají s agresivními podnapilými fanoušky. To je pro nás obrovským problém a ohrožuje bezpečnost celé rally. My těmto prodejcům v žádném případě povolení nedáváme a zřejmě nemají povolení ani od městského úřadu či obecních úřadů.“


Kritici rally sportu často zmiňují poničení  silnice. Jsou jejich obavy na místě?

„Po rally zajišťujeme v plném rozsahu opravu poškozených komunikací. V tomto nevidím vůbec žádný problém. Naopak obcím pomáháme s údržbou komunikací, které využíváme při realizaci rychlostních zkoušek.“ 


Partnerství  s pořadatelským městem vám vyhovuje?

„Jsme naprosto spokojeni. Vzájemná spolupráce vytvořila vynikající zázemí pro Valašskou rally. Málo kde se vám podaří zorganizovat rally tak, aby mohli jezdci startovat z centra města. To vše přidává podniku na atraktivitě.“


Mohou se fanoušci těšit na i televizním záznam z valašky? Zpestří jím zážitky i jiná média?

„Česká televize připravuje čtyřicetiminutový záznam, který se objeví v Rally magazínu v pátek ve 20 hodin. Kromě televize vytváříme pamětní DVD. Připravujeme také pamětní předměty a almanach. V centru rally bude pro diváky playstation, kde si mohou diváci zasoutěžit o pěkné ceny. Novinkou je aktuální informování diváků o průběhu rally prostřednictvím služby mobilních telefonů. Prostřednictvím této služby si mohou fanoušci ověřit také možnosti přejezdu mezi jednotlivými rychlostními zkouškami.“


Děkujeme za rozhovor.

 

 

 

Vytisknout

Diskuze: SHERON Valašská rally patří k těm nejobtížnějším

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rentor RallyCup Bochoř

Rentor RallyCup v Přerově

Rally Morava (CZE)

Martin Lehký: „Závodění mi dělá hezčí den a hezčí život.“

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally ValMez letos otevře seriál sprintrally

Kohn, Filip

Švédská houpačka pro FilipaKohna a Toma Woodburna

Dohnal, René - Švec, Roman

Šampión ERT René Dohnal se vrací na české tratě

Rally Kopná (CZE)

Michal Kolář: „Do nové sezony s novým vozem.“

reklama

Doporučujeme

rally bohemia

Až se jaro zeptá: Jan Šlehofer

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud