XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram, která odstartuje již tento pátek 18.září 2009, přinese kromě boje soudobých soutěžních vozů v Mediasport.cz Mezinárodním mistrovství České republiky v rally také napínavé klání v soutěži Mistrovství České republiky historických vozidel. Mezi diváky si „historici“ už pevně našli své příznivce, kteří dokáží ocenit nasazení a mnohdy krásné a divácky atraktivní průjezdy soutěžních vozidel, které sbíraly slávu a vavříny před desítkami let. V seznamu přihlášených historických vozidel na XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram najdeme skoro vše od téměř kompletní „modelové řady“ historických Škodovek, přes Lancie, Lady, Opely až po BMW M3.
Pojďme si nyní představit ty, kteří budou v Příbrami bojovat o titul. V roli lídra jede do Příbrami posádka bíložlutého Opelu Kadett Coupe z radotínského Kart Centra se Zdeňkem Tichým za volantem a s Jiřím Horákem na sedadle spolujezdce. Tato posádka dokázala bodovat ve všech odjetých soutěžích a skvěle tak využila šance, kterou jí nabídli soupeři svými chybami nebo technickými problémy. Doslova na záda jí ale dýchá další Kadett, tentokrát s Mírou Janotou a Pavlem Stráským. Míra Janota dokázal dokonale zužitkovat znalosti Opelu, který v roli mechanika připravoval v Radotíně, a i v pozici jezdce ukazuje, že dokáže být hodně dobrý. Pokud chce ale Zdeňka Tichého skutečně v boji o titul předstihnout, musí vyhrát. Kromě přímého soupeře v boji o titul se mu to budou snažit ztížit Tichého týmoví kolegové a úřadující mistři Tenkl s Vosádkou. Luboš Tenkl byl se svým silným BMW M3 na začátku sezóny hlavním adeptem na titul a málokdo věřil, že se mu nepodaří obhajoba. Pak ale přišly technické problémy, a bodové výpadky Tenkla s Vosádkou definitivně vyřadily z boje o mistrovský trůn. Sledovat krásné BMW M3 bude ale v Příbrami jistě i tak zážitkem.
Do bojů o místa na bedně ale můžou zasáhnout i další. V Krumlově ukázal, že z rychlosti nic neztratil Jirka Petrášek s Opelem Ascona po Janotovi. Doslova let předvádí se svojí Škodou 110 L bratři Hejhalové, a v současné době jim v absolutním pořadí patří bronz, který obsadili loni v celkovém hodnocení. Bavit diváky a snažit se dosáhnout co nejlepšího výsledku určitě bude chtít i Milan Blahout s Ladou, nebo motoristický novinář Jaroslav Štauber s BMW. I další soutěžní posádky si však zaslouží pozornost diváků, a tak se letos při XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram určitě vyplatí počkat na závěr soutěžního pole, kde historici pojedou. Příbramská rally ale kromě historiků nabídne i další lahůdku v podobě takzvaných rally legend, kde pojedou vozy, které například nemají závodní homologaci, nebo nesplňují některé jiné přísné podmínky pro soutěže historických vozů. Jejich jezdci se většinou snaží přihlížející diváky pobavit rozevlátým stylem, a tak se bude nač dívat.
XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram tak kromě špičkového závodění soudobých soutěžních vozidel nabídne trochu nostalgie a vzpomínání na doby, kdy historické soutěžní vozy byly technologickou špičkou a tím nejlepším, co mohl automobilový průmysl nabídnout. Historici mají v páteční etapě na programu jen tři rychlostní zkoušky a pojedou za polem soudobých soutěžních vozidel po jejich prvním průjezdu. V sobotu pak absolvují stejné rychlostní zkoušky a stejnou porci kilometrů, jako jejich mladší kolegové. Přijeďte se do Příbrami podívat a zafandit historikům. Stojí to za to.
Komerční sdělení