Ještě před samotnou soutěží si mohly některé posádky vyzkoušet své vozy na shakedownu, čehož využil i Patrik s Richardem. „Před startem soutěže jsme ještě absolvovali krátký test na letišti v Biskupicích, ale byl to pouze kratičký test,“ říká Richard Nesvadba a Patrik Rujbr dodává: „Shakedown byl pro nás vítaný, mohli jsme si pořádně odzkoušet auto a ještě před startem jsme měnili mapu diferenciálu.“
Samotná soutěž odstartovala o půl šesté na náměstí ve Valašském Meziříčí. První etapa obsahovala dvojici rychlostních zkoušek Špičky a Helfštýn, jenž se jely shodně dvakrát. Po prvních dvou průjezdech patřila posádce zeleno-černo-bílého Mitsubishi 34. pozice. Druhý průjezd Špičkami byl kvůli špatně zpočítanému harmonogramu zrušen a po druhém průjezdu Helfštýnem patřilo Patrikovi s Richardem 30. místo celkového pořadí. Nastaly ovšem zmatky při příjezdu do servisu a taktéž ohledně uzavřeného parkoviště, které nakonec vůbec nebylo. „Do první rychlostní zkoušky už jsme startovali za tmy. Ještě před startem prvního průjezdu Helfštýnem jsme museli dolaďovat světelnou rampu. Byli jsme také přijemně překvapeni z fungování auta. Jediný problém jsme měli na RZ Špičky, kde jsme přímo v obci Špičky dělali hodiny. Helfštýn byl pěkný a docela nám i sedl. Akorát jsme měli menší krizovku v levém odbočení na šotolině, kdy jsme málem trefili plot,“ říká patrik Rujbr. Spolujezdec Richard Nesvadba se také vrací k problémům s organizací soutěže. „Byli jsme hodně překvapeni harmonogramem, když jsme ho viděli. Bylo hned jasné, že hlavní pole dojede „poháristy“. Při návratu do servisu jsem se docela naběhal, protože časové kontroly a příjezdové cesty do servisu byli totálně ucpané.“
Druhou etapu provázelo velmi pěkné a příjemné slunečné počasí. Na posádku Rujbr – Nesvadba čekalo osm rychlostních zkoušek. Po dvou průjezdech rychlotní zkouškou Puntík, Odry a jedním průjezdem polookruhouvou zkouškou Juřinka patřilo Patrikovi s Richardem 25. místo celkového pořadí, když sváděli pěkný souboj s Navrátilem a bratry Lapdavskými na vozech S2000. „Byli jsme i rádi, že jedeme časy jako bratři Lapdavští. Byl to týmový souboj, protože stejně jako nám, tak i Lapdavským servisuje vůz tým Apid Racing, takže to pro nás byla otázka cti, je porazit, což se nám nakonec i podařilo,“ říká k napínavému týmovému sobouji Patrik Rujbr.
Do cíle soutěže už zbývaly odjet dva průjezdy výrazně pozměněným testem Santov a také druhý průjezd Juřinkou. Jeden čas v první dvacítce a dva časy na hranici první dvacítky. Tyto časy znamenaly posun před Jirku Navrátila i Lukáše Lapdavského a posádka KRTZ Racing Teamu nakonec vybojovala celkové 22. místo a ve třídě 3 to bylo 12. místo. „Apid Racing je tým na profesionální úrovni a je radost s nimi spolupracovat,“ říká Richard Nesvadba a ještě se vrací k polookruhovým zkouškám: „Já nejsem moc velkým příznivcem okruhových zkoušek, protože se člověk může snadno splést, ale po prvním průjezdu Juřinkou a Santovem jsem si nakonec oddechl, že jsem to spočítal správně a rozpis máme dobře napsaný. Je také vidět další posun v technice a v Patrikově jízdě. S výsledkem jsme víceméně spokojeni. V týmu panuje spokojenost a doufám, že budeme pokračovat v nastaveném trendu. Na závěr bych chtěl poděkovat všem sponzorům, fanouškům, týmu a mechanikům za úžasnou atmosféru a za mě i za Patrika bych chtěl popřát Michalu Ernstovi brzké uzdravení a co nejrychlejší návrat do soutěžního vozu.“