Zlínská stáj CFRT na jižní Moravu vyrazila ve dvoučlenné sestavě. Zástupcem v elitní třídě 2/RC2 byla posádka Ondřej Bisaha – Lukáš Šintal, která vyrazila do bojů o body nejen v českém, ale i ve slovenském mistrovství. Jejich technikou byl stejně jako na dvou předešlých podnicích Ford Fiesta R5, leč z organizačních důvodů šlo o jiný exemplář, zapůjčený z Itálie. „Auto, se kterým jsme jeli v minulých soutěžích, bylo v době Hustopečí už na cestě do Belgie na Ypres Rally, takže se pro nás sháněl náhradní kus. Bohužel to s sebou přineslo řadu starostí,“ objasňuje situaci Ondřej Bisaha. „Auto do Česka přijelo až ve čtvrtek večer a veškeré poznávání jeho stavu, nastavení a podobně probíhalo vlastně až přímo na rally v Hustopečích. Bohužel jsme hned zkraje zjistili problém s ložiskem, které se naštěstí ještě před startem podařilo sehnat a vyměnit, geometrii už ale vyladit nešlo a tak jsme do rally museli nastoupit s velkou opatrností.“
Ta se ale projevila jen na úvodních testech. Už v polovině páteční etapy, která se z velké části odjela za tmy, se Ondřej s Lukášem natrvalo zabydleli v elitní desítce absolutního pořadí a úvodní den zakončili na skvělém šestém místě. Ani druhý den česko-slovenská dvojice z nastaveného tempa neslevila, podobně jako mnozí se však neubránila drtivému útoku konkurence na výkonnějším speciálu WRC a v cíli tak nakonec o jedno místo klesla. Při závěrečném ceremoniálu přesto přebrala několik pohárů, konkrétně za třetí místo v hodnocení mistrovství Slovenska, v samostatném hodnocení druhé etapy MSR pak Ondřej s Lukášem dokonce skončili druzí celkově! „Výsledek je docela dobrý, nicméně kvůli kondici auta jsem měl po celou rally smíšené pocity. Na druhou stranu díky předchozím startům v Hustopečích už tratě celkem znám a docela mi to pomohlo se se čtyřkolkou ještě více sblížit. Jsem rád, že jsem zjistil, že na to jednou možná budeme mít. Chtěl bych také pochválit pořadatele. Zdejší tratě jsou super, organizace výborná – nebyl problém dostat dvouminutový odstup nebo dopředu věděli o dopravních problémech. Perfektní informovanost a perfektní rally,“ hodnotí hustopečskou rally Ondřej.
Druhou posádkou CERS Faster Rally Teamu byli v Hustopečích Zbyněk Baller a Martin Trlifaj. Ti letos zatím upíjeli z kalichu hořkosti celkem mohutnými doušky, když jejich Citroën C2R2 Max vyřazovaly veskrze banální technické problémy. Do jihomoravských vinic ale opět odjížděli s odhodláním zlomit prokletí a přerušit dlouhou sérii letošních odstoupení. „Na autě jsme od loňského podzimu vyměnili snad už úplně všechno, ale nakonec se vždycky našlo něco, co nás zastavilo. V Hustopečích se to ale konečně zlomilo, auto drželo na sto procent. Pouze po okruhu před sobotním prostředním servisem se nám začal odlívat benzín, takže jsme si v přeskupení trochu potlačili, abychom pošetřili zbytky paliva. Naštěstí to pak do servisu bylo z kopce a ne moc daleko, takže to vyšlo,“ popisuje prakticky jediný mimořádný moment z hustopečské rally Zbyněk Baller. Ten s Martinem Trlifajem nakonec dojel na devátém místě ve třídě 6, která je letos mimořádně nabitá – jen do Rally Hustopeče odstartovalo celkem pětadvacet „šestek“.
CERS Faster Rally team si nyní dá menší letní pauzu, když vynechává mladoboleslavskou Rally Bohemia. Zpátky na tratě se vrátí koncem července, kdy absolvuje slovenskou Rally Tatry a následně sprint v Pačejově. Novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com, www.fb.com/cersperformance a www.fb.com/fasterrally1!