Přehled kategorií začneme již tradičně ve třídě historiků, kde do závodu odstartovalo osm soutěžících. Velmi krátce se svezl při své premiéře na Traivě Jan Votápka s Trabantem. Mladý jezdec odjel první rundu erzet a soutěž si pochvaloval, ale do další části závodu již nenastoupil, kdy důvodem odstoupení bylo prasklé těsnění pod hlavou motoru. Kvůli poruše motoru na Škodě 130 L závod nedokončil ani Pavel Klečka. Čtvrtý měřený úsek se stal osudným hned pro dva jezdce. Jedním z nich byl Otmar Uher, který ze závodu odstoupil kvůli úniku kapalin z jeho Fordu Ecsort. Na stejné rychlostní zkoušce soutěž skončila také pro Stanislava Blažka. Blažkovi, závodící s vozem Opel Astra, vystavila stopku prasklá poloosa. Na čtvrtém místě v kategorii historiků dojel Radovan Hlavička, který závodil s Peugeotem 2O5 GTi. S červenou Mazdou 323 přijel do Kopřivnice soutěžit Drahomír Kubica. V cíli z toho nakonec byla bronzová příčka mezi historiky. Druhé místo tentokrát obsadil František Navrátil, který jel s vozem Peugeot 205 GTi. Navrátil ztratil na vítěze třídy 36,9 vteřin. První místo v kategorii historiků v sedmém klání cupu bral Josef Peřina. Jezdec s vozem BMW se také skvěle umístil v absolutním pořadí závodu, a to na 9. místě.
V kategorii dvoukolek se sešlo celkem sedm soutěžících. Premiérový start s rally vozem zažil v Kopřivnici Daniel Bartúnek. Jezdec, který jezdí závody do vrchu, si vyzkoušel i jinou disciplínu motorsportu. Daniel závodil s Hondou Civic Vti a premiérový závod v rally dokončil pod dohledem zkušeného Rudolfa Kouřila na 7. místě ve třídě F2. Šestou příčku mezi dvoukolkami obsadil Rostislav Kovařčik, který jel se Škodou Felicií. Kovařčik zaznamenal hned na první rychlostní zkoušce výlet mimo trať, když nezafungovala na Felicii ruční brzda a vůz skončil v příkopě. S pomocí pořadatelů byla však Felicie vytažena a Kovařčik v závodě pokračoval. Páté místo ve třídě F2 obsadil Jakub Bělaška, který v Kopřivnici proháněl Škodu Felicii. Jako test nového vozu Ford Fiesta Rally4 pojal tento závod Milan Obadal. Obadal si vyzkoušel ostrou dvoukolku v závodním tempu a v cíli z toho bylo čtvrté místo mezi vozy poháněné jednou nápravou. S vozem Peugeot 208 R2 na polygonu závodil Radek Jatel. Jezdec z Vysokého Pole si závod maximálně užil a domů si odvezl pohár za třetí místo v kategorii dvoukolek. Na kopřivnický polygon přijel i loňský absolutní vítěz dvoukolek Rafal Pochlopien z Polska a hned se zařadil mezi horké favority na vítězství v kategorii. S vozem Opel Astra měl v úvodu rally drobné technické problémy a součet časů jej nakonec umístil na stříbrnou příčku. Vítězství mezi dvoukolkami bral Ramon Martišek. Vsetínský jezdec startoval s BMW E36 a vítězství to bylo těsné. Martišek měl v cíli náskok přes 5 vteřin před druhým v pořadí.
Celkem pět produkčních vozů se postavilo na start sedmého dílu Traiva rally cupu. S Mitsubishi deváté evoluce závodil Zbyněk Šantavý. Soutěž dokončil na pátém místě. Bramborová příčka patří Arturu Kobielovi. Polský závodník se Subaru Impreza mohl pomýšlet na lepší umístění, ale v předposlední rychlostní zkoušce narazil do svodidel a ztratil drahocenné vteřiny. Kolize však nebyla velká a Artur po menších opravách vozu závod dokončil. Třetí místo obsadil Jan Procházka, který jel tentokrát se zapůjčeným vozem Mitsubishi Lancer EVO X. Stříbro tentokrát bral Jan Sedlák, který se svým vozem Subaru Impreza zaostal o necelých 17 vteřin za vítězem ve třídě a v celkovém pořadí obsadil bramborovou příčku. Nejrychlejším jezdcem s produkčním vozem se stal Jiří Kratochvíl. Jirka usedl do Mitsubishi Lancer EVO X a jeho bezchybný výkon mu vynesl bronzovou příčku v absolutním pořadí.
Přehled výsledků tradičně zakončíme nejsilnější kategorií F4. Na třetím místě ve třídě a 5. místě v absolutním pořadí celkového hodnocení závodu se umístil Silvestr Mikuláštík, který již tradičně usedl do Subaru Impreza WRC a jízdou dveřmi napřed ani pro tentokrát nešetřil. Bohužel jej v prostřední sekci potrápilo palivové čerpadlo. Druhou příčku ve třídě i celkově obsadil slovenský jezdec Jaroslav Melichárek, který si přijel do Kopřivnice otestovat vůz Volkswagen Polo Gti R5 z dílen TRT Rally teamu. Jaro postupně zrychloval a v cíli si připsal tři nejrychlejší časy. Absolutním vítězem sedmého dílu Traiva Rally Cupu se stal Roman Odložilík, který tentokrát závodil s Fordem Fiesta WRC. Roman Odložilík zvítězil o 5,7 vteřiny před týmovým kolegou Melichárkem.
Další pokračování Traiva rally cupu je naplánováno na 17. října. Doufejme, že nic nezabrání tomu, aby se závod uskutečnil bez omezení. S motem rally cupu „Go Hard or Go Home“ se těšíme na setkání u dalšího závodu.