KIT Racing v Pačejově ve skvělé společnosti

Miroslav Vebr, 7. října 2020, 07:55 Google+

Dvě první místa si odvezl otrokovický KIT Racing ze čtvrtého závodu MČR v rally Invelt Rally Pačejov. Zasloužili se o ně Vlastimil Neumann, jenž ovládl kategorii historiků, a Královéhradečák Lukáš Matěna, který pro změnu nenašel přemožitele ve třídě produkčních aut.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rally Pačejov (CZE)

Rally Pačejov (CZE) | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Rally Pačejov se poprvé dostala do nejvyšší společnosti v České republice, tedy do velkého mistráku. S velkým očekáváním se tedy vzhlíželo, jak si pořadatelé s tímto krokem poradí. Samotná soutěž byla rozdělena do dvou etap a závodilo se na české poměry poněkud netradičně – v neděli a pondělí. Společně se soudobými vozy se na startu objevilo i 53 posádek s historiky, pro které to byl letošní třetí závod. Mezi největší favority na vítězství byl pasován i Vlastimil Neumann, který do Pačejova přivezl neměnnou sestavu z předchozích letošních startů – tedy Martina Hlavatého na místě spolujezdce a modrobílého krasavce s označením Ford Escort RS Cosworth. Fryštácký jezdec chtěl odčinit nezdar z předchozích soutěží, kdy jej potrápila technika. Tento cíl splnil na sto procent, navíc ve stylu start – cíl. Po odjetí osmi rychlostních zkoušek tak mohla posádka Vlastimil Neumann – Martin Hlavatý převzít na horažďovickém náměstí pohár určený pro nejrychlejší posádku v kategorii historik. Krom toho se stali Valaši i vítězi třídy F7. „Po delší době jsme se opět postavili na start závodu, ze kterého jsme byli nadšeni hned z několika pohledů. Jednak jsme se opět setkali se skvělou partou závodníků, jakými jsou například Tomáš Enge, Libor Kotrmon, Jindra Štolfa, Vláďa Berger, Jirka Káňa, Karel a Aleš Jirátko nebo mistr Evropy Mirek Janota, a mnohými dalšími, kteří startují v kategorii historik. Za tuto partu jezdců mohu říct, že jsem se doslova a do písmene cítil jako v lepší společnosti. Dále jsme si mohli zazávodit na krásných rychlostních zkouškách. Tady musím smeknout před pořadateli, neboť při seznamovacích jízdách panovalo deštivé počasí, ale „traťáci“ chystali erzety s nadšením. Nás v předchozích dvou závodech lehce potrápil ford, a tak jsem byl zvědavý, jak jsme jej připravili na tuto soutěž. Mechanici odvedli skvělou práci, neboť auto fungovalo po celou soutěž bez problémů. Enge, Káňa, Janota a další předváděli skvělé výkony, ale my byli tentokráte rychlejší. Krásný závod a my si ho užívali. V autě nechyběly chytlavé průpovídky Martina Hlavatého, který jako vždy drží dobrou náladu na vysoké úrovni. Velký dík patří i mechanikům Michalu Bláhovi, Milanu Jelínkovi, Matesu Jonáškovi, Liboru Votavovi, Lukáši Svobodovi a Petru Čalovi pod vedením Standy Vaculíka za činnost během rally. A poděkování míří i Soně Herberové za super catering. Již nyní se těšíme na další závod a pevně věříme, že nám jej nikdo „shora“ nepokazí,“ uvedl k pačejovskému vítězství Vlastimil Neumann.

img-responsive

Rally Pačejov (CZE) | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

Pokud byla pro vozy historik určena pouze jedna etapa, tak pro posádky se soudobými vozy byly etapy dvě. Ve třídě 3 byla přihlášena mimo jiné i posádka Lukáš Matěna – Pavel Zalabák s Mitsubishi Lancer EVO IX. Královéhradečák měl ve třídě dalších pět soupeřů a na pačejovských tratích startoval poprvé. Největší pozornost se tady soustřeďovala na Martina Šikla, Adama Fabriku a Lukáše Matěnu. Úvodní zkoušku zajeli Lukáš s Pavlem v třetím čase třídy, ale již na dvojce to byl čas druhý, a to znamenalo postup na průběžnou druhou příčku. Po servisní pauze následovaly čtyři rychlostní zkoušky, kdy Matěna tři z nich vyhrál. Po 6. RZ se navíc dvaatřicetiletý jezdec posunul do čela třídy produkčních vozů. Nutno ale sportovně dodat, že mu to umožnil Martin Šikl, který udělal defekt a propadl se na třetí příčku. „Staré“ rychlostní zkoušky vycházely lépe Šiklovi, na nových byl rychlejší Matěna. V polovině rally figurovala posádka Matěna – Zalabák na vedoucí příčce ve třídě 3 a v průběžné celkové klasifikaci to bylo místo 17. Pondělní etapa obsahovala šest erzet rozdělených v polovině návštěvou servisu. První rundu ovládl Šikl a z manka ukrojil dvacet vteřin, přesto Matěna pevně držel vedení. Nejvíce Lukáš ztratil na RZ Čečelovice, kde jel na třech mokrých a jednom slicku. Důvod? Na předchozí zkoušce na „muničáku“ měl pomalý defekt a rezerva byla do sucha. Ve druhém kole rychlostních zkoušek nezvládl atak na první místo Šikl a na dlouhé minuty si ustlal mimo cestu. A aby to neměli Lukáš s Pavlem tak jednoduché, tak se „muničák“ a čečelovická zkouška opakovala jako přes kopírák i v druhém průjezdu. Přesto Matěna se Zalabákem ovládli poslední tři rychlostní zkoušky a s bezpečným náskokem ve třídě zvítězili. V absolutní klasifikaci pak obsadili 14. příčku v rámci MČR. Po druhém místě z Bohemia rally a dvou vítězstvích z Valašky a Pačejova se Lukáš s Pavlem mohou radovat z posledního mistrovského titulu ve třídě 3.

 

Vytisknout

Diskuze: KIT Racing v Pačejově ve skvělé společnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Morava (CZE)

Rally Morava: Poznáme pohárového vítěze?

Rally Morava (CZE)

Rally Morava láká na čtyři divácká místa

Rally Hustopeče (CZE)

Petr Štěpánek si vyzkoušel Peugeot 208 Rally4

Rally Morava (CZE)

Rally Morava eviduje první přihlášky

Rally Vsetín (CZE)

Vsetínský sprint má jasnou podobu

Rally Hustopeče (CZE)

Petr Lukašík: „Letošní sezóna je postavena na hlavu“

reklama

Doporučujeme

Rally Pačejov (CZE)

Filipu Marešovi na Pačejově došlo...

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rally Morava: Poznáme pohárového vítěze?

  2. Petr Štěpánek si vyzkoušel Peugeot 208 Rally4

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud